Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
18820
View
191
Reply

MINYAK MATI BUNUH DI OPISKU

[Copy link]

Author: FizahZainal    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 1-9-2016 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
cepatla updateee  
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ipo replied at 1-9-2016 09:51 PM
serbuk besi atau serpihan besi yang digunakan bomoh siam dalam pembomohan. Besi bat ni digunakan a ...

Oh macam tu ya. Menakutkan dorg ni...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Cek in jugek.

Estrelle
1/9/2016 (10.14pm)
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
cepatla

1/9/16 (10.30pm)
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Uwaaa...tengah sedap baca tetiba ada bunyi siulan kat luar tingkap bilik.   Berenti kejap napas aku.

Rupanya anak jiran sebelah. Choiiii :

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts
FizahZainal replied at 1-9-2016 01:59 PM
KISAH 1

Pengalaman ni diceritakan oleh Poksu (salah sorang staff yang paling rapat dengan aku).
...

Gambar dp u pon seram...     
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:35 PM | Show all posts
mana sambungan nye TT...
mana sambungan nye TT...
mana sambungan nye TT...
mana sambungan nye TT...

tiang@pi
1/9/16(10.36pm)
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak sabor nk baca..lm dah xmasuk sini tp tertarik pulak mgan citer dia...

Jgn mimpi yg bukan2 dahla..dulu mimpi teruk jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoi tengah sedap2 baca takde pulakk sambungan nye..cepat taip tauuu...

missDollie
1/9/2016 10.4mlm

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Halaaaaa tbaca tgh mlm buta ni..  tp nk bace gak


Sarukh
1/9/2016 23:23
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 11:36 PM From the mobile phone | Show all posts
MINYAK MATI BUNUH

...SAMBUNGAN

Sori oi... lambat hapdet... tgh sedap aku berporum tetibe boss ajak meeting. Kat nak balik baru meeting.. Kejadah hape... Rupe2nye nak throwback kejadian sebulan dua ni sebelum penemuan minyak angker tersebut. Ok aku sambung...

Lepas dah jumpa minyak yang pertama, TokMoh kembali duduk dan letakkan mata pisau atau lebih tepat golok pada tempat yang bertanda 'X' tadi. Seperti tadi beliau menyuluh disekeliling beliau dan juga tidak sampai seminit lokasi minyak kedua tertanam dijumpai. Lokasinya selari dengan botol pertama yang tertanam di hadapan tiang pagar. Tapi minyak kedua ni botolnya lebih pendek dan keras. Kandungan tetap sama.

Kata TokMoh minyak ni dah terlalu lama. Ini kerana minyak yang kedua ini dah berpenunggu. Dan untuk pengetahuan korang semua, penunggu minyak kedua nilah yang duk mengganggu kami semua. Proses nak pecahkan botol yang kedua ni agak rumit sebab bentuknya yang lebih pendek dan keras. Tapi semasa proses ini berjalan tidak ada seorang pun yang terlintas untuk ambil gambar botol tu. Masing2 seolah kaku dan terpegun dengan apa yang dilihat di depan mata. Dengan menyaksikan minyak itu keluar sendiri dari tanah seperti cacing kepanasan lagilah kami jakun.

Bila TokMoh bagitahu minyak ni dah terlalu lama aku dah dapat tangkap minyak ini bukan dituju kepada syarikat dan bos kami. Tapi ia sebenarnya dituju pada syarikat yang terdahulu sebelum kami. Setelah dirisik2 dahulu memang ada sebuah cawangan syarikat yang bertapak disitu dan telah tutup kerana perniagaan tidak laris. Sungguh manusia yang melakukan perkara ini busuk hatinya.

Selesai memecahkan dan mematikan kedua2 minyak tersebut TokMoh membalut sisa minyak bersama tempurung ke dalam plastik. Kata beliau minyak ini perlu dibuang ke sungai atau laut supaya penunggunya tidak mencari orang untuk dijadikan tuan. Wallahualam. Tamat lah kisah Minyak Mati Bunuh ini...

Fizah

1/9/2016 (11:38PM)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:38 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 1-9-2016 04:00 PM
MN tak..

tak....yg tu cara bercerita tersusun & detail....

tt ni berterabur & susah sikit nk paham...kekdg kena baca ulang 3X pun tak paham...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 11:38 PM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 1-9-2016 10:35 PM
Gambar dp u pon seram...

Takdelah mommy... mane ade seram..      
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
FizahZainal replied at 1-9-2016 11:38 PM
Takdelah mommy... mane ade seram..

Me mmg rasa meremang je nengok gambor2 jelmaan puteri2 ni....

U sambungan nye mana?    

Seram2 pon nak jugak baca..alang2 da start memollow ni...   
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 1-9-2016 11:38 PM
tak....yg tu cara bercerita tersusun & detail....

tt ni berterabur & susah sikit nk paham...kek ...

