Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: ucu03

smart reader

[Copy link]
Post time 14-1-2008 02:21 PM | Show all posts
nak tanya,

kalau ambik kelas SR yang weekend ni boleh bayar monthly tak? yang RM80 sebulan tu...

dulu ada tanya satu SR, dia suruh bayar lumpsum for satu semester...300 lebih gak..huhuhu

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-1-2008 03:49 PM | Show all posts

Reply #201 Medusa's post

SR weekend ni smart english prog. tu mmg boleh byr monthly..RM80.

Use magic Report

Post time 15-1-2008 05:15 PM | Show all posts

Reply #202 Acun's post

Hi Acun...nak tanya...u hantar x anak u ke class smart mandarin?

Use magic Report

Post time 15-1-2008 08:51 PM | Show all posts
Originally posted by mommyallya at 15-1-2008 05:15 PM
Hi Acun...nak tanya...u hantar x anak u ke class smart mandarin?

tak..sbb kat belakang umah tu mmg dah ada pusat tuisyen yg ajar mandarin tiap2 hari...siap guide dia buat homework skali lepas skolah...

Use magic Report

Post time 16-1-2008 08:36 AM | Show all posts

Reply #204 Acun's post

Ye ke...besnyer...  We really need that kind of assistance kan...

Use magic Report

Post time 22-1-2008 02:13 AM | Show all posts
Thanks acun.
i tau ada SR kat tmn sri gombak, tp kalau tak silap owner dia indian.tp tak sure ..rasa2nya lah..tu not preferable sgt tu..

Originally posted by Acun at 14-1-2008 08:23 AM

i tulung jawab bg pihak GH ye...
SR setapak Indah dekat area Bazaria larut malam danau kota...satu deret dengan restoran D'kayu & Al-Malek.

tp suzie kat  SRK Tmn Sri Gombak pun ada tau.

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-1-2008 01:00 PM | Show all posts
I hantar my kids part time kindy Smart Reader di Sunway Damansara.
Class only 3times a week.
Even less than one month she can speak english very well.Even kat rumah memang we practise english with her but bila dia pergi kindy she can pick up few new words yg jarang kitaorang use with her.

Semua cikgu kat sana very nice ladies and they used psikologi to handle all the kids.This experience I have been share with others parent and they agreed they happy with the progress and cikgu kat situ.

Principal nama dia Sherry.She very nice young lady,soft spoken and very reliable.

Use magic Report

Post time 30-1-2008 06:41 PM | Show all posts
LV , sorilah lambat reply you .

So you dah hantar anak you untuk kat  SR Sunway Damansara.
Kiranya english programme every saturday tu ke ?
Teacher dia  indian ke ? Memang tengah plan ni. Tapi clash dengan class mengaji dia .
Also on Saturday . I kena check balik SR BTHO klu ade class petang .

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 31-1-2008 05:52 PM | Show all posts
Originally posted by afida at 30-1-2008 06:41 PM
LV , sorilah lambat reply you .

So you dah hantar anak you untuk kat  SR Sunway Damansara.
Kiranya english programme every saturday tu ke ?
Teacher dia  indian ke ? Memang tengah plan ni. T ...

If you notice my message above,I sending her to normal class but I ambil part time programme which only 3times a day.

Dia punya principal Malay.Very nice lady.

I tak berapa pasti fasal english programme yg every saturday tu.
May be bila Afida free boleh drop by cuma susah sikit nak dapat parking kat situ.Unless kalau you pergi awal pagi

Use magic Report

Post time 6-2-2008 08:12 PM | Show all posts
I intrested jugak kat SR nih...nanti nak gi survey!!

Use magic Report

Post time 12-2-2008 09:38 AM | Show all posts

Reply #209 LVgirl's post

LV , many times try to call SR Sunway Damansara  tapi x de org jawab , any idea ?

Use magic Report

Post time 21-2-2008 04:57 PM | Show all posts
hi.....im newbie kt sini. just nk share xperience pasal smart reader.

anak saya x smart reader. penah belajar di 2 buah smart readers b4 this, masa dia umur 5 dan 6. masa 5 yrs hantar anak di Smart Reader Pantai Hill Park n results, my son blh baca story book both in english and BM plus dia pon communicate in english di sekolah n rumah. but bila tukar ke smart reader sg buluh country resorts his communication skill in english dh drop but still can read both english n bm. compared to both SRK rasanya SRK Pantai Hill Park lagi byk aktiviti n ade syllibus tambahan utk ladybird book. may b SRK Pantai Hill Park lebih byk xperience sbb dh lama wujud berbanding SRK sg buloh country resort yg baru setahun jagung last year. i think if u guys nk hantar anak ke smart reader kena check juga which franchisee yg dh berpengalaman.

this year i send my son to SRK Bkt Rahman Putra for his english tuisyen. actually i tknk hantar anak belajar tuisyen2 ni becoz kalau blh nk bg dia enjoy main puas2. but what to do he is the one request for english tuisyen.......

