|
camber nat la.. ang tak perlu alignment balik... sbb dlm mesia ni alignment tu hanya toe-in ngan toe ...
Alt-F4 Post at 11-2-2012 01:45 PM
Oo macam tu pulak. penting ke adjust camber tu? tak buat takpe ke? |
|
|
|
|
|
|
|
chamber ni utk apa...
lain ker ngan alignment
hari tu dah buat alignment...model sama ngan TT, t ...
hunt_fear Post at 11-2-2012 08:26 PM
Sama la. tertanya2 jugak. buat kat mana? bab tukar nat tu macam pelik je. |
|
|
|
|
|
|
|
Sama la. tertanya2 jugak. buat kat mana? bab tukar nat tu macam pelik je.
Zep Post at 11-2-2012 20:39
buat kat bengkel...
iols pon saspiyes bila dia suh ganti nat tu...
tp iols bkn tau sangat pasal kereta pon....
tlupa pulak...org SC dah pesan....kalu org bengkel tu minta tukar nat ke haper...kena soal siasat |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 41# Zep
x ejas camber pun xpe KALAU camber angle kete hang masih dlm spec, kalau camber angle suda out of spec pastu x di ejas pun xpe jgak, tp kalo tgok taya botak sblah jganla rs pelik |
|
|
|
|
|
|
|
tak kanlah baru 8 bulan absorber dah kong?... pelik |
|
|
|
|
|
|
|
buat kat bengkel...
iols pon saspiyes bila dia suh ganti nat tu...
tp iols bkn tau sangat p ...
hunt_fear Post at 11-2-2012 08:52 PM
Ooo entah la. iols pun bukan tau pasal kereta bagai ni. harus la kena berhati2 kan uolss.
Motif aku pun beriols uols. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply Zep
x ejas camber pun xpe KALAU camber angle kete hang masih dlm spec, kalau camber ...
H4dRi Post at 13-2-2012 02:03 PM
Boleh efek tayar jadi botak? hmm nanti2 lah kalau ada masa aku adjust camber pulak. |
|
|
|
|
|
|
|
tak kanlah baru 8 bulan absorber dah kong?... pelik
kupia Post at 13-2-2012 03:49 PM
Yup. tak sampai pun setahun absorber dah kong. |
|
|
|
|
|
|
|
Oo macam tu pulak. penting ke adjust camber tu? tak buat takpe ke?
Zep Post at 11-2-2012 20:38
Camber kena adjust supaya dalam keadaan terbaik. Sebab kalau dia lari akan sebabkan tayar rosak dan pemanduan yg tidak selamat, terutama bila melibatkan pertukaran saiz tayar/rim. Biasanya camber perlu disetkn pada kedudukan darjah yg sesuai. |
|
|
|
|
|
|
| |
|