CariDotMy

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Bateesta

[Tempatan] Peg. bank maut dtembak guard(PNJNAYAH MSIH BBAS & SAH MAMAT INDON HARAM)

Close [Copy link]
Post time 25-10-2013 09:13 AM | Show all posts
niceghost2005 posted on 25-10-2013 09:10 AM
Oghang yg tengok tb/video, depa tau..........
Memang dier TAK CAKAP pung.
Dia cakap............. ...

sian laki nya
sesal sangat
sedih tengok gambar ni
dapat rasa kan kepiluan suami kehilangan isteri

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-10-2013 09:20 AM | Show all posts
dzaraa posted on 25-10-2013 09:12 AM
amboi engko..ayat NIgerian jugak yang sedap noo..

Aku nak HAPAL laaa ayat Nigerian nih.

Hang ada apa apa dari ayat ayat Nigerian yg laen nya?
Bley share share...............

Aku nak mengayat wifey aku.
Nak tengok, bulat x mater dier bila dengaq ayat ayat Nigerian nih???

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:26 AM | Show all posts
niceghost2005 posted on 25-10-2013 09:20 AM
Aku nak HAPAL laaa ayat Nigerian nih.

Hang ada apa apa dari ayat ayat Nigerian yg laen nya?

kat belakang hang nnt dia kata....
terbiat orghang tua ni....

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:34 AM From the mobile phone | Show all posts
miawpink posted on 25-10-2013 09:13 AM
sian laki nya
sesal sangat
sedih tengok gambar ni

Sedihnyaaa.... bergenang airmata...

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:34 AM | Show all posts
Cops form task force to hunt killer
KUALA LUMPUR: IF the husband of AmBank officer Norazita Abu Talib has one regret it was not being able to entertain his wife’s call before she was shot dead at her workplace.
It did not help that the last words he heard from Norazita were those asking for reassurance of her husband’s   love.

Irwan Kamarudin, 37,  who was married to Norazita for 13 years,  could not stem  tears when met at the Serdang Hospital mortuary to claim his wife’s body.

He said Norazita had called him at just before her death but he was forced to end the call  as he was driving.

“She called me at 5.15pm asking  whether I still loved her. I told her that I could not talk at that point and hung up.   I should have told her that I loved her then, but now it's too late ... she's gone," he said choking back tears.

Norazita, 37, who was the bank branch's operations officer, died after she was shot in the face by a 37-year-old guard just as she opened the strong room with four colleagues at 6.18pm on Wednesday.
After shooting her, the guard made the others fill a bag with cash from the safe.

The security guard then fled on a motorcycle with an undisclosed amount of cash. It is learnt that he is a 37-year-old Sabahan with a fake IC.

Irwan, who is a driver, said he tried calling his wife at 6.30pm to continue where they left off and remind her to drive safe as it was raining heavily.

"I called her several times until one of her colleagues answered her phone and told me to come straight to the office," he said.

Irwan said in between the unanswered calls, a friend had told him to log on to Facebook which by then was abuzz with news of the robbery-cum-murder at his wife's workplace.
"I had this strange uneasy feeling as I drove to her office (in Subang USJ1 Central). My worst fears came true when her colleagues told me what had happened,"

Irwan described Norazita as a good wife and loving mother.
They have a 12-year-old daughter, Nurnisa Nabilah, and son Mohd Hazimi, 8.
Nurnisa said she last saw her mother before she left their house in Pangsapuri Subang Suria, Seksyen U5 in Shah Alam for school at 7.15am.

"She would usually send me to school, but that day, as she was running late, my dad dropped me off instead," she said in between sobs.

Meanwhile, the bank's branch manager, Lyonel Tan, said he was not at the bank at the time.
"I don't know the guard as he was a replacement who was working at the bank next to our's.
"She was a good and hardworking employee. Her loss will be felt by her colleagues," he said of Norazita, who had been with the bank for 16 years.

Subang Jaya district police deputy chief Superintendent Tan Ah Chua said the killer was still at large and considered dangerous as he was believed to be armed with the shotgun used in Norazita's murder.
"A task force has been formed to investigate the case and capture the suspect," he said adding that police were looking for Ardi Hamza, whose last known address was 70, Jalan Apas, Batu 2, Tawau, Sabah, to facilitate investigations.