Use magic Report

Post time 25-2-2008 01:26 PM | Show all posts

Reply #212 iekan78's post

i send to SR Bukit Rahman Putra..
tatau nk compare sbb so far hantar situ jer..
rasanye progress my dotter ok la gak

Use magic Report

Post time 9-4-2008 02:15 PM | Show all posts
I send my boys to 2 diff SR centre just becoz my hubby want them to be independent...
Bleh le compare due2 centre nie.....

First:  owner backround
whether owner dah kahwin dan mempunyai anak...dari sini kite dpt pastikan guru tu ade sifat keibuan dlm mendidik murid....
personally, i prefer yg dah berkahwin dan mempunyai anak sbb dlm ketegasan die juga ade perasaan sayang dekat anak murid....more matured bile dealing with parents, .....and keranah murid2 yg bertuah...
owner muda mmg kurang professional.....

Second: syllabus
...mmg bagus....suka tgk anak yg 6 tahun tu buat math...siap letak tgn sebelah pipi kalau nak campur...very cute...very effective learning method though...
english...both can communicate in english very well....they even teach their little sister...

eventhough, i agree that SR is a good centre, u also need to evaluate ur child development coz sometime the teacher sucks....i said this coz I had so called bad experience...n i learnt a good lesson...

before this,  i thought i can leave SR to teach my eldest son....and it backfired me....
after few mths joining the centre, one day, i asked him to count and read abc....to my surprise, i found out that he forgot most of the numbers and alphabets...( he went to another kindergarten when he was 4 yrs old, i switched to SR as my son was not able to communicate in English but he knows alphabets and numbers already)

i was so frustrated to see his poor progress....with the amt that I paid, but this is what i get in return....and i did not want to switch to another center...
starting from that time, i start to pantau my son ability to count, to recognise alphabet, to read, etc....
i educate myself on SR syllabus and created my own learning plan for my son by applying SR approach and a bit research on available books and teaching methods....

After dinner, i'll ask my son whether he has homework....if he has, I'll just guide him on his homework....if he does not have, I will rotate between flash card game, readings, math exercises, colorings, singing, etc...all this this activities lasted up to 15 mins...

later that yr, during parent n teacher meeting, I was informed that my son teacher was asked to leave the center becoz she did not commit to the center learning objective. All of her students were having the same problem as my son. The owner was incharged this time and giving extra classes to these students in order to catch up with the syllabus.
Alhamdulillah, my son was able to keep up with his extra classes...

Now, I pantau both sons performance and compare on the expected student performance according to age and semester.
If I see they need extra attention, I will detail out each son area of weakness and inform the SR owner.
Alhamdulliah, now I can see good progress for both sons regardless which center they go to.

Use magic Report

Post time 15-4-2008 12:16 PM | Show all posts
ada sesiapa yg hntr anak ke SR taman tun dr ismail?
bole kasi review sket?

Use magic Report

Post time 12-6-2008 02:52 PM | Show all posts
Macam berminat je nak htr anak saya bila baca reviews kat sini. My son dah 5 years, anyone tahu tak tak centres around usj / shah alam yg best? sebab dah tengok kat website dia, tp the centres seems tak update je.....TQ

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 19-6-2008 03:26 PM | Show all posts
Originally posted by cubajaya at 12-6-2008 02:52 PM
Macam berminat je nak htr anak saya bila baca reviews kat sini. My son dah 5 years, anyone tahu tak tak centres around usj / shah alam yg best? sebab dah tengok kat website dia, tp the centres se ...

Smart Readers kat Bukit Jelutong Shah Alam baru buka tahun lepas.Cuba2 la risik.

Use magic Report

Post time 26-6-2008 09:36 AM | Show all posts

Reply #217 kimoree's post

hi ibu2 semua....ikan nk tanya ada di sini yg penah hantar anak kat SR rawang??

so macaman progress? ok tak....

Use magic Report

Post time 26-6-2008 01:07 PM | Show all posts

Balas #17 kaypo\ catat

Salam Kaypo, bole tyau ank u sek. agama kat mana?

Use magic Report

Post time 2-7-2008 01:18 PM | Show all posts
umur baper erk sesuai nak hantar anak ke smart readers ni..

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

8-6-2024 06:05 PM GMT+8 , Processed in 0.661921 second(s), 42 queries .