Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
11551
View
119
Reply

See The Unseen? Kelibat makhluk yg tersembunyi ?

[Copy link]

Author: barfi       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-9-2016 05:41 PM | Show all posts |Read mode
Edited by barfi at 26-9-2016 05:47 PM

"See The Unseen", Gambar Wartawan Melawat Kubur Lama Tarik perhatian Netizen, Ada Dakwa Nampak Banyak Makhluk Ghaib Dalam Gambar

Kongsikan di








Sejak beberapa hari lalu seorang wartawan bernama Zaliha Hassan telah memuatnaik beberapa keping gambar yang melawat sebuah kubur lama di dalam hutan di mana dengan tajuk "See The Unseen".

Beliau mendakwa di dalam gambarnya yang diambil oleh seorang kakitangan muzium Labuan itu terdapat kelibat yang agak asing tidak semua orang boleh lihat.

Berikut adalah tulisan beliau bersama gambar



"SEE THE UNSEEN"


Malam tadi sembang lama bersama rakan yang sudah awal menyedari "see the unseen" pada enam keping gambar saya ini.


Sejujurnya tidak semua orang ada kelebihan "see the unseen" di dalam gambar~gambar yang dirakam oleh salah seorang kakitangan Jabatan Muzium WP Labuan, ketika menemani saya melengkapkan kerja penyelidikan di kawasan berhampiran lokasi kubur lama ini ditemui.


Tugasan penyelidikan saya sudah lama berakhir. Tetapi rupanya dalam ertikata sebenar, tugasan saya belum lagi berakhir dan selesai.


Ada satu lagi "tanggungjawab dan amanah" yang jauh lebih besar menanti untuk dilunaskan dengan sesempurna mungkin oleh saya yang juga membabitkan Jabatan Muzium WP Labuan.


Tugas menyempurnakan "tanggungjawab dan amanah" tersebut juga melibatkan beberapa pihak lain yang lebih arif mengenai hal~hal yang diluar kebolehan saya.


Himpunan gambar ini "cahaya" kepada saya. Selama ini, saya tidak menyedari sedang menggalas satu lagi "tanggungjawab dan amanah" yang terlalu besar.


AllahuAkhbar...Besarnya Kuasa Allah yang memperlihatkan kepada saya "see the unseen" melalui rakaman gambar ini. Alhamdulilah!!!


Sejujurnya kelewatan melunaskan "tanggungjawab dan amanah" tersebut bukan disengajakan tetapi akibat kekihlafan diri yang sebenarnya saya sendiri tidak sedari.


Semoga di hari Jummat yang penuh keberkatan dan penghulu pada segala hari ini, saya terus diberikan kekuatan untuk melunaskan "tanggungjawab dan amanah" dengan segala kesempurnaan dan kemuliaan.











Gambar ini menjadi bualan netizen apabila ada yang menyatakan mereka nampak kelibat di dalam gambar ini dan ada yang mengatakan tidak nampak apa-apa.

Faidzan Haslinda Hasbollah berkata "Saya nampak ia di samping puan setiap masa dan lagi tinggi dari puan, betul ke?"

Dido Jungle berkata "Kat belakang Zaliha Hassan macam-macam ada...hihihi..tak mampu nak diluah dengan kata-kata .." sambil menujuk gambar ini



Fadil Zahan "Macam org atas dahan pokok tu..memerhati kitak..dan sebelah ya macam muka orang dengan Mata yang terbeliak..N mulutnya muncung" sambil merujuk gambar di bawah



Kata Zaza Zizi Zuzu pula "cahaya lutsinar berdiri tinggi di sebelah kanan puan di setiap gambar ada"
katanya yang menyatakan ada lembaga lut sinar berada disebelah wartawan berkenaan disetiap gambar dan ianya diakui oleh Puan Zaliha Hassan.
"Yup...benar...ada yang cuba 'mendekati' tapi 'tak dapat rapat' dengan kamek(kami). Terpaksa la sidak(mereka) tanggar(lihat) dari jauh jak...tunjuk muka protes kedak(macam) ya. Nampak cahaya lutsinar putih pada semua gambar kamek? Semua cahaya lutsinar ya sentiasa dekat2 jak dengan kamek," tulis beliau mengakui.

Nur Syakilla Amerra pula telah berkata "kamek tunjuk ngan(dengan) mak kamek tok(itu) yang mak kamek lukisnya tgga(dalam) dekat salah satu gambar," di mana katanya dia telah menunjuka gambar kepada ibunya dan ibunya melukis makhluk apa yang dia nampak seperti dibawah



lukisan berdasarkan gambar di bawah.



Berikut adalah gambar yang dikongsikan oleh netizen, apa mereka nampak.



















Puan menunjukkan sekeping gambar batu nisan yang tertera seperti gambar dibawah.



Ada pula netizen yang menyatakan tidak nampak apa-apa, Puan Zaliha menajawab"belum sampai tahap penglihatan anda. Ada yang tersembunyi.."

Selain itu ada netizen menyatakan apa yang dilihat hanya ilustrasi apabila berada di dalam hutan kerana bentuk-bantuk daun yang banyak menyebabkan minda dapat membayangkan sesuatu yang tidak wujud.

Apapun, untuk percaya atau tidak, pembaca boleh nilaikan sendiri sebab makin lama admin tenung cari 'kelibat' dikatakan meremang pula bulu roma. - Siakapkeli.my





Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 26-9-2016 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohon sesiapa yg ada kelebihan kat sini boleh bagitau betul ke ada sesuatu?
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku memang takde kelebihan..certain gambar bulat2 nmpk mcm monyet pon ada..
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 06:17 PM | Show all posts
"belum sampai tahap penglihatan anda. Ada yang tersembunyi.."


Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 07:18 PM | Show all posts
u see what u want to see
klu aku nak tygk kete...aku akan nampak kelibat kete
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
I tak nmpk pape plak... Walau pon dorang dh bulatkan pon... Bila tgk xnmpk rupa bentuk apa pon..
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
memang tinggi imaginasi orang yg boleh nampak macam2 dalam gamba tu.hutan pokok pun boleh jadi antu.kalau dibawak pegi masuk hutan org macam tu baru selangkah dah beribu hantu dia tengok.mana ada apa dalam gamba tu.
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
barfi replied at 26-9-2016 05:43 PM
Mohon sesiapa yg ada kelebihan kat sini boleh bagitau betul ke ada sesuatu?

takda nya perlu kelebihan.hutan pokok daun2 kering kayu2 mati jak tu.
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts
sumpah aku x nmpk pape huhu
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 10:43 PM | Show all posts
pareidolia perhaps
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2016 11:32 PM From the mobile phone | Show all posts
X nampak ape pon, dahan dan ranting pokok je hah...
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 12:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols nampak bik mama tgh bergayut kat dahan pokok, skeri ya amat


x nampak ape2 lah tt, nampak daun, kayu, batu je
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 04:32 AM | Show all posts
seriously people??? please wake up!
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2016 05:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list