Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6232
View
154
Reply

Akhirnya terbukti sudah al-Quran mengatakan bumi adalah FLAT

[Copy link]

Author: Lobai_Atheist       Show all posts   Read mode

Post time 30-8-2016 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Betul tu.. checkmate.. kantoi pak arab zaman dulu tak tau bumi ni sfera

Sian lobai2 zaman sekarang terpaksa cover malu.. keling2 cerita pasal timur barat konstelasi bintang bagai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:29 AM | Show all posts
mzzenma replied at 30-8-2016 12:12 AM
Rileks lah cong..why invest so much time utk benda that you don't believe in?

Tidur lagi bagus co ...

pasal aku kesiankan bahalol2 diperbodohkan dek penipuan agama oleh pak arah yg sudah mampus  

amar ma'ruf nahi munkar  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:30 AM | Show all posts
dodolgemok replied at 30-8-2016 12:24 AM
Kesian @Lobai_Atheist berusaha nak memurtadkan org. Kemonnn masuk lah neraka sorang2 xpayah gigih aj ...

checkmate laa dodol...... lu solat boleh atau tidak boleh membelakangkan kaabah?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:31 AM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 12:30 AM
Persoalan ini telah dibincangkan sejak 5000 tahun dahulu... kau dah terlambat acong.  dala ...

jika bumi ini adalah sfera, maka kamu akan mengadap dan membelakangi kaabah pd masa yg sama semasa solat.....


checkmate laa......... agama ko tu agama ciptaan pak arab  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:33 AM | Show all posts
AbukRokok replied at 30-8-2016 02:50 AM
trying so hard

kenapa xboleh hidup aman aman je mcm atheist lain?

ko tuhan kaa? siapa kata hidup aku tak aman damai?  

lu pi join FB atheists....... berlambak kutukan dilemparkan pd penganut2 bodoh cam kamu  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:35 AM | Show all posts
kemaruk replied at 30-8-2016 03:23 AM
Betul tu.. checkmate.. kantoi pak arab zaman dulu tak tau bumi ni sfera

Sian lobai2 zaman s ...

asal agama hindu....... patut laa dok auta konar baring sana sini........


tgk saja komen bebal  @sam1528  pasal paraquat pun dah cukup utk membukti bahalol2 cam depa ni adalah delusional  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 11:37 AM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 12:39 AM
Dari segi saintifik penunjuk arah yang digunakan oleh semua manusia hanya ada empat, Utara(north), ...

ko print nie....... pastu hala kan ke arah kaabah....... dlm keadaan ini dikatakan bumi adalah FLAT....... kamu solat mengadap kaabah

jika bumi ini adalah sfera, ko gunting buang bahagian putih tu dan cantumkan A dan B utk membentuk bulatan.....

ko tertonggeng dgn bontot mengadap apa?  
waktusolat-logo.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 11:54 AM | Show all posts
kemaruk replied at 30-8-2016 11:23 AM
Betul tu.. checkmate.. kantoi pak arab zaman dulu tak tau bumi ni sfera

Sian lobai2 zaman s ...

kemaruk ni aties jugak ke?
Memanglah bumi ni bentuk spera, dalam quran pun beritahu bentuk bumi bulat sfera.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 12:00 PM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 03:54 AM
kemaruk ni aties jugak ke?
Memanglah bumi ni bentuk spera, dalam quran pun beritahu bentuk bumi b ...

jika bumi ini adalah sfera, bukankah masa solat ko akan tonggek punggung kat kaabah?  
Praying_towards_the_Ka'aba.JPG
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:02 PM | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 30-8-2016 11:37 AM
ko print nie....... pastu hala kan ke arah kaabah....... dlm keadaan ini dikatakan bumi adalah FLA ...

Dimana sahaja umat islam, bila mereka solat mereka akan hadap ke arah kaabah. Kaabah adalah arah. Orang islam tidak sembah kaabah. Tetapi kaabah adalah satu arah yang ditetapkan. Orang islam sembah Allah swt, Allah swt tidak dapat dibayangkan, dia tidak sama dengan sesuatu apa pun. Tidak ada dalam akal manusia, manusia disuruh beriman, sampai disitu sahaja. Selepas mati baharulah manusia akan bertemu dengan Allah swt.