Hahaha berterabur ke.. sory la wehhh.. aku mmg tak pandai nak mengarang... kalau bab bercerita aku fail .. tapi aku nak cerita jugak        hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh sori dah ada kat atas.. my bad
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 1-9-2016 11:41 PM
Eh sori dah ada kat atas.. my bad

Hihihi dah ad tu.. mlm ni slow skit hapdet.. hujan renyai2 ni plus encik somi takde plk kat rmh... seram plk rase..    sory eh kalau susah nak paham cerita kite.. sbb kite mmg xpandai nak karang cerita...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Tt ceritalah gangguan2 apa yg berlaku..

Mak ai...kalu terjumpa benda bukan2 kat pantai tu jgnla kutip....

Ps: Harap2 xdela penyu yg termakan bahan buangan tu..kesian penyu..selalu mati termakan plastik.
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
FizahZainal replied at 1-9-2016 11:44 PM
Hihihi dah ad tu.. mlm ni slow skit hapdet.. hujan renyai2 ni plus encik somi takde plk kat rmh... ...

Nak tahu gak gangguan2 apa yg berlaku..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-9-2016 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
seri_mawr replied at 1-9-2016 02:27 PM
apasal org tu letak minyak tu kat tempat keje TT..?

mcm mana boleh tahu ada minyak tu TT..?

Suspek letak minyak tu untuk kilang dulu.. Sebelum kilang kami. Tapi kilang tu dah tutup sbb xada projek.. Ni dengkila ni... Xdenye pasal lain... Boleh tahu lepas jemput Ustaz Zul datang kat kilang kami. Beliau boleh scan kalau tempat ad penunggu sebab khianat atau tak...
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:51 PM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 1-9-2016 11:45 PM
Tt ceritalah gangguan2 apa yg berlaku..

Mak ai...kalu terjumpa benda buka ...

Iols pernah terpegang terambik kemudian terbuang benda bukan2 kat pantai.... huhuhuhuhu boleh x nak tuduh gangguan yg iols terima skang adelah sbb benda yg iols pegang kat pantai???? Omg seram lak tetibe!!!  
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2016 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
sarukhan replied at 1-9-2016 11:51 PM
Iols pernah terpegang terambik kemudian terbuang benda bukan2 kat pantai.... huhuhuhuhu boleh x na ...

Saruk??? Betul ke? Cer citer cer citer....     
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-9-2016 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
KISAH 2

Gangguan kat kilang ni banyak terjadi kat Poksu. Sebab Poksu ni duduk kilang ni siang mlm.

Pada suatu senja, Poksu tengah tunggu turn nak mandi. Korang bayangkan ya... Kilang aku ni kilang cat tong gas. Jadinya kilang aku ada convayor untuk gerakkan tong gas banyak2 semasa proses mengecat dan stamping nombor. Dekat bahagian penyangkut tong gas budak2 kami ada letak baldi yang dah potong sebab nak tutup bahagian kepala tong gas yang warna merah supaya tak terkena cat hijau. Bila habis waktu bekerja tong gas akan dicabut dan baldi yang tutup bahagian kepala tong akan dibiarkan tersangkut kat situ. Penyangkut kat situ ada lebih kurang 50 biji.  (Nanti aku akan letak gambar ye).
Petang tu, Poksu dah rasa lain macam. Tiba2 dia rasa nak tengok kat bahagian convayor tu. Korang bayangkan dengan keadaan petang nak maghrib, korang boleh tengok satu pemandangan dimana baldi yang tersangkut bergerak satu2 diketuk seperti dibilang 1,2,3 dan seterusnya. Sampai je kat hujung gerakan baldi tu berpatah balik ke belakang seperti 3,2,1... Lama Poksu terkaku memerhatikan pemandangan tu. Benda yang mengusik baldi tu kemudian tersedar sedang diperhatikan. Terus benda tu ketuk 3 biji baldi dengan kuat sehingga tercabut dari penyangkut. Aku pon tak tau benda tu benda apa sebab aku tak pernah tanya Poksu. Takut weyyy....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2016 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 1-9-2016 11:58 PM
Saruk??? Betul ke? Cer citer cer citer....

Eeeee mommy i tak berani nak crite memalam buta ni kjadian yg blaku dlm hidup iols.. tp baru tfikir benda tu lepas mommy cakap jgn ambik benda bukan2 kat pantai. Zassssss iols teringat dalm 10 15 tahun dulu mmg ada jumpa benda pelik kat laut then iols curious sebab benda tu selalu tgk kat tv. Ambik bukak gulungan kain kuning tu simpam dalam poket.. lepas beberapa jam baru buang balik kat laut!



Argh tibe stresss yg hamat skrang ni...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-9-2016 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Esok aku sambung ehh... Seram lak
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050980s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list