Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
16037
View
191
Reply

MINYAK MATI BUNUH DI OPISKU

[Copy link]

Author: FizahZainal       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-9-2016 11:36 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum semua... Korang pernah dengar tak pasal minyak dagu atau minyak mati bunuh? Aku nak share kan dengan korang semua pengalaman aku dengan budak2 kilang aku selama diganggu oleh penunggu minyak ni. Hari Selasa (30hb Ogos 2016) kami baru buang minyak tu. Hari ini ada buat sembahyang hajat dan bacaan yassin. Doakan urusan kami berjalan lancar ye hari ni...

Nanti aku taip kisah satu-satu... Korang yang ada pengalaman dengan benda alah ni boleh la share jugak...


Fizah
Khamis, 1/9/2016

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
X penah ada pape pengalaman berkaitan alam alam mistik or yang sewaktu dengannye tapi i enjoy reading it. Suka takutkan diri sendiri.

So TT cepat2 kongsi cerita ye.
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:48 AM | Show all posts
aduiiiii, berkobaq kobaq bukak, sekali tu ja, dik......ok ok, pelan pelan kayuh...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 12:05 PM | Show all posts
lo mana nya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 12:20 PM | Show all posts
Sabar naa semua... Proses membersihkan kilang sedang berlangsung... Satgi hapdet.. Sabar sabar sabar....
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 12:21 PM | Show all posts
minyak dagu ni minyak pemikat...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 01:25 PM | Show all posts


scarynya TT...
smoga dipermudahkn urusan pembuangan/pembersihan itu..
mesti ada aweks2 cun di kilang TT yg menjadi pujaan hati someone...huhu...

xsabo tunggu story...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 01:27 PM | Show all posts
macam menarik...
in the first place, camna uols boleh dapat minyak tuh?
buang minyak kat mana?
minyak dagu ni untuk memikat kan?
so, menjadi ke idok?

mahap la yer banyak tanye..

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 01:36 PM | Show all posts
motip tt

lenkali siap2kan cite dulu



ok cpt smbung

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 01:59 PM | Show all posts
KISAH 1

Pengalaman ni diceritakan oleh Poksu (salah sorang staff yang paling rapat dengan aku).

Opis aku berpindah ke tempat baru setahun lebih yang lalu. Dekat belakang bahagian opis aku ada satu kabin yang telah diubahsuai. Dalam tu ada 3 bilik kecil dan pantry untuk budak2 kilang aku yang tido kat sini. Dorang yang tido kat kilang ni ialah Poksu, Kodir dan Jai.

Cerita Poksu, satu malam mereka bertiga tido lambat. Jai lepak dalam bilik hisap rokok. Poksu dan Kodir sembang2 kosong. Tengah sedap sembang teh tarik Kodir bangun cakap nak pegi tandas. Tak lama pastu Kodir pon balik dari tandas. Poksu suruh Kodir kunci pintu sebab dah lewat.

(Korang cuba bayangkan keadaan pintu tu ye. Pintu dorang buat sendiri pakai papan plywood yang tebal tu. Selak kunci yang boleh letak mangga tu duduk belah dalam. Dekat selak kunci tu Kodir ada buat lubang muat satu penumbuk untuk menyenangkan dorang nak tutup buka kunci pintu tu.)

Kodir pun kunci pintu. Masing2 dah mengantuk dan nak masuk dalam bilik masing2. Tiba2 ada ketukan di pintu kabin tersebut. Sepantas kilat pintu terbuka dan sepantas kilat juga pintu itu terkunci balik. Poksu, Kodir dan Jai hanya sempat menangkap bunyi pintu dibuka dan ditutup. Apabila diintai melalui tingkap memang tak ada sesiapa.

Masing2 dah cuak. Tapi sebab perasaan ingin tahu membuak2 dorang amik keputusan nak tunggu kat pintu. Dan buka pintu tu cepat2 bila ada ketukan. Hampir sejam menunggu pintu diketuk lagi. Sepantas kilat dorang buka pintu tapi keadaan kilang sunyi. Tak ada bayangan orang yang melintas pun dihadapan mereka. Bunyi orang berlari pun tiada. Akhirnya mereka sepakat, bukan mereka bertiga sahaja yang duduk di dalam kilang ini.

Ini hanya usikan kecil, tanda berkenalan untuk mereka. Nanti aku sambung lagi cerita...

Sory ye kalau susunan ayat berterabur. Aku tak pandai nak mengarang...

Fizah
1/9/2016 (2:15PM)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:00 PM | Show all posts
Rainrein replied at 1-9-2016 11:39 AM
X penah ada pape pengalaman berkaitan alam alam mistik or yang sewaktu dengannye tapi i enjoy readin ...

Tq sbb sudi takutkan diri dengan cerita kita yang tak berapa nak seram ni.. hihi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:02 PM | Show all posts
mamaezah replied at 1-9-2016 11:48 AM
aduiiiii, berkobaq kobaq bukak, sekali tu ja, dik......ok ok, pelan pelan kayuh...

Sabar mama... aku baru belajar berforum ni... Harap korang sudi bersabar dan memberi aku tunjuk ajar ye...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 02:02 PM | Show all posts
lagi mek.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:07 PM | Show all posts

Baru hapdet KISAH 1... sory ye buat tertunggu2...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:08 PM | Show all posts
zulka replied at 1-9-2016 12:21 PM
minyak dagu ni minyak pemikat...

oh yang ni bukan untuk memikat.. yang ni untuk kasi benkrap opis ngan ank2 buahnye skali kasi hapus... minyak mati bunuh la agaknye..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:10 PM | Show all posts
MissMamamia75 replied at 1-9-2016 01:25 PM
scarynya TT...
smoga dipermudahkn urusan pembuangan/pembersihan itu..
mesti ada aweks2 cun di  ...