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:05 PM | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 30-8-2016 12:00 PM
jika bumi ini adalah sfera, bukankah masa solat ko akan tonggek punggung kat kaabah?

Tidak ada apa salahnya... tuhan tak marah pun. Memang dia suruh hadap ke kaabah. Kaabah bukan tuhan, ia adalah tanda arah. Faham ke?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 12:05 PM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 04:02 AM
Dimana sahaja umat islam, bila mereka solat mereka akan hadap ke arah kaabah. Kaabah adalah arah.  ...

astaga......... ko nie mmg bengap kaa? boleh kamu solat mengadap matahari terbit?  
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:09 PM | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 30-8-2016 12:05 PM
astaga......... ko nie mmg bengap kaa? boleh kamu solat mengadap matahari terbit?

Kan aku dah cakap banyak kali, orang islam tidak sembah matahari, tidak sembah kaabah. Kaabah adalah arah.

Macam kau nak pergi ke thailand, arah kau mestilah ke utara sebab kau dimalaysia. Faham?

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:12 PM | Show all posts
Kuba kau tengok betul2 dalam peta globe, di bawah kaabah adalah tengah2 lautan fasifik tak ada manusia yang duduk disitu. Disebelah bumi balik sana.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 12:14 PM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 04:09 AM
Kan aku dah cakap banyak kali, orang islam tidak sembah matahari, tidak sembah kaabah. Kaabah adal ...

ko nie mmg bengap?  

kata kan ko solat mengadap kiblat adalah point B, belakang kamu adalah point A......  

boleh kamu pusing 180 darjah utk solat mengadap point A?  
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:16 PM | Show all posts
Kau nak pertikaikan islam sama seperti kau nak pertikaikan sesuatu yang benar. Contoh kau tak mau umur tua. Kau tak mau pun kau tetap jadi tua.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-8-2016 12:19 PM | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 04:16 AM
Kau nak pertikaikan islam sama seperti kau nak pertikaikan sesuatu yang benar. Contoh kau tak mau um ...

aku hanya membuktikan agama kamu adalah palsu dan tuhan kamu tidak wujud  
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:21 PM | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 30-8-2016 12:14 PM
ko nie mmg bengap?  

kata kan ko solat mengadap kiblat adalah point B, belakang kamu adal ...

Diantara point A dan B yang mana dekat, pilih yang dekat dengan kaabah. Kalau di malaysia menghadap ke matahari mati(barat) lebih dekat dengan kaabah, kalau di England menghadap ke arah timur. sebab timur lebih dekat dengan kaabah.

Contoh kalau Boing 747 Air Asia nak pergi ke arab, dia akan terbang ke arah barat, arah timur pun boleh tapi jauh. So, pilihlah jalan dekat. Samlah dengan kiblat, pilih mana yang lebih dekat itulah arah yang betul.



Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:23 PM | Show all posts
Edited by zamkumis at 30-8-2016 12:24 PM
Lobai_Atheist replied at 30-8-2016 12:19 PM
aku hanya membuktikan agama kamu adalah palsu dan tuhan kamu tidak wujud

Ok, selesai. Ada lagi error?... silakannn...

Cuba Buktikan islam itu salah... kau tak akan boleh walau kau berusaha sampai kau mati
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
zamkumis replied at 30-8-2016 11:54 AM
kemaruk ni aties jugak ke?
Memanglah bumi ni bentuk spera, dalam quran pun beritahu bentuk bumi b ...

Acom atheist, kemaruk agnostic. Acom asal Buddha tpi murtad, kemaruk asal isele tpi murtad jua sbb belajar ilmu agama drpd ostad kolot dan jumud. Terus memberontak sbb percaya pada satu pendapat ostad jah.

Cc @Lobai_Atheist @kemaruk @abangbikerz
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.078156s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list