innalillah
al fatihah
moga rohnya dicucuri rahmat

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 10-8-2009 09:49 AM | Show all posts
820# shiina

Al-fatihah..
takziah utk keluarga Allahyarham.. sedihnya..

Use magic Report

Post time 10-8-2009 10:00 AM | Show all posts
820# shiina

Innalillah....
semoga dia ditempatkan di kalangan yg dikasihi Allah... amin...

sy jg risaukan keselamatan anak2 sy yg hanya berjalan kaki pergi dan balik sekolah...
walaupun rumah pengasuh dekat, tp risau ttp ada. sy sentiasa nasihat mrk gunakan jln kecil yg dibina antara rumah2 penduduk di situ sbg kemudahan budak2 sekolah.

Use magic Report

Post time 10-8-2009 11:03 AM | Show all posts
820# shiina
Innalillah....Sedih baca kisah ni, apatah lagi family n kwn2 mangsa yg mengalaminya...

Use magic Report

Post time 10-8-2009 11:38 AM | Show all posts
dapat info ni dari email... saya tak kenal siapa hantar...tp tak salah mencuba kan...

[quote]
JUST A SMALL BUT MEANINGFUL INFO FRM ME TO YOU AND YR FRIENDS...MY PERSONAL EXPERIENCE OF H1N1 SINCE IT PRACTICALLY HIT US LIKE A TIME BOMB.....

My staff was crying herself sick on Tuesday morning...was told that her son was confirmed of H1N1 in his Uni at Kangar, Perlis...worse was that when he was bedridden 2 days the warden didnt even bother to sent to hospital till his dad came fm KL and with his friends assistance brought him to GH Kangar....

No one bothered in the hospital and he was put in the normal ward for another 2 days!!! (imagine the amount of people he has infected!!) .....after 2 days and his eyes were turning yellow and saliva greenish...he was put in quarantined room...

Called his mom to say...minta maaf and ampun la dosa dia, etc...she practically fainted just telling me the story.. cant do much cos she x have enough money to go to the north with the father...

First thing we did was made her call the hospital and insist that they sent him to Sg.Buloh Hospital or any other hospital in KL since they seemed to be more alert and more equipt...they refused of course...so I sent her off to Kangar the same day to solve the problem.

Whilst this was happening, SUBHANALLAH, I had a call from one Ustaz  who was in town to "help cure" another H1N1 child in Shah Alam....and was told this simple prescription by him.....of course kena redha pada ALLAH and niat dengan sesungguh nya...selawat 3x...

EAT MINIMUM 6 GREEN APPLES A DAY AND FRESH ORANGE JUICE, for those with sore throat please blend the apples and keep on taking till your fever disappear and yr symtoms are gone....I cannot explain it but the child in Shah Alam was ok too after taking this tip....

ALHAMDULILLAH...my staff's son was given the apple juice for the whole day on Monday/Tuesday  and dengan kuasa ALLAH he was out of the fever yesterday Wednesday....she called me and was crying on the phone to say that her son was out of ICU and was able to eat normally...all these happened within just 4 days today (thursday 6 august)...

This is just to share with my fellow sisters and brothers and hope this small info could assist others as well, INSYA'ALLAH!!!!!!!!!! No harm in trying and kuasa ALLAH anything can happen!!!! /quote]

Use magic Report

Post time 10-8-2009 11:49 AM | Show all posts
apples n oranges - simple and obvious explanation. vitamin c. been telling that to all my friends forever. some just dont listen sebab sapalah kita, tada doctor depan nama. drink lots of water too esp green tea which helps detoxify ur body sebab bnyk anti oxidant. green tea tulen bukan teh boh or lipton.

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-8-2009 01:21 PM | Show all posts
826# Paradox11

Yes Padox..akak dengar your explaination that day about vitamin C..dah beli pon yang 500 mg. Akak dan anak ambil twice a day..
pagi dan malam. Ari ni beli epal hijau pulak, saja-saja makan untuk tambah vitamin C..

Ingat malam nanti nak pi cari green tea..Padox, boleh explain kat akak yang mana satu yang bagus..TIA.

Use magic Report

Post time 10-8-2009 01:31 PM | Show all posts
hi kak har, saya tgk kat Giant ada bnyk pilihan. kalau boh punya boleh juga cuma dia tambah perisa, mcm apple, lemon etc. for me, saya minum yg dlm bentuk loose leaf dan juga dlm uncang.

anak buah saya bnyk yg sakit selsema, demam, sakit tekak... so far saya tak dijangkiti, begitu juga dgn my family members yg amalkan petua ni. my nephew pula demam batuk, sakit tekak, lepas balik dari camping dgn pengakap tapi lepas makan redoxon vitamin c 1000mg for few days dia dah mcm biasa dah ok. in fact sejak saya start ambil vit c high dose ni (jgn over dose, nanti cirit!) saya tak pernah selsema atau demam, sebenarnya tak payah makan everday sebab mahal, sebab skrg ramai yg sakit so saya makan one per day (1000mg). green tea saya tambah dgn sedikit honey dan minum sejuk... segar dan nyaman!

