|
Laporan Nahas Elmina Di Laman Web Kementerian Pengangkutan Jam 10 Pagi Esok
[Copy link]
|
|
SIC tu lesen dia tak rated pun utk operate kapal tu. No proper training at all. 3 jam tu pun illegal probably mostly sbb buat flt sehari sebelum tu subang - kuantan- langkawi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikut pemahaman iols sebagai layman ni, analogi lebih kurang, baru ada lesen L dah confident nak bawak kereta kat jalan...huhu. Al-Fatihah utk semua mangsa. Semoga jadi pengajaran pada bakal2 pilot |
|
|
|
|
|
|
|
iols ada 1 soalan.
Ada ke tak company tu appoint PIC tu jadi instructor internally.
(tanpa inform dan approval caam)
(noted juga experience PIC cuma 36jam)
Klu ada, then the company is at fault. (Boleh saman ni)
Klu takda, then the Crew made a bad decision.
Sbb amat tak normal PIC nak duduk sebelah kanan. Unless dia instructor. |
|
|
|
|
|
|
|
Allah.. gitu ke yg sebenarnya terjadi.. |
|
|
|
|
|
|
|
Radzor replied at 17-8-2024 09:09 AM
iols ada 1 soalan.
Ada ke tak company tu appoint PIC tu jadi instructor internally.
Company tu bukan datok tu punya ke?
|
|
|
|
|
|
|
|
Human error lah. X memasal ramai jadi mangsa. Walaupun dah ajal.
|
|
|
|
|
|
|
|
ulamalu replied at 17-8-2024 11:02 AM
Human error lah. X memasal ramai jadi mangsa. Walaupun dah ajal.
sampai driver grab, rider dengan oyen sekali terlibat |
|
|
|
|
|
|
|
Ni mcm kawan2 main tukar2 position bawa kereta le ni... Ko nak practice meh aku guide ko duduk kerusi pilot tu try bawa
Kes kesalahan yg boleh dikatakan akibat kecuaian sendiri ni insuran kaver ke? Yg kita2 ni slack sikit pun laju je diarg rejek |
|
|
|
|
|
|
|
Radzor replied at 17-8-2024 07:35 AM
SIC tu lesen dia tak rated pun utk operate kapal tu. No proper training at all. 3 jam tu pun illeg ...
To become sic utk type beachcraft tu pon mmg x layak dah. inikan pula pegi duduk kat seat first command. Haru betul…Kalau x silap pilot tu actually dari company yg sama tp utk kapal jenis gulfstream…sebab tu agak nya hours utk type beechcraft nya hanya 3 jam |
|
|
|
|
|
|
| |
|