|
Gambar Ngeri Mekanik Hancur Di Kisar Kipas Kapal Terbang
[Copy link]
|
|
-electrifying- replied at 28-12-2015 09:25 AM
Oh... Tak pasal je, risiko kerja2 mcm ni...
Tu la. Tapi sebenarnya kerja kat mana2 pun ada safety risks. Sbb tu la wujudnya Occupational Safety and Health (OSH) division kat setiap company. |
|
|
|
|
|
|
|
Ini pictures lama kan? Yang terbaru minggu lepas dekat Mumbai tu; mati jugak technician India tu tetapi tak lah hancur sebab the turbine was not at full power sebab plane masa tu just tengah pushout aje. Setiap commercial airport ada Hazard Line kan, kena ada jarak 30 kaki infront of the jet engine.
Jika jet engine (turbine) tu tengah idle, jarak yang safe adalah 10 kaki. Sebab jet engine commercial dalam picture ni besar, jadi badan Technician yang kena sucked in tu tak cukup besar untuk cause the engine to go into a stall, jadi engine nya tak cut out lah, so blades titanium yang kat dalam egine tu tak berhenti dan mengisar badan / tulang mamat tu, tu yang jadi macam carned-beef tu. |
|
|
|
|
|
|
| |
|