Meanwhile, a 33-second closed-circuit-television camera recording showing Norazita's last moments, right up to the point when she fell to the ground after being shot has been circulating on YouTube.
It showed Norazita, who was in a red baju kurung, and one of her colleagues at the vault they just opened. She was then shot but the suspect was not seen in the footage.

The video also showed a man running towards the safe and herding Norazita's frantic colleague out of the room. The shotgun-wielding man then stashed some cash into a bag and escaped.

Irwan appealed to the public to stop circulating videos and pictures related his wife's murder on social media.
The Home Ministry has revoked the licence of the company that provided security at the bank.
The ministry found that the company had only submitted the suspect's security clearance application to the ministry yesterday, after their employee allegedly murdered Norazita.

The security firm had also allegedly failed to conduct proper screenings on its guards or obtain firearms licences for their employees.

The ministry's deputy secretary-general (Security), Datuk Alwi Ibrahim, said the company had violated several conditions under the Private Agencies Act 1971.

Read more: Cops form task force to hunt killer - Top News - New Straits Times http://www.nst.com.my/top-news/c ... 84604#ixzz2ih2wqAQb

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:34 AM | Show all posts
sedihnya aku pagi2 ni..al-fatihah untuk arwah

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-10-2013 09:36 AM | Show all posts
fifie_olin posted on 25-10-2013 07:59 AM
lom kena tgkp lg kan jantan lahanat tu
aku dh tgk cctv kejadian tembakan tu...
drp pe yg aku ...

Pd me pulak... mmg dia nak tembak salah sorang, tak kisah saper... sbb ada 2 org staff yg berdiri kat situ... yg pakai baju putih dan arwah... then dlam sesaat mereka berdua bertukar kedudukan... so arwah yg kena... kalau tak... kawan dia yg baju putih (yg ditarik keluar tu yg kena)... sebab dia tak tembak yg baju putih tu rasanya sbb guard sial tu guna pump gun... pump gun ni sekali tembak abis semua peluru keluar kan..?. kene insert peluru lain then kena ambik masa lama jugak sbl boleh tembak semula... thats why la kawan dia tak kena....

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:45 AM | Show all posts
Santeira posted on 25-10-2013 08:37 AM
Kes pegawai bank ditembak: Kasih sampai hujung nyawa
2013/10/25 - 07:11:31 AM Oleh Nor Fazlina Abdu ...

tiap kali i masuk thread ni mesti air mata bergenang...sedih gila cara kematian dia...i ingat beliau melawan rupanya tak langsung...tetiba ja ..kemtian yang tiba2 bukan salah sendiri...

lainla eksiden(sebab bawak laju), kena culik(sebab berpeleseran) kena bakar rogol(sebab menerewang tgh2 malam atau ikut lelaki lain)

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-10-2013 09:45 AM | Show all posts
miawpink posted on 25-10-2013 08:56 AM
'Abang masih sayang saya?'

huwaaa....miaw....sedihnya.....
(ku tahan2 airmata dr jatuh nih..ngan membesar-besarkan bijik mata....)
tp gagal....huwaaaa...

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:47 AM | Show all posts
Al-Fatihah untuk arwah. Kepada ahli keluarga salam takziah.... harap bersabar dan tabah menghadapi ujian dari NYA.

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:47 AM | Show all posts
MissMamamia75 posted on 25-10-2013 09:45 AM
huwaaa....miaw....sedihnya.....
(ku tahan2 airmata dr jatuh nih..ngan membesar-besarkan bij ...

sedih kan
tu sebenar nya laki dia x ckp pun ayat tu

tu ada lah ayat yg ingin di sampai kn pada isteri nya jika isteri nya masih hidup
laki nya nyesal x ckp mcm tu

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:49 AM | Show all posts
niceghost2005 posted on 25-10-2013 09:10 AM
Oghang yg tengok tb/video, depa tau..........
Memang dier TAK CAKAP pung.
Dia cakap............. ...

salute my dad yg menduda selama 7thn sebelum kawen baru..bini 1st meninggal masa lahirkan kakak aku..bapak aku kene bela 3 anak plus baby baru lahir sbb kematian bini..