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 10-8-2009 01:40 PM | Show all posts
sy tiap hari amik apple + madu...

td br beli lagi granny smith dengan 2 kotak susu segar dan yogurt...
baca kat FB someone dia kata vaksin kat malaysia dah nak habis...vaksin baru cuma sampai on oktober...

ada sesiapa bleh sahkan tak?

Use magic Report

Post time 10-8-2009 02:09 PM | Show all posts
jenama aircond apa yg bagus dan reliable dan jimat lektrik? panasonic? toshiba? mitsubishi? York?

Use magic Report

Post time 10-8-2009 02:56 PM | Show all posts
828# Paradox11

Padox, it's ok kan akak ambil 2 kali yang 500mg tu, sehari jadi 1000 mg jugak kan..

green tea tu minum sehari banyak kali ke atau sekali je..

Use magic Report

Post time 10-8-2009 03:11 PM | Show all posts
menakutkan...

A (H1N1): 6 more deaths, taking total to 32
http://thestar.com.my/news/story ... 2624&sec=nation

PUTRAJAYA: Malaysia reported six more deaths related to Influenza A (H1N1), taking the total number of fatalities to 32.

Health Ministry Director General Tan Sri Ismail Merican said that, except for one case, all the other five dead were found to have the virus post-mortem.

He said four of them had underlying risk factors.

He said the six dead were among the 203 new cases reported Monday. This takes the country’s total reported cases to 1,983.

Globally, 208,155 people have been found to be infected by the virus and 1,688 people from 174 countries have died.

Use magic Report

Post time 10-8-2009 03:12 PM | Show all posts
828# Paradox11

thanks padox atas info2 yg diberi..

kira merangkap penasihat doktor kita kt HG ni le kot.. hehe..

Use magic Report

Post time 10-8-2009 03:17 PM | Show all posts
k.har..
dulu masa keje teruk saya penah amalkan minum rooibos tea tanpa gula 1 mug besar sehari. pagi sediakan, minum sket then msk fridge, mlm balik keje kuarkan dr petiais minum. nyamannn... hehe rasa fit sentiasa  dan bulehla berdiri seharian...
lanjut leh tanya uncle google. now ni lama dah saya x amalkan sbb malas..

Use magic Report

Post time 10-8-2009 03:22 PM | Show all posts
jenama aircond apa yg bagus dan reliable dan jimat lektrik? panasonic? toshiba? mitsubishi? York?
Paradox11 Post at 10-8-2009 14:09

entahlah..

tapi saya rasa apapun yg ada inverter jimat kot..

saya guna panasonic inverter.. cuma sesetengah kata panasonic ni agak mahal sket dari brand lain.. aircon on dari pkl 9 mlm sampai 6 pagi je pun..  tatau mahal ke murah sbb bil pun dalam RM100/month..

sana mmg panas sangat2 ke?? sini skrg hujang manjang.. boleh la sejukkan bumi sket + basuh sket segala penyakit2 tu..

Use magic Report

Author| Post time 10-8-2009 03:29 PM | Show all posts
830# Paradox11
kat rmh cikna guna panasonic inverter n hitachi nano titanium... so far ok..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 10-8-2009 03:36 PM | Show all posts
khairi...
cikna tumpang simpati...cuma doakan dari jauh je..
tringat masa kami sekeluarga dilanda masalah, kami luangkan lebih masa ke masjid terutamanya di hujung minggu n sedekah yg termampu kpd anak2 yatim dgn niat, moga Allah makbulkan segala doa2 yg ku pohon ini... Alhamdulillah.. segala masalah dapat diatasi n dipermudahkanNya... Aminnn..

Use magic Report

Author| Post time 10-8-2009 03:39 PM | Show all posts
harris..
comelnya damia... tuu lahh..sayangnya... cantik rambut curly dulu tu...dah besar nie, mirip muka hana kann..

aritu sempat snap gambo masa mlm2 gi ke tapak pesta flora.. ada belon besooo...

Use magic Report

Author| Post time 10-8-2009 03:41 PM | Show all posts
baru2 nie masak mee bandung Muo untuk 60 org...abisss..

Use magic Report

Post time 10-8-2009 03:55 PM | Show all posts
sarahaisyah…dealova77…anggerikrimba…alamanda_c...terima kasih banyak2 i ucapkan bagi pihak keluarga arwah atas ucapan takziah dan doa kalian......moga roh arwah dicucuri rahmat...Aminn......

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

2-10-2024 02:27 PM GMT+8 , Processed in 0.147773 second(s), 30 queries , Gzip On, Redis On.