Nanti aku hapdet pasal minyak ni.. baru siap semua.. syukur Alhamdulillah semua berjalan lancar... tq missmamamia doakan aku...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:10 PM | Show all posts
DayangKirana replied at 1-9-2016 01:27 PM
macam menarik...
in the first place, camna uols boleh dapat minyak tuh?
buang minyak kat mana?

Japgi aku hapdet pasal minyak ni.. tengah taip.. hihi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:12 PM | Show all posts
idakamaruddin replied at 1-9-2016 01:36 PM
motip tt

lenkali siap2kan cite dulu

Soryla.. Aku br belajar ni... Nanti mlm aku taip siap2 senang aku hapdet2 je trus.. aku tak reti sangat nak mengarang ni... Kelaut tatabahasa aku... Jangan marah a.... ciom siked
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 02:25 PM | Show all posts
mau lagi cam best jehhh
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 02:27 PM | Show all posts
apasal org tu letak minyak tu kat tempat keje TT..?

mcm mana boleh tahu ada minyak tu TT..?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:30 PM | Show all posts
MINYAK MATI BUNUH

Nanti akan ada kisah2 yang terjadi sebelum penemuan minyak jahat ni. Aku akan cerita satu2... Dalam post ni aku nak cerita tentang minyak jahat.

Setelah diganggu berkali2 dengan penampakan dan bunyi2an yang tidak menyenangkan akhirnya bos aku buat keputusan nak panggil ustaz untuk buat sembahyang hajat. Penunggu ni semakin melampau sebab dah sampai tahap ikut kami balik rumah dan melekat di tubuh kami sehingga membawa penyakit. Last sekali gangguan terhadap Poksu. (Nati aku stori)

Hari Isnin (29/8/2016) aku diarahkan untuk call Ustaz Zul dari sebuah pondok di Paka. Setelah salam aku disambut aku menyuarakan hajat bos aku yang ingin membuat bacaan yasin dan sembahyang hajat di kilang pada hari ini (Khamis, 1/9/2016). Ustaz Zul bertanya pada aku apa tujuan kami untuk membuat majlis sedemikian. Aku pun berterus terang menceritakan segala kejadian yang telah berlaku di kilang ini.

Kata Ustaz Zul, beliau perlu datang ke kilang dahulu. Untuk pastikan entiti itu kepunyaan orang atau memang yang menetap di sini. Kata beliau lagi beliau tak boleh main terjah je tempat orang. Binasa balasnya. Ustaz Zul meminta aku mengambil beliau di pondok pada hari Selasa (30/8/2016).

Hari yang dinanti tiba. Aku pergi ke pondok untuk menjemput Ustaz Zul. Dalam perjalanan ke kilang aku dan dia tidak banyak bersembang. Sampai di kilang Ustaz Zul tak cakap banyak. Terus turun kereta dan berlegar2 di hadapan kilang. Puas berlegar Ustaz Zul datang mendekati aku.

Kata beliau, penunggu ini kepunyaan orang yang ingin membuat khianat terhadap kilang dan pemilik kilang ini. Ada dua tempat yang ditanda. Bahagian hadapan dan bahagian tepi kilang. Ustaz Zul tunjukkan pada aku tangannya. Apabila dia arahkan tangannya pada tempat yang dikatakan berhantu serta merta bulu romanya meremang. Dia alihkan pada tempat lain bulu roma itu turun. Dan sekali lagi dia alihkan pada tempat itu bulu romanya meremang kembali. Ini aku lihat depan mata aku. Ini betul2 bukan cobaan...

Tiba2 Ustaz Zul nak termuntah. Kata beliau penunggu tu dah mula marah. Aku tanya pada Ustaz Zul apa benda yang ditanda itu. Kata beliau benda itu kemungkinan minyak atau sesuatu yang telah dipuja. Ditanam di dua tempat. Beliau jelaskan kalau beliau membuat sembahyang hajat dan bacaan yasin tanpa mematikan dulu benda itu, usaha kami mungkin akan jadi sia2. Sebab benda itu tetap ada dan melalui sembahyang hajt dan bacaan yasin benda itu hanya akan menjadi lemah. Dan MUNGKIN... Mungkin selepas ini penunggu ini akan menjadi lebih agresif...

BERSAMBUNG...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 02:31 PM | Show all posts

Dah ade dah...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 02:57 PM | Show all posts
Wah menarik.. tak sabar nak tunggu sambungan.
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:02 PM | Show all posts
FizahZainal replied at 1-9-2016 01:59 PM
KISAH 1

Pengalaman ni diceritakan oleh Poksu (salah sorang staff yang paling rapat dengan aku).
...

gigih tt bersignature kt bawah

yg benar,
ida
1/9/2016



cpt sambung cite best ni

dh lama x bc cite best selain tt danmerung


Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:10 PM | Show all posts
DayangKirana replied at 1-9-2016 01:27 PM
macam menarik...
in the first place, camna uols boleh dapat minyak tuh?
buang minyak kat mana?

Aah iols pun nk menanya soalan yg sama tp uols dh tya kira skali la eh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067203s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list