pd aku..lama tu bapak aku bertahan..dia kata, dia kawen dgn mak aku..sbb abg sulung aku da nk masuk uni that time..xde org nk tgk2 kan adik2 sbb kakak aku br darjah 1 time tu..tp aku rs, dia kawen sbb aku da ditakdirkan nk lahir kot time tu ..bila mak aku tnya, nape lambat amik keputusan nk kawen..pdhal ms bini 1st mati..bapak aku br 30an..dia kata buat apa, buat bini baru masuk duk bergaduh ngan anak2 dia ja..ni anak2 dia da besar..mak baru pukul pun da pandai ngadu kat dia..punya la bapak aku ni pentingkan anak2 dr diri dia sendiri...

mak aku plak sejak bapak aku meninggal thn 2001..dia x kawen smpi skrg..even ms bapak aku meninggal..mak aku br umur 50..
aku bg ja dia nk kawen baru..sbb duk tggu bapak aku pun..bukan nya leh dtg balik pun..dr dia duk sorg2..sakit demam xde sape nmpak kan..

tp mak aku ckp..buat apa..buat payah ja..duk skrg even sorg2..anak2 sume da lepas umah..pencen bapak aku tggl pun 1k+..ckup ja dia duk sorg2..siap leh jolly lagi..umah pun bapak aku tggl smpi 2-3biji..satgi dpt laki baru..duk kene tanak nasi..nak pi sana sini xleh..nak pi jalan2 umah anak2 pun takleh lama2..kene mintak izin..buat payah ja..lbh baik hidup sorg2..

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:54 AM | Show all posts
AdamBillionaire posted on 24-10-2013 08:38 PM
napelah bini mat yo tak kerja bank? baru dia hormat pak guard agaknye bila nampak video  ...

Betul jugak tu. Lepas dia tendang celah kangkang pak gad je trus pak gad tu tembak.

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:54 AM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 24-10-2013 08:32 PM
kasihannya..

i lalu stall burger ni malam tadi..tak dapat tahan sebak tau...

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:55 AM | Show all posts
Simunggu posted on 25-10-2013 07:39 AM
kami org Sabah memang takut dgn org org asal dari sebelah nun di sana...kadang kadang itu kita tak t ...

ko balik brunei nanti kena potong tangan....

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:57 AM | Show all posts
sitisitu25 posted on 25-10-2013 09:49 AM
salute my dad yg menduda selama 7thn sebelum kawen baru..bini 1st meninggal masa lahirkan kakak ak ...

Situsitu25,

Sebenaq nya.............BANYAK KERUGIAAN kalau masih solo.

PAHALA................situsitu25
PAHALA oghang berkahwin berLIPAT KALI GANDA berbanding om bujang.

Sebab tu IMAM HANAPI yg baru 2 hari kematian isteri, dier kahwin lagi.
ANak murid dier tanya "Naper cepat sangat tuan guru berkahwin?"

Jawab IMAM Hanapi " Aku nak jumpa ALLAH swt sebagai seoghang suami."

Waallahua'lam
p/s Allah swt mencipta sesuatu itu berpasang pasangan

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-10-2013 09:57 AM | Show all posts
ringcat posted on 25-10-2013 07:50 AM
mana satu company?

Kawalan Prima ke Securiforce?

jika kawalan prima, pemiliknya nama halim bin yom...... bekas tali barut british.....

Use magic Report

Post time 25-10-2013 09:58 AM | Show all posts
miawpink posted on 25-10-2013 09:47 AM
sedih kan
tu sebenar nya laki dia x ckp pun ayat tu

yeap..lesson learn bg lelaki2 diluar sana..
sebusy mana pun anda....if wife tanya - Abang sayang sy tak?
even time tu korang tgh drive ke..tgh minum ke...tgh meeting ke...
jawab jer...'Sayang'.....
bukan susah pun...2 patah perkataan jer..

pas tu kalu jumpa kat rumah kang..baru le tanya..
'awak buang tebiat ke tiba2 tanya mcm tu?'...hehe....

Use magic Report

lkick2113 posted on 25-10-2013 08:10 AM
dah jadi camni baru la nak batalkan lesen sebab tak patuh peraturan...

puiii.....! baru tau kaa?

Use magic Report

aku rasa gad tu dh lepas naik bot ke indon dah...trust me

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-10-2024 05:38 PM GMT+8 , Processed in 1.582968 second(s), 28 queries , Gzip On, Redis On.