|
Reply 441# tomatosauce
ni staff AA ajar kalau lupa bawa ic..sbb hari tu pi langkawi ingat local flight tak bawa birth cert anak umur 11 tahun?? dia kata pegi buat police report kata IC hilang...he he..atas report tu kan ada tulis nama kita n no ic..dgn report tu blh lah kami naik plane... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 465# mijot
wah! best best best....
mcm wartawan buat liputan ajek sempena naik flight baru
TQ |
|
|
|
|
|
|
|
baru je balik dr BKI naek Fy...
so far mcm mijot ckp la..everything same mcm AA...
cume flight mmg sharp on time ler..pastu tak payah la nak check in 2jam before mcm AA...
seme ok ler..cuma mmg food tk sedap...etew suda pasti..then tk suke tgk bj FA Fy..nmpak mcm cheap sgt....cuma yg tk best, mungkin cara depa handle luggage kot...hahah...ganas sgt kot...abih kotor beg wana, pastu wana ada beli panah, habis seme mata panah tuh patah...panas je hati...padahal dah declare fragile....erkk erkkk ekk... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 467# newana
dtg 1/2 jam sblm check in pun boleh la ekk?
almaklum la nk kena bgn 4am rasa bercinta pulak... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 468# afja
afja, arituh wana flight kol 655am...wana check in kol 615...bole je takde masalah apa pon...
kalo AA, kompom la kena beli ticket baru....hehehe... |
|
|
|
|
|
|
|
baru je balik dr BKI naek Fy...
so far mcm mijot ckp la..everything same mcm AA...
cume flight mmg ...
newana Post at 26-1-2011 10:28
newana....jgn konpius ye.actually kaunter pendaftaran dibuka 2jam sebelum masa berlepas. dan seingat saya ini applicable utk semua airlines lama dulu sbb saya ni biasa outstation 90an dulu. sekarang je malas.
ok... untuk MAS dan FF...........kaunter ditutup 30minit sebelum masa berlepas.
cuma ..AA je yg buat 45min sebelum masa berlepas. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply afja
afja, arituh wana flight kol 655am...wana check in kol 615...bole je takde masalah a ...
newana Post at 26-1-2011 10:52
newana.....mmg boleh lepas sbb ada 10min lagi sebelum kaunter tutup (40min-30min).airasia mmg tak boleh dah sbb kaunter dia tutup 45 min b4 flight. in case klu AA 655am, last utk check in adalah 610am.
klu dibuatnya jam kita tu lambat 5min haru dibuatnya |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 470# dee556
Dee556,
tq for xplaination...tp still ok compare then AA..sebb wana penah terkena 2thn lps ngn AA...
bukan 45min tp 1hr before kaunter dah ttp...hampagas btol...time tu nak g langkawi wlwpon hand luggage tp derank stil tk bg naek..sakit jiwa sgt... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 471# dee556
mmg pon...no compromise..siot kan...pastu depa jual kat org...kite plak terhegeh2 nak kena cr tiket baru yg rate die mahai berganda2...hahaa... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 474# dee556
dah puas gado kat kaunter tau...depa ttp kate tk bole...
sebb katenye kapten dah buat statistik la apa la..tp yg pelik org2 yg beratur kat belakang2 kiteorg lepas plak.
yg paling best, ada sekali tuh wana nak g BKI ler...flight pttnye kol 6pg tp dpt email kat delay to 310pm..then bile nk check in, die kate flight tuh dah terbang pg..kapal tk delay pon...die suh pie tnye service kaunter n staff tuh ckp yg sama..pastu wana ckp la yg wana dpt email kate delay..die mtk proof..wana pon login kat dpn die n tunjukkan kat die...die bole plak kate eh, yg tuh notification utk flight laen..pdhal number flight sama..pelik bin ajaib...then gado2 lagik, last2 bole die arrange baru..bole plak... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply dee556
dah puas gado kat kaunter tau...depa ttp kate tk bole...
sebb katenye kapten dah ...
newana Post at 26-1-2011 11:46
Naik AA ni kena bergaduh dulu baru dpt naik..... sy dulu nak ke KCH pun, gaduh dulu.. Hahahaha |
|
|
|
|
|
|
|
Naik AA ni kena bergaduh dulu baru dpt naik..... sy dulu nak ke KCH pun, gaduh dulu.. Hahahaha
hairul123 Post at 26-1-2011 20:35
hahahha...yeke...so lepas nie kalo kite seme berhasrat nak naek AA, mmg kena sediakan perisai awal2 la kan...
just in case anything happen... isk isk iskk....lgsng tk professional... |
|
|
|
|
|
|
|
hahahha...yeke...so lepas nie kalo kite seme berhasrat nak naek AA, mmg kena sediakan perisai ...
newana Post at 27-1-2011 08:49
newana...selalunya yang banyak songeh ni dkt LCCT.kalau staff AA dkt negeri2 tu kebanyakannya baik, peramah, bertimbang rasa dan kadang2 dia orang bagi cadangan dkt kita untuk perkara2 yang berkaitan dgn permasalahan kita.
tapi tak semualah yg dkt LCCT mcm tu. saya pernah berurusan dgn seorang staff lelaki di kaunter. chineese klu tak silap. masa tu saya dh overweight dn minta tolonglah waive je. dia dgn ramah dan sopan menjawab saya, bukan dia tak nak tolong tapi dia dah terkena. mulanya nak tolong sorang makcik, kesian katanya. alih2 makcik tu dok hebohkan dkt orang dan dia 'kena' dgn supervisor dia. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 478# dee556
hahahha...tu la pasal...kdng2 kite pon mmg kena paham situasi derank...ada yg niat nk tolong, tp kite plak buat hal..
btol ler, tk seme staff mcm tuh..n mmg wana agreed pon...staff kat neg2. laen is more better compere then kat lcct..mungkin sbb depa keja kat HQ so depa saja nk tunjuk power kot...huhuh... |
|
|
|
|
|
|
|
teringin nk naik FF ni...tp jauh la dr rmh... |
|
|
|
|