Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6100
View
215
Reply

Nabi Adam sekadar kisah dongeng

[Copy link]

Author: Lobai_Atheist       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-9-2016 06:51 AM | Show all posts |Read mode
Bolehkah penganut delusional buktikan kewujudan manusia yg digelar Nabi Adam tanpa quote mana2 kitab?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2016 07:04 AM | Show all posts
Nabi adam korang nie bertutur dalam bahasa apa?  
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2016 09:51 AM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 4-9-2016 02:00 AM

Kisah ni lebih kurang cerita mesir kuno je. Tapi sudah tentu lah ada perubahan yang di buat.

Penciptaan Adam menurut Islam
Penciptaan adam adalah kisah penciptaan manusia yang pertama. Peristiwa tersebut disebut dalam al-Qur'an dan hadits Rasulullah Muhammad saw.
Ketika Allah berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah, padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya. (Surat Al Baqarah: 30)



Ciptaan dari tanah
Allah telah memerintahkan Malaikat Jibril turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanah sebagai bahan untuk menjadikan Adam. Walau bagaimanapun, bumi enggan membenarkan tanahnya diambil malah bersumpah dengan nama Allah bahwa dia tidak rela untuk menyerahkannya kerana kebimbangannya seperti yang dibimbangkan oleh para malaikat.
Jibril kembali setelah mendengar sumpah tersebut lalu Allah mengutuskan pula Malaikat Mikail dan kemudiannya Malaikat Israfil tetapi kedua-duanya juga tidak berdaya hendak berbuat apa-apa akibat sumpah yang dibuat oleh bumi. Maka, Allah memerintahkan Malaikat Izrail untuk melakukan tugas tersebut dan mendesak bumi agar tidak menolak walaupun bumi bersumpah karena tugas tersebut dijalankan atas perintah dan nama Tuhan.


Maka, Izrail turun ke bumi dan mengatakan yang kedatangannya adalah atas perintah Allah dan memberi amanat kepada bumi untuk tidak membantah yang memungkinkan bumi mendurhakai Allah. Menurut Ibnu Abbas, tanah bumi dan syurga digunakan untuk dijadikan bahan mencipta Adam. Tanah tersebut adalah:





Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2016 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 4-9-2016 06:51 AM
Bolehkah penganut delusional buktikan kewujudan manusia yg digelar Nabi Adam tanpa quote mana2 kitab ...

Buktinya ramai orang kata. Dah beribu tahun pun cerita Adam dan Eve ni. Kau baru setahun jagung hidop dah gebang kencang. Pigidaah   
Kelakala lu der.  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2016 06:21 PM | Show all posts
wajevo replied at 4-9-2016 02:48 AM
Buktinya ramai orang kata. Dah beribu tahun pun cerita Adam dan Eve ni. Kau baru setahun jagung hi ...

adam dan eve berbicara guna bahasa apa? cakap tamil? sanskrit? gechek ganung?  


atau sekadar membuatkan bunyi2 yg kurang bijak seperti beruk & monyet utk berkomunikasi?  
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 4-9-2016 06:21 PM
adam dan eve berbicara guna bahasa apa? cakap tamil? sanskrit? gechek ganung?  



Bahasa sjkc katanya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-9-2016 01:39 PM | Show all posts

owh..... sjkc dah wujud zaman adam?  
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
hari ni ko tak berzina dgn mak ko ke cong?
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 5-9-2016 01:39 PM
owh..... sjkc dah wujud zaman adam?

Dah ada daah. Proton saga pun ada.  Kau apa tau...
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapikan, lagi pelik bila ada sekor tu tak keluar ikut lubang itu (beranak). Mungkin ler tak der proses pembesaran. Hahahahaha. Comfirm dari planet alien.
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 4-9-2016 06:21 PM
adam dan eve berbicara guna bahasa apa? cakap tamil? sanskrit? gechek ganung?  



Wes, waktu kamu ni bayi, guna bahasa sankrit ke?

Hahahahahaha. Mungkin inilah bayi dewasa versi clone. Tu yg merapu semacam aje.

Nanti tanya atuk kpd atuk kpd atuk kepada atuk kpd atuk.... (cari salasiah) kot2 terkena keturunan planet of the apes.

Hahahahaha  
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Abangcute at 5-9-2016 04:55 PM

Siapa disini faham bahasa baby?

Bunyinya gini aje "waaaaaa uwaaaaa tak pun eekkkk eeiiieeeekkk". Apersal tak kaji bahasa baby yer? Gi kaji bahasa baby, mungkin boleh membantu nak buang najis ke, lapar susu ke atau tot tot tot?

Manusia ni bila lagi cerdik, tak ingat pula waktu jadi baby guna bahasa apa tah? Mungkin bodoh berganda nieh. Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Lobai_Atheist replied at 4-9-2016 06:51 AM
Bolehkah penganut delusional buktikan kewujudan manusia yg digelar Nabi Adam tanpa quote mana2 kitab ...

Lagi dongeng bila baby cakap bahasa apatah, tapi kamu sorang aje kata dongeng. Versi otak bengap mcm ni ler.

Sanggap tul!
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Page ini ujian dari Allah (menerusi ilhamNya jua)
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2016 05:20 PM | Show all posts
Sila google sendiri.....

Y chromosome

By assuming a mutation rate anchored to archaeological events (such as the migration of people across the Bering Strait), the team concluded that all males in their global sample shared a single male ancestor in Africa roughly 125,000 to 156,000 years ago.

In addition, mitochondrial DNA from the men, as well as similar samples from 24 women, revealed that all women on the planet trace back to a mitochondrial Eve, who lived in Africa between 99,000 and 148,000 years ago almost the same time period during which the Y-chromosome Adam lived.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2016 02:31 AM | Show all posts
HEADBANAll replied at 5-9-2016 06:40 AM
hari ni ko tak berzina dgn mak ko ke cong?

incest tu kepercayaan dan amalan penganut delusional  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2016 02:33 AM | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 4-9-2016 01:51 AM
Kisah ni lebih kurang cerita mesir kuno je. Tapi sudah tentu lah ada perubahan yang di buat.

...

tuhan yg boleh cipta dunia ini tanpa apa2 memerlukan tanah utk cipta manusia, tak mengarut kaa?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2016 02:34 AM | Show all posts
Abangcute replied at 5-9-2016 07:59 AM
Tapikan, lagi pelik bila ada sekor tu tak keluar ikut lubang itu (beranak). Mungkin ler tak der pros ...

maksud ko adam adalah alien?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2016 02:36 AM | Show all posts
ibnur replied at 5-9-2016 09:20 AM
Sila google sendiri.....

Y chromosome

ada keturunan ko yg berciri2 kan org afrika?  
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2016 04:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Dwdrum at 5-9-2016 12:17 PM

Untuk 2 scientific journal berbeza dari africa
1. Y chromosome shared a common ancestor between 180,000 - 200,000 years ago
2.y chromosome shared a common ancestor even more ancient men  between 237,000 - 581,000 years ago
Mitochondrial eve dari africa  between 99,000 - 148,000 years ago

But u guys rasa these dna came from modern human ?


Acong how i hendak paste picture disini ? Teach me
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103260s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list