Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
18697
View
191
Reply

MINYAK MATI BUNUH DI OPISKU

[Copy link]

Author: FizahZainal       Show all posts   Read mode

Post time 1-9-2016 03:10 PM | Show all posts
wuoooo skeri nih!
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:17 PM | Show all posts
masih menanti2 cerita nya..ngantuk oi kat opis
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:22 PM | Show all posts
apiang replied at 1-9-2016 03:17 PM
masih menanti2 cerita nya..ngantuk oi kat opis

nyanyila lagu apiang kalau ngantuk..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:25 PM | Show all posts
parking dulu
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:33 PM | Show all posts
Edited by fulusss at 1-9-2016 03:47 PM

suka la kalau cite tengah on going macam ni.. macam live je kan..

tapi jangan update lambat2.. terseksa tunggu
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:37 PM | Show all posts
MENUNGGU DENGAN PENUH SABAR

KAT MANA BOLEH DAPAT MINYAK NI?
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:38 PM | Show all posts
pernah tengok minyak dagu yg ditunjuk tok batin masa buat kerja research dulu kat kampung orang asli
ada gred2 tertentu rupanya..
diambil dari mayat, beruk atau anjing hitam..
kalau tak nak guna, kena tanam dalam tanah katanya..sebab minyak tu ada jin, jadi dia hidup

dulu pernah juga jumpa minyak dalam botol kecik masa duk rumah sewa zaman student dulu
panggil ustaz , tak berani nak dekat, apa lagi nak pegang..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:41 PM | Show all posts
Parking dulu. Nnti malam saya join bace...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:43 PM | Show all posts
Ipo replied at 1-9-2016 03:38 PM
pernah tengok minyak dagu yg ditunjuk tok batin masa buat kerja research dulu kat kampung orang asli ...

takde bendala....pegang buang aje, benda tu kalau dipuja baru bahaya...

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:45 PM | Show all posts
zulka replied at 1-9-2016 03:22 PM
nyanyila lagu apiang kalau ngantuk..

ada ke lagu apiang???


Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:47 PM | Show all posts
zulka replied at 1-9-2016 02:43 PM
takde bendala....pegang buang aje, benda tu kalau dipuja baru bahaya...

eh tak berani la..
buatnya aku tetiba jadi angau? camna?
ustaz tu ckp, itu minyak nak try ilmu..apa ilmu entah
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
kemon tt we want more!
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 03:57 PM | Show all posts
tt punya avvy ni mcm pernah ku lihat..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:00 PM | Show all posts


apiang tu nama penyanyi lagu2 lawak kat sabah...
sedap je lagu dia, buat sakit perut gelak...

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Rainrein replied at 1-9-2016 11:39 AM
X penah ada pape pengalaman berkaitan alam alam mistik or yang sewaktu dengannye tapi i enjoy readin ...


Sm la kita..mlm2 xleh lena..asl pejam,celik blk..pejam celik..kena mrh ngn cik abg...pdn muka kn..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:00 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 1-9-2016 03:57 PM
tt punya avvy ni mcm pernah ku lihat..

MN tak..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:03 PM | Show all posts

mungkin jugak
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
ntahhapehape replied at 1-9-2016 08:00 AM
Sm la kita..mlm2 xleh lena..asl pejam,celik blk..pejam celik..kena mrh ngn cik abg...pdn muka kn ...

Hahaha. Saya jenis kalu lepas masuk bod MPS ni mula la jadi mudah terkejut. Even hubby berdiri belakang senyap2 pun bole jadi terkejut.

Kesian dia kena marah sebab saya cakap dia nak takutkan saya padahal sendiri yang penakut.  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 04:04 PM | Show all posts
MINYAK MATI BUNUH

...SAMBUNGAN

Aku buntu setelah diberi penerangan sebegitu oleh Ustaz Zul. Yela takut jugak la kan kalau2 penunggu tu buat penampakan yang lebih ekstrim dan menggerunkan.

Aku bertanya pada beliau kalau2 dia boleh buang benda yang ditanam itu. Kata Ustaz Zul, beliau hanya boleh imbas (scan) apa yang mengganggu kami. Tapi... Beliau mempunyai seorang rakan yang dapat tolong kami untuk membuangnya. Namun ada pengerasnya. Setelah berbincang, bos aku bersetuju untuk membuangnya.

Hampir sejam menunggu, orang dinanti2 telah tiba. Seperti Ustaz Zul, TokMoh (aku tak tahu nama dia, tapi dia ada misai macam watak dalam kartun Mak Lampir-majalah Ujang-jadi aku namakan dia TokMoh) tak banyak cakap. Setelah Ustaz Zul ceritakan serba sedikit kejadian di kilang kami TokMoh meminta kami menyediakan dua biji tempurung jantan, cuka dan garam kasar.

Kami segera ke kedai runcit mencari barang2 tersebut. Aku perasan pada tangan TokMoh ada sebatang colok cina, lampu suluh (api warna putih) dan sebilah pisau. Setelah barang2 sudah tersedia TokMoh memulakan program mengesan barang yang ditanam tersebut. TokMoh menyalakan colok cina dan memacaknya dekat dengan sebatang tiang. Di depan colok itu TokMoh tandakan huruf X. TokMoh meminta Ustaz Zul menabur garam di sekeliling beliau sebanyak 3 penjuru. Kemudian TokMoh menyalakan lampu suluh dan menyuluh di permukaan tanah. Kurang dari 2 minit tempat pertama yang di tanam dapat dikesan.

Beliau mengajak aku, Poksu, Dol (salah sorang staf kilang jugak) dan Hafidz ke tempat benda itu tertanam. Benda pertama yang tertanam itu berada betul2 dihadapan tiang pagar utama (di tiang terdapat peti surat). TokMoh mengorek2 sedikit tanah disitu. Kemudian dia meminta Ustaz Zul menabur garam dan mencurah cuka pada lubang tersebut.

Beberapa saat sahaja, tiba2 muncul benda kecil berwarna hitam dan bersalut dengan tanah. TokMoh menguis2 benda itu dan meletakkannya ke dalam tempurung. Di dalam tempurung benda itu sekali lagi dicurahkan cuka. Baru jelas benda tersebut.

Benda itu adalah botol kecil. Ada rambut disekeliling botol itu. Warnanya gelap. Panjang botol itu lebih kurang 2 inci setengah. TokMoh memecahkan botol tersebut didalam tempurung. Setelah dipecahkan keluarlah segala isi yang ada di dalam botol. Ada paku dan jarum yang telah hancur dan berkarat, besi bak (aku tak tahu macam mana ejaan dia tapi sebutan dia macam tu) serta minyak yang hampir kering. Kata TokMoh botol ni dah lama tertanam sebab dah berkarat.

BERSAMBUNG

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 04:12 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 1-9-2016 03:57 PM
tt punya avvy ni mcm pernah ku lihat..

avvy tu apende... hihi.. aku xtau... tunjuk ajarku sifu...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:12 PM | Show all posts
FizahZainal replied at 1-9-2016 03:04 PM
MINYAK MATI BUNUH

...SAMBUNGAN

besi bat??...
mak aih...ini mau kasi mati ka?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 04:13 PM | Show all posts

a ah skeri lah sgt... haha..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 04:14 PM | Show all posts
Ipo replied at 1-9-2016 04:12 PM
besi bat??...
mak aih...ini mau kasi mati ka?

Oh.. besi bat ke... a ah mmg camtulah hajat yg tukang tanam tu... nak kasi mati..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:46 PM | Show all posts
besi bath..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 04:52 PM | Show all posts
lagi tt...syok lak baca
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052738s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list