Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1679
View
12
Reply

Hei Sis, Ada Masalah Payudara Kendur? Amalkan 6 Cara Ini

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 28-9-2016 03:23 PM | Show all posts |Read mode


Kredit foto - depoktren.com




Memiliki payudara yang kendur di usia muda sudah pasti menjadi igauan buat semua wanita. Ini kerana payudara merupakan salah satu "aset terpenting" buat kaum hawa.


Banyak faktor yang membuatkan payudara mudah kendur, antaranya berpunca dari faktor kenaikan berat badan, rawatan penurunan berat badan, pengamalan produk jamu pelangsing dan pemakaian bra yang salah.


Bagi yang mengalami masalah ini, usahlah risau kerana masih belum terlambat untuk memperbetulkan kembali "ke bentuk asal". Ikut cara-cara dibawah dengan betul, tips dibawah ini dipetik dari Wanista.






#1 Perhatikan & Jaga Berat Badan
Sudah menjadi lumrah bagi wanita, berat badan mudah sahaja untuk turun dan naik. Tetapi, cuba perhatikan dan kawal turun naik berat badan anda secara konsisten.


Adalah lebih baik untuk anda menurunkan berat badan secara perlahan dari menurunkan berat badan secara dramatik.


Jika anda seorang wanita yang tidak punya dengan masalah berat badan, itu mungkin satu bonus!


#2 Pelihara Payudara Ketika Berlari
Payudara turut bergerak ketika anda melakukan senaman yang ekstrem seperti berlari mahupun melompat.


Kita semua jelas bahawa senaman adalah sesuatu yang patut diamalkan leh semua orang kerana sedikit sebanyak ia memberi mpak positif terhadap kesihatan tubuh anda. Namun begitu, jangan lupa untuk pelihara aset anda.


Manfaatkan bra bersukan berkualiti yang dapat menampung payudara secara selesa dan rapi untuk mengelak ia dari menjadi tidak stabil.


#3 Minum Jus Oren
Betul! Jus oren dapat mengelak payudara anda menjadi kendur.


Makanan dan minuman yang mengandungi khasiat vitamin C dapat menghalang masalah payudara kendur ia dapat memperbaiki keanjalan kulit.


Jika tidak, mengambil makanan tambahan yang berbentuk tablet vitamin C juga memadai supaya anda tetap mendapat kebaikkan darinya. Jangan lupa dapatkan nasihat kadar pengambilan dari doktor anda terlebih dahulu okay?


#4 Jangan Lupakan Pelindung Matahari!
Buat anda yang gemar memakai pakaian terdedah sehingga menampakkan bahagian dada, pastikan anda menyapu krim atau cecair pelindung matahari di sekitar kawasan kulit payudara atau dada yang terdedah pada pancaran matahari.


Tahukah anda bahawa cahaya matahari dapat mempercepat proses penuaan yang menjadi punca kepada kemunculan kedutan serta hilang keanjalan. Jangan lupakan kawasan sekitar leher juga!


#5 Buat Pilihan Makanan Yang Tepat
Ingat! Anda adalah apa yang anda makan. Jika anda ambil makanan yang sihat danb berzat, sudah tentulah tubuh badan anda akan sihat senantiasa.


Kawal pengambilan makanan yang berlemak dan bergula.


#6 Pilih Baju Dalam Yang Padan
Bra yang sesuai dengan ukuran badan anda adalah baik untuk menyokong berat payudara.


Beli baju dalam yang berkualiti dan bukannya hanya berpandukan jenama semata-mata.


Kita semua punyai jenama pakaian dalam kegemaran antaranya seperti Victorias Secret, La Senza, Triumph, Wacoal dan lain-lain. Namun, pilihlah bra yang diperbuat dari material yang selesa, serap peluh, isian pad sokongan payudaranya juga tebal dan sebagainya.


Lakukan ukuran rangka tubuh dan saiz payudara anda setiap tahun kerana saiz payudara anda mungkin berubah mengikut tahun. Pastikan anda memakai bra yang padan dengan saiz aset anda okay?



Jika kaedah-kaedah diatas dilakukan secara berterusan, hasilnya pasti mampu membuatkan anda tersenyum dan anda akan lebih yakin dengan penampilan diri sendiri. - CARI


Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2016 05:16 PM | Show all posts
kendur melayut ke
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2016 10:18 PM | Show all posts
Hey bro! Hi kawan2!!


Nikmati bonus deposit anda dialu-alukan pada deposit pertama, kedua dan ketiga anda sehingga 254% sekarang !!!




Hari2 miskin, bila la nak kaya!!!
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2016 11:28 AM | Show all posts
betul ke minum jus oren???
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2016 11:44 AM | Show all posts
betul ke orang kata pkai putih telur pon boleh tegangkan payudara kendur ni?
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2017 11:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Lama2 kendur gak
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2017 11:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengikut resam padi katanye hehe
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2017 01:30 AM | Show all posts
Ada tak senaman yang sesuai?
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2017 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
hareeeesah replied at 4-1-2017 01:30 AM
Ada tak senaman yang sesuai?

Ada..cer try google
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Okay takde masalah ni.. but thanks for sharing
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 01:39 PM | Show all posts
"Adalah lebih baik untuk anda menurunkan berat badan secara perlahan dari menurunkan berat badan secara dramatik"

dramatik?? bukan ke drastik ayat yang sebetulnye

sejak bila plak turunkan berat badan bleh jadi dramatik??
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2017 04:04 PM | Show all posts
BOLEH LA CUBA NANTI
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2017 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah pakai krim tapi mcm x bhasil pun sedih kta
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055063s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list