JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
6391
View
46
Reply

Pemandangan Sungai Yang Paling Seram Dan Kotor Di Dunia

[Copy link]

Author: chacon       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-11-2016 10:51 AM | Show all posts |Read mode

Sungai Ganges merupakan sebatang sungai yang dianggap paling suci oleh penganut agama Hindu. Setiap hari ribuan orang datang untuk mandi didalam sungai ini bagi menyucikan diri mereka dari dosa. Setiap hari juga ratusan mayat dibakar di tebing dan debunya ditaburkan ke dalam sungai.


Menurut kepercayaan masyarakat Hindu, sungai sepanjang 2,510 km ini adalah penjelmaan Dewi Gangga. Sekiranya penganut hindu ingin mencapai TAHAP Moksha, iaitu Kebebasan dari Dilahirkan semula kedunia (seumpama Nirvana dalam ajaran Buddha), mereka perlu menaburkan debu mereka ke dalam Sungai Ganges dalam upacara Asthi Visarjan.




Debu Gandhi dan George Harrison adalah antara debu yang pernah ditaburkan kedalam sungai ini. Selain daripada itu, mayat-mayat manusia juga dibiarkan bergelimpangan di Sungai Ganges ini,


Gambar-gambar di sini jelas menunjukan bagaimana sungai yang di anggap suci oleh bangsa hindu, penuh dengan mayat-mayat membusuk yang terapung dan terdampar tebing sungai, bagi bangsa lain, ini sangat jijik dan mengerikan.






Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-11-2016 10:53 AM | Show all posts






















Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-11-2016 10:54 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 11:06 AM | Show all posts
mayat-mayat manusia juga dibiarkan bergelimpangan di Sungai Ganges ini,





Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Pernah sampai sini. Betul la apa artikel ni tulis
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian..celah mana sucinya kalau kesucian sungai pon xbleh jaga
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
pernah tgk pic..Kat situlah mandi2 Manda..kt situ jugaklah beberapa mayat trapung.. Kot sakit kena wabak pun x hairan.
Ada trbaca..India yg cantik yg indah2 cuma dlm filem, sbb realitinya bnyk tmpat yg Kotor n miskin..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 01:36 PM | Show all posts
wekk.. cemane boleh dianggap suci.. sedangkan mayat pon bergelimpangan.. agaknye dasar tu pon penuh ngan tulang
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 02:43 PM | Show all posts
EE YUCKJKK... Kalau mmbunuh cmpak mayat kt stu pon ssh nk detect agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 02:53 PM | Show all posts
kuzaime replied at 17-11-2016 11:44 AM
pernah tgk pic..Kat situlah mandi2 Manda..kt situ jugaklah beberapa mayat trapung.. Kot sakit ken ...
India yg cantik yg indah2 cuma dlm filem, sbb realitinya bnyk tmpat yg Kotor n miskin..
yg cntik2 dorg shoot kt luar negara
mcm swiss, nz...and also malaysia

klu india tnh tinggi je lh kot yg cntik mcm simla

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 04:19 PM | Show all posts
bagi diorg kalo dah kata suci tu bau mcm lombong pon dikira tetap suci
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 06:35 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
kuzaime replied at 17-11-2016 11:44 AM
pernah tgk pic..Kat situlah mandi2 Manda..kt situ jugaklah beberapa mayat trapung.. Kot sakit ken ...

Kat situ lah jugak beron nya
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Depa ni mmg sjk dulu amalkan sistem water burial,.mayat yg dh mati..dorang hanyutkn jer mcm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Depa ni mmg sjk dulu amalkan sistem water burial,.mayat yg dh mati..dorang hanyutkn jer mcm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2016 12:38 PM | Show all posts
FARRAZOOL replied at 17-11-2016 09:36 PM
Depa ni mmg sjk dulu amalkan sistem water burial,.mayat yg dh mati..dorang hanyutkn jer mcm tu..

dia orang tak amalkan konsep menziarah orangmati kot.....kalau kita ni nakjuga ada kubur.
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2016 03:49 PM | Show all posts
Yucks. Eveb org india malaysia yg pergi sendiri komplen kekotorannya
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2016 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan nak menghina agama lain...tapi memang tak sanggup la nak tengok semua gambar ni. mual rasanya. at least jaga la kebersihan sungai tu. Tak payah jauh2 pegi Ganges. tengok sungai kat Batu Caves tu je. Penuh sampah yg disumbangkan dari perkampungan India berhampiran. Bila Thaipusam, sanggup mandi air sungai tu. Siap buat shower bagai. masam je bau
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2016 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
I penah pic sg ganges lg teruk dr ni..mual sgt mual..maaf i xbmaksud nk hina agama/kaum lain tp i yg tgk tu cukup xmenyenangkan mata iols..ecen myfrens indian pon pesan kali visit india jgn minum air dorg, better beli minarel water je..n kotor pon ye juga dorg ckp..tp miracle juga even sg ganges ni byk2 bio ada situ to yg mandi situ xde plak kena penyakit bawaan mayat reput ke hape ke..ke iols yg xtau..hehr
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2016 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
shara154 replied at 18-11-2016 03:49 PM
Yucks. Eveb org india malaysia yg pergi sendiri komplen kekotorannya

India Malaysia hoi pembersih pulak..lantai rumah dorang tue bole jadi cermin..ari2 basuh lantai..
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2016 04:57 PM | Show all posts
supernaturalee replied at 17-11-2016 02:53 PM
yg cntik2 dorg shoot kt luar negara
mcm swiss, nz...and also malaysia

Kebanyakkan yang kotor tu di bandar2 besar spt New Delhi, Mumbai dsbnya.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2016 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tripleid at 27-11-2016 06:54 PM
cik_kitty replied at 20-11-2016 12:12 AM
I penah pic sg ganges lg teruk dr ni..mual sgt mual..maaf i xbmaksud nk hina agama/kaum lain tp i yg ...


ai penah tebaca artikel,ikut kajian saintifik wlau ganges tu penuh dgn mayat,tp air dia xde bakteria or virus yg bahaya utk mnusia..sbb tu ummah hindu smpai skrg consider sg.ganges tu adlh miracle
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2016 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
tripleid replied at 27-11-2016 06:52 PM
ai penah tebaca artikel,ikut kajian saintifik wlau ganges tu penuh dgn mayat,tp air dia xde bakt ...

Wow menarik juga tu?baidewei ada x kajian tu nyatakan kenapa bakteria xidup kt sg ganges?sedangkan situ byk mayat n abu mayat khenn..

Woow iols is keen to know..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2016 02:47 PM | Show all posts
kalau cek tahap pencemaran air, mmg dikasifikasikan sungai gred brp dah nie
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2016 03:41 PM | Show all posts
eeeuwwww takut tengok
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051012s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list