Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1137
View
13
Reply

Resipi Putihkan Gigi Hanya Dengan Serbuk Kunyit

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-9-2016 04:18 PM | Show all posts |Read mode
oleh Adib Za

Siapa kata membuat rawatan gigi untuk mendapatkan gigi putih dan juga gusi sihat, memerlukan kos yang beratus-ratus ringgit?


Menggunakan bahan-bahan di rumah pun sudah cukup untuk mencantikkan gigi. Apa agaknya bahan yang akan digunakan kali ini untuk rawatan gigi secara alami ini?


Sebenarnya cara ini telah banyak dipraktikkan dan popular di kalangan masyarakat Barat. Bayangkan, mereka menggunakan bahan yang mudah didapati di benua Asia, terutamanya Malaysia!








Bahan:


1. 3 sudu minyak kelapa


2. 2 sudu baking soda


3. 1 sudu serbuk kunyit




Cara-caranya:


Campurkan semua bahan sehingga sebati dan menjadi creamy. Masukkan ke dalam bekas kaca.


Anda boleh jadikan ia sebagai ubat gigi secara harian. Gosok sehingga rata kemudian bilas dengan air bersih.


Cara ini sangat berkesan dan murah! - CARI



Foto: Carian google


Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2016 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Baking soda tu yg memutihkan sebenarnya. Tak elok la baking soda. Menghakis lapisan gigi
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 01:36 AM From the mobile phone | Show all posts
knyit letak kt gigi? err
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 10:09 AM | Show all posts
pergi je dental untuk tooth whitening pelaburan sekali sekala
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 03:57 PM | Show all posts
nty cek teghai
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 03:57 PM | Show all posts
nty cek teghai
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigi palsu tak jadi kuning ke?
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 03:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Baking soda ni lama2 hakis gigi lepas tu gigi jadi ngilu.
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2017 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Haaaaq boar btoi... Pegang sikit pun serbuk kunyit dah leh melekat kaler
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2017 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde pulak company nak keluar ubat gigi kunyit eh.. Arang dah ada kunyit bila lg hehe
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2017 05:26 PM | Show all posts
kunyit tak kuningkan gigi ke?
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2017 01:56 AM | Show all posts
Selalu i guna carbon arang tu. Scaling kat dentist dah boleh jejak RM120 kan?

Eh, minyak kelapa nak cari kat mana eh?
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:20 PM | Show all posts
Hey bro! Hi kawan2!!


30% UNLIMITED DEPOSIT BONUS hanya untuk anda!!!


Membuat deposit dengan mendapat tambahan 30% bonus deposit



cepatlah sertai kami!!!

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kumur dengan virgin coconut pil pun boleh buat gigi putih
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052390s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list