CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 8200|Reply: 98

[Tempatan] Lelaki baling telur ke premis Digi kerana berterusan terima khidmat SMS yang tid

[Copy link]
Post time 7-1-2017 11:22 PM | Show all posts |Read mode
KUALA LUMPUR, 7 Jan —  Tidak berpuas hati dengan perkhidmatan sebuah syarikat telekomunikasi, seorang pelanggan lelaki berang dan bertindak membaling beberapa biji telur di ruang lobi ibu pejabat syarikat di Shah Alam.

Dalam kejadian di Subang Hi-Tech tengah hari semalam, seorang pelanggan memuat naik kejadian itu di akaun Facebook sendiri Mohd Al Iman Zakaria.

Beliau mendakwa dicaj sejumlah bayaran atas perkhidmatan SMS yang tidak pernah dilanggannya dan sudah menghubungi pihak pengurusan untuk menghentikannya namun caj masih dikenakan.

“Hanya ini pilihan yang saya ada. Saya sudah membuat laporan melalui pelbagai saluran. Maaf semua, ini akibatknya bila kita hilang sabar dan tiada siapa peduli.

“Iklan mereka kuning merata-rata bukan? Ini saya bagi kuning telur merata-rata,” katanya dalam status.

Video berdurasi 1 minit 9 saat itu setakat ini mendapat perkongsian lebih 300 pengguna dan mendapat 23,000 tontonan.

Status terakhir Facebook berkenaan bagaimanapun menunjukkan perkara tersebut sudah mendapat perhatian pihak atasan dan diselesaikan syarikat telekomunikasi berkenaan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-1-2017 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
soalan KBAT subjek agama,
dia basuh tak telor telor tu sblm baling?
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:35 PM | Show all posts
nama dah sedap, tak selari dgn perbuatan
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa susah brader..ko terminate jr akaun digi ko tu..tukar service provider..xyah la hadap stg dgn digi
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pernah kena dgn Celcom, buat aduan, dapat balik return duit, 2 hari je settle
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohd Al Iman Zakaria, bagi kat akak buat kuih bahulu takpun butter cake pun sedap dik
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-1-2017 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Org tgh marah kan...tp xelok la bazir2 makanan ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2017 11:48 PM | Show all posts
Iols lebih ttarik dgn sore dia yg tkepit2 tu. Hilang macho bang oi..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-1-2017 12:00 AM | Show all posts
Atifan replied at 7-1-2017 11:39 PM
Apa susah brader..ko terminate jr akaun digi ko tu..tukar service provider..xyah la hadap stg dgn di ...

masalahnya telco lain pun sama ja pangai....

satu scheme yang aku paling nyampah ialah auto subscription konon free 2 minggu kalau tak nak kena send STOP kejadah semua.... kekdg number tu parent bagi anak2 pakai... mana dorang kisah nak kensel2 ni tau2 dah kena cas memacam.... satu keje nak rectify....



Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Baru plan nak tukar ke digi...sblm ni maxis tukar ke celcom...line celcom lg teruk rupanya...rasanya kena kembali kpd maxis lah nie.....huhu
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
ni mungkin kes dia dah kene caj mcm2 kot...mungkin dia pun duit x berapa nak ada...tu yg naik angin..
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Patutnya buat aduan kat skmm...aku aritu pun buat aduan pasal maxis kt skmm...ok je cepat settled...
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Marah btl tu smpi baling teloq
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak lak rasa mcm nak pegi bom kan je opis YES4G
sbb management mcm jilaka lahanat babi sial..dr ceo smpi ke clerk sume babi
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:30 AM From the mobile phone | Show all posts
aku pakai digi. klu ada mslh pn dorg refund ok je.
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 12:48 AM | Show all posts
saya ada acc digi, number cantik... tak guna few months sebab tak ada kat malaysia, tapi bil every month bayar. sekali balik malaysia, my sim kena blocked. I tried called, ada orang jawab, katanya number dia. kena hamