View: 8200|Reply: 98
|
[Tempatan]
Lelaki baling telur ke premis Digi kerana berterusan terima khidmat SMS yang tid
[Copy link]
|
|
KUALA LUMPUR, 7 Jan — Tidak berpuas hati dengan perkhidmatan sebuah syarikat telekomunikasi, seorang pelanggan lelaki berang dan bertindak membaling beberapa biji telur di ruang lobi ibu pejabat syarikat di Shah Alam.
Dalam kejadian di Subang Hi-Tech tengah hari semalam, seorang pelanggan memuat naik kejadian itu di akaun Facebook sendiri Mohd Al Iman Zakaria.
Beliau mendakwa dicaj sejumlah bayaran atas perkhidmatan SMS yang tidak pernah dilanggannya dan sudah menghubungi pihak pengurusan untuk menghentikannya namun caj masih dikenakan.
“Hanya ini pilihan yang saya ada. Saya sudah membuat laporan melalui pelbagai saluran. Maaf semua, ini akibatknya bila kita hilang sabar dan tiada siapa peduli.
“Iklan mereka kuning merata-rata bukan? Ini saya bagi kuning telur merata-rata,” katanya dalam status.
Video berdurasi 1 minit 9 saat itu setakat ini mendapat perkongsian lebih 300 pengguna dan mendapat 23,000 tontonan.
Status terakhir Facebook berkenaan bagaimanapun menunjukkan perkara tersebut sudah mendapat perhatian pihak atasan dan diselesaikan syarikat telekomunikasi berkenaan.
|
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
soalan KBAT subjek agama,
dia basuh tak telor telor tu sblm baling? |
|
|
|
|
|
|
|
nama dah sedap, tak selari dgn perbuatan |
|
|
|
|
|
|
|
Apa susah brader..ko terminate jr akaun digi ko tu..tukar service provider..xyah la hadap stg dgn digi |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pernah kena dgn Celcom, buat aduan, dapat balik return duit, 2 hari je settle |
|
|
|
|
|
|
|
Mohd Al Iman Zakaria, bagi kat akak buat kuih bahulu takpun butter cake pun sedap dik |
|
|
|
|
|
|
|
Org tgh marah kan...tp xelok la bazir2 makanan ni |
|
|
|
|
|
|
|
Iols lebih ttarik dgn sore dia yg tkepit2 tu. Hilang macho bang oi.. |
|
|
|
|
|
|
|
masalahnya telco lain pun sama ja pangai....
satu scheme yang aku paling nyampah ialah auto subscription konon free 2 minggu kalau tak nak kena send STOP kejadah semua.... kekdg number tu parent bagi anak2 pakai... mana dorang kisah nak kensel2 ni tau2 dah kena cas memacam.... satu keje nak rectify....
|
|
|
|
|
|
|
|
Baru plan nak tukar ke digi...sblm ni maxis tukar ke celcom...line celcom lg teruk rupanya...rasanya kena kembali kpd maxis lah nie.....huhu |
|
|
|
|
|
|
|
ni mungkin kes dia dah kene caj mcm2 kot...mungkin dia pun duit x berapa nak ada...tu yg naik angin.. |
|
|
|
|
|
|
|
Patutnya buat aduan kat skmm...aku aritu pun buat aduan pasal maxis kt skmm...ok je cepat settled... |
|
|
|
|
|
|
|
Marah btl tu smpi baling teloq |
|
|
|
|
|
|
|
Akak lak rasa mcm nak pegi bom kan je opis YES4G
sbb management mcm jilaka lahanat babi sial..dr ceo smpi ke clerk sume babi |
|
|
|
|
|
|
|
aku pakai digi. klu ada mslh pn dorg refund ok je. |
|
|
|
|
|
|
|
saya ada acc digi, number cantik... tak guna few months sebab tak ada kat malaysia, tapi bil every month bayar. sekali balik malaysia, my sim kena blocked. I tried called, ada orang jawab, katanya number dia. kena hamun la apa lagi... tapi dia kata kawan dia, CEO digi bagi number tu kat dia.. then i clarified dgn digi, memang sah sah my number... nasib dia orang minta maaf dan bagi free service for few months..and tak perlu bayar bill yang malaun tu dah guna..
macam ni pun boleh jadi , tu yang heran... |
|
|
|
|
|
|
|
Td i bengang ngn maxis, check dekat mymaxis app charge bulanan kali ni sampai rm140+, selalu rm130+ je, rupa rupanya diorang automatik subscribe kan utk kita akaun iflik, kena add rm10 dlm bil. Cilakak, kot le nak antar msg ke apa ke tanya consent pengguna |
|
|
|
|
|
|
|
bertukar lah kepada onexox, simkad patuh syariah, memang dijamin tidak akan menerima sms lima angka yg telan kredit, guna coverage celcom
tapi lebih baik dr celcom, dulu guna celcom asyik hbs kredit je mujur guna prepaid, lupa off data pun kena telan kredit |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
ni marah bebetul ni. wow...tak palah dah selesai, kan? |
|
|
|
|
|
|
|
Aku amik spotify yg 2rm 3bln tu..ada sapa2 beli x... |
|
|
|
|
|
|
| |
|