Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1501
View
23
Reply

[Dunia] Hasil Menabung.

[Copy link]

Author: nononcrux       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-11-2016 12:25 PM | Show all posts |Read mode
Lelaki Beli Kereta Baru Guna 100,000 Duit Syiling



China - Seorang lelaki di Zhengzhou, membuat satu kejutan apabila pergi ke sebuah kedai menjual kereta Toyota di sini dengan membawa berguni-guni duit syiling untuk membeli kereta Toyota Prado.

Empunya kedai gandum yang dikenali dengan nama Guo itu membayar kereta berkenaan dengan 100,000 duit syiling satu yuan, 50 sen dan 10 sen.

Portal Metro.co.uk melaporkan, Guo juga membawa berkarton-karton wang kertas tetapi dengan nilai yang kecil iaitu satu yuan sahaja.


Biarpun terkejut, syarikat menjual kereta itu menerima bayaran tersebut dan seramai empat pekerja dikerahkan untuk mengira. Proses mengira mengambil masa kurang dari 12 jam

Namun tidak dapat dipastikan sama ada keseluruhan wang yang dibawa oleh Guo digunakan untuk membayar kereta tersebut secara penuh atau deposit.






Sumber: Metro.co.uk


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni betol2 menabung nk beli kete. Dr yg rambut tut....beli cincin bjota2
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Masih ada macai yang percaya fitnah rosmah menabung beli cincin
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow bilalah aku nak macamni
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:53 PM | Show all posts
ni bukti dia menabung dari kecik,sbb duit pun kecik2 jer
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:54 PM | Show all posts
lepas ni syarikat jual kete kena letak syarat,bayaran hanya dalam bentuk wang yang______,duit syiling tidak diterima
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
kemaruk replied at 26-11-2016 12:52 PM
Masih ada macai yang percaya fitnah rosmah menabung beli cincin

Oklah percaya beli cincin. Dr ckp terbuka langgan pelacur        
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-11-2016 12:57 PM | Show all posts
ronapink replied at 26-11-2016 12:54 PM
lepas ni syarikat jual kete kena letak syarat,bayaran hanya dalam bentuk wang yang______,duit syilin ...

yang peliknye nape tak nak gi bank buat penukaran note dulu, gigih btl nak buktikan dia menabung utk beli kete
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:58 PM | Show all posts
nononcrux replied at 26-11-2016 12:57 PM
yang peliknye nape tak nak gi bank buat penukaran note dulu, gigih btl nak buktikan dia menabung u ...

bangsa tu macm2 hal depa boleh buat..
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:59 PM | Show all posts
China Darul Duit Syiling
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 12:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap Rossy Al-Jibby dapat mencontohi pokcit nih..
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Jap....nak kira duet dlm tabung dulu:zz
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
bnd2 pelik bnyk dtg dr china and india, x pun yindon
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:02 PM | Show all posts
EJALTI replied at 26-11-2016 12:59 PM
Harap Rossy Al-Jibby dapat mencontohi pokcit nih..

rossy senang2 je naka dapat duit, xperlu menabung pun..

buka mulut je duit derma masuk akaun
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
ronapink replied at 26-11-2016 05:02 AM
rossy senang2 je naka dapat duit, xperlu menabung pun..

buka mulut je duit derma masuk akaun

Nak suruh Rossy Al-Jibby menabung cara semurni sesuci embun pagi halal berkat bagai....Boleh la rakyat marhean buat sujud syukurrrrr....
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:12 PM | Show all posts
EJALTI replied at 26-11-2016 01:09 PM
Nak suruh Rossy Al-Jibby menabung cara semurni sesuci embun pagi halal berkat bagai....Boleh la ra ...

rossy akan kata ada aku kesah...


walaumacmana pun rakyat teap bersyukur
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 01:16 PM | Show all posts
still xleh lawan bibik gemuk menabung dr dlm perut dpt beli cincin 24 juta
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ajaran islam melayu = memfitnah orang lain lebih elok dari melanggan pelacur..
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Selalunya duit syiling byk2 mcm ni taktik org sakit hati bayar saman
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2016 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Latan pelacur ada gak paedah.. totey sedap, disamping tu boleh bantu pelacur kirim duit kat kampung halaman..

Memfitnah orang ada fekdah ke? Dosa lebih besar dari membunuh tuuuuu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.088021s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list