JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6227
View
80
Reply

Bosan Menjadi Manusia, Lelaki UK Memilih Jadi Kambing

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-7-2016 03:34 PM | Show all posts |Read mode
Oleh : TS LOO



Lazimnya kalau seseorang itu berdepan masalah dalam kehidupannya, pelbagai cara akan dilakukan untuk mengembalikan keyakinan diri dan erti sebenar untuk terus hidup.


Contohnya pergi bercuti ke tempat yang menjadi impian untuk dikunjungi bersama orang yang tersayang atau seorang diri.








Tetapi, berikutan kecewa dengan kehidupan yang dialaminya, lelaki berasal dari United Kingdom sanggup seorang diri pergi ke kawasan pergunungan Swiss untuk menikmati kehidupan sebagai seekor kambing.


Justeru, dia mendapatkan sepasang kaki kambing dan usus kambing buatan manusia yang boleh menghadam rumput hijau untuk dirinya.


Lelaki yang dimaksudkan itu bernama Thomas Thwaites, sebelum itu dia menetap di London, berdepan masalah pengangguran dan masalah peribadi serta bosan dengan kehidupan di bandaraya.


Suatu hari dia mendapati anjing yang dibela oleh rakannya kelihatan sungguh ceria, dan keadaan tersebut membuatkannya teringin menjadi haiwan. Pelik, kan?


Setelah memikirkan ia secara mendalam, Thomas Thwaites akhirnya memilih untuk menjadi seekor kambing.








Bagi menyesuaikan diri dengan tabiat makan rumput seperti kambing, dia memasang usus buatan manusia di bahagian pinggangnya.


Pelbagai cabaran dialaminya ketika hidup sebagai kambing, contoh seperti sering terjatuh ketika merangkak bersama kumpulan kambing, dan sebagainya.


Selain itu, kewujudannya tidak diterima oleh sekumpulan kambing dan menganggap dia sebagai spesis asing, malah ada yang cuba menyerangnya.







Namun, akhirnya seekor kambing kelihatan mengekorinya ke mana saja dan cuba menyentuhnya melalui hidungnya.


Menurut seorang pengembala kambing, tindakan kambing tersebut menandakan Thomas Thwaites telah diterima sebagai spesis mereka.  Thomas Thwaites rasa terharu dengan apa yang terjadi.



Kehidupan menjadi kambing beri inspirasi kepada Thomas Thwaites bahawa manusia wajar belajar daripada kambing dalam usaha menjalani kehidupan dengan lebih relaks, ini kerana kambing didapati lebih tahu menikmati kehidupan daripada manusia. Apa pendapat anda?- CARI













sumber info : http://i.dailymail.co.uk/

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 03:40 PM | Show all posts
aduhai bodoh bertingkek tingkek dari kambing
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 04:07 PM | Show all posts
xde faedah langsung,bukan boleh dimakan..
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 04:13 PM | Show all posts
haha... adoii, mmg la kene serang, ko pon bukannye ade rupa kambing... nape tak jadi gorilla ke, kupu2 ke, hahah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 04:14 PM | Show all posts
diharapkan dia dapat belajar bahasa kambing.
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 04:27 PM | Show all posts
tuan kambeng sila perhatikan perkembangan kambeng2 betina anda.
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 05:11 PM | Show all posts
pulak... ko dah kenapaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 05:15 PM | Show all posts
haha.....

dimanakah akalnya?
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 05:24 PM | Show all posts
kucen_miang replied at 21-7-2016 04:27 PM
tuan kambeng sila perhatikan perkembangan kambeng2 betina anda.


aku rasa dia perisik. nak tackle anak tuan kambing
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 05:28 PM | Show all posts
Dah pernah ada siaran ulangan
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 05:50 PM | Show all posts
kenapa jadi kambing..jadi la rama rama ..cantik sikit..
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 06:10 PM | Show all posts
nasib baik dia tak buat tatoo mcm lelaki yg ubah dirinya macam cicak ke hapa dulu tu..

Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
ntah ape2 dia ni, elok2 jd manusia nk plak ko jd kambing...escapism dr dunia nyata eh
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 06:39 PM | Show all posts
Cuba jadi buaya tengok
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 06:46 PM | Show all posts
daging kamibng sedap daging ko xtau sedap ke dok...pelik2 manusia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2016 08:34 PM | Show all posts
ni bru btul masuk kandang kambing mengembek
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2016 06:09 AM From the mobile phone | Show all posts
harisanis replied at 21-7-2016 10:22 AM
ntah ape2 dia ni, elok2 jd manusia nk plak ko jd kambing...escapism dr dunia nyata eh

Manusia banyak konflik. Especially duduk bandar. Dengan jammed. Dengan jenayah.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2016 08:17 AM | Show all posts
stress aku pagi2 baca cite cmni
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2016 09:05 AM | Show all posts
orang mcm ni pun adooo alahaii
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2016 10:02 AM | Show all posts
kokesen sewel
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055500s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list