|
aik..awat semua dah tukar slang ni..
semalam teja beli lg kentang..ingat nak buat stuffed potato utk budak2 ofis..tp tak tau bila..angin M tgh bertiup kencang lonni :gila: |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by O2 at 28-3-2006 06:13 PM
Kalu dok mabuk okey ar tu. yo takut sakit peruk jah...masok hambo nak jawak..tapi kena ambik hok come2 la hok yg tak ngurutu sangat..senang cuci ye dok? wokey nak caucincau bye2..
kentang ni bnyk jenih key..pilih hok kulit licin tuh..yg kulit kasor2 tuh kl nak wat sherperds pie or creamy potato ok la.. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by O2 at 28-3-2006 06:13 PM
Kalu dok mabuk okey ar tu. yo takut sakit peruk jah...masok hambo nak jawak..tapi kena ambik hok come2 la hok yg tak ngurutu sangat..senang cuci ye dok? wokey nak caucincau bye2..
kelakor lah deme ni O2...maner der mabuk makan kulit kentang....kalu sape2 biasa makan kat TGI's Friday...mesti penoh tengok baked potato ni...memang sedap uuu......
kalu nak buat baked stuffed potato ni elok pilih jenis "Russet Potato"....yg ni sesuai utk buat stuffed potato...tp kalu yg biasa pun ok gak.... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by speedial at 29-3-2006 12:04 PM
kelakor lah deme ni O2...maner der mabuk makan kulit kentang....kalu sape2 biasa makan kat TGI's Friday...mesti penoh tengok baked potato ni...memang sedap uuu......
kalu nak buat baked stuf ...
betul kalau buat baked potato elok yg russet potato nie kalau ikut buku resepi dewi diapanggil hok ni crispy skin...
ikut resepi ni kentang bukan di rebus tapi di bakar dlm oben.
1)b4 bakar tu cucuk2 kentang dgn garfu bakar pada 180 for 45 min atau sampai lembut.
2)pas tu potong separuh korek isi dia. isi letak tepi
3) kulit kentang tu sapukan dgn minyak atau butter buh dlm baking tray bakar lagi sampai 40 min until crispy.
4) pas tu baru buh filing yg dah di buat ( ikut kegemaran sendiri) top ngan parmesan cheese
5) bakar lagi for 10 min atau sampai cheese tu golden. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
Ustazah_RocK This user has been deleted
|
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
SEDAP NYE MELELEH AIR LIUR AKU......................................
:mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll::mll: |
|
|
|
|
|
|
| |
|