Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
2454
View
29
Reply

[Dunia] Dijadikan Korban Oleh Bomoh Untuk Upacara Cari Telefon Hilang.

[Copy link]

Author: nononcrux       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-11-2016 04:24 PM | Show all posts |Read mode
Edited by nononcrux at 15-11-2016 04:28 PM

Kanak-Kanak Ditemukan Dalam Keadaan Kepala Dipenggal, Dipercayai Dijadikan Korban Oleh Bomoh Untuk Upacara Cari Telefon Hilang
Antara barang pemujaan yang ditemukan.


GUWAHATI, India: Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun ditemui dalam keadaan kepala terpenggal dan tangan dipotong dipercayai dijadikan korban oleh empat individu untuk 'memujuk dewa' supaya mereka dapat menemui telefon bimbit yang hilang.

Difahamkan, telefon bimbit itu adalah kepunyaan anak perempuan salah seorang dari empat individu tersebut.

Insiden mengejutkan itu berlaku di kampung Ratanpur, daerah Charaideo di timur Assam.

Pengorbanan itu didakwa dijalankan oleh seorang lelaki yang dikatakan bomoh.

Polis telah menahan dua dari yang tertuduh. Dua lagi, termasuk seorang bomoh masih lagi bebas.

Senjata tajam yang ditemukan.

Kejadian terbongkar apabila mayat mangsa, Sunu Godba yang hilang sejak 24 Okt lalu ditemui di kawasan perkampungan itu.


Selain mayat kanak-kanak itu, turut ditemui barang-barang pemujaan di rumah suspek.

Polis mengesahkan seorang bomoh ada mengujungi rumah terbabit untuk melakukan pemujaan terbabit.

"Kami dimaklumkan bahawa seorang bomoh telah datang ke kampung itu untuk mendapatkan kembali telefon yang sudah hilang. Namun apabila kami terima laporan dari keluarga kanak-kanak perempuan itu tentang kehilangannya, bomoh itu sudah pergi.

"Kini, kami sedang mencarinya dan suspek seorang lagi. Kami akan menahan mereka tidak lama lagi", kata polis.

Mayat kanak-kanak itu sudah dihantar ke hospital untuk bedah siasat.

Sementara itu, bapa kepada Sunu, Susun berkata: "Saya tak percaya jiran saya - yang sangat baik kepada anak saya (Sunu) sehingga dianggap sebagai bapa saudara oleh Sunu, boleh membunuh kerana tamak.

"Kami sangat sedih dengan kematian anak kami", katanya.

Orang ramai dan polis membanjiri kawasan kejadian.

p/s:: sebokkan handphone nyawa manusia bagai tiada nilai

Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 04:33 PM | Show all posts
hai la.....telepon ganti dgn nyawa
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:04 PM | Show all posts
dh jmpe blom hp tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Henfon 1 , nyawa manusia 0
@indiabest4 apa kata anda ttg yenna2 bodoh di negara kamu?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini memang betul2 gila kalau budak tuh betul dijadikan korban utk dapat balik hp yang hilang.. Mohon 4 ekor jahanam tuh kasi kubur ja hidup2.. :
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:28 PM | Show all posts
nape tak miskol je handphone tu.. ?
ni sampai bunuh2 buat apa? nak suh dewa ko yg miskol?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
nononcrux replied at 15-11-2016 04:24 PM
GUWAHATI, India: Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun ditemui dalam keadaan kepala  ...

iphone ke yg hilang tu smpai sanggup gadai nyawa bdk   
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by OmJualGas at 15-11-2016 05:44 PM

Dulu om pernah hilang hp.  Om jumpa seorang bomoh di kampung.  Bomoh ni terkenal dengan kepandaian cari barang hilang.   Ramai yang hilang barang bila jumpa bomoh ni confirm jumpa punya.   Bila om sampai saja di rumah dia,  bomoh ni nampak sesuatu la ke hulu ke hilir macam mencari sesuatu.    Buka almari buka laci angkat kusyen sofa kerusi.   Om dah rasa seram sejuk ehh.   Om dapat rasa aura bomoh ni memang hebat.  Tengok muka bomoh tu pun, om dapat rasakan bomoh ni dah tahu tujuan kedatangan om ke rumah dia.   Om rasakan memang om jumpa orang yang betul untuk cari hp om yang hilang itu.   Om tanya lah kenapa,  bomoh tu jawap dia cari jam tangan dia yang hilang dari pagi lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:38 PM | Show all posts
maideen mana...maideen?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 05:45 PM | Show all posts
rakyat ramai sangat,

nyawa dah xde nilai
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 06:40 PM | Show all posts
OmJualGas replied at 15-11-2016 05:34 PM
Dulu om pernah hilang hp.  Om jumpa seorang bomoh di kampung.  Bomoh ni terkenal dengan kepandaian c ...


Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adakah handphone lebih bernilai banding nyawa manusia?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
hasniey replied at 15-11-2016 05:33 PM
iphone ke yg hilang tu smpai sanggup gadai nyawa bdk

Henfon gapo tu?? Sure ade letak emas berlian ke...haishhh mcm2 lah
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 08:47 PM | Show all posts
cuba cek balik 4 bangsat tu..mesti ANAK POLIS
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 08:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Dasat gile nak carik brg kalu hilang, kene bagi korban.

Kat sini kalu hilang, dicuri, cari je this someone, nanti dia trace dr belakang badan empunya barang. Dgn syarat, jgn lebey sebulan hilang brg tu maseh blh cari lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
tupaiterbang replied at 15-11-2016 08:47 PM
cuba cek balik 4 bangsat tu..mesti ANAK POLIS

Eh x lah, theyols ni pengamal ilmu hitam
nama saspek hanuman bhumij, arif uddin ali, gabbar singh, ali jalal uddin
xde hati
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Ammaa apa sudah jadeey??
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 11:15 PM | Show all posts
penganut bahalol     
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2016 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Murahnya harga nyawa...so cruel
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-11-2016 10:55 AM | Show all posts
OmJualGas replied at 15-11-2016 05:34 PM
Dulu om pernah hilang hp.  Om jumpa seorang bomoh di kampung.  Bomoh ni terkenal dengan kepandaian c ...

lol
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
3.173203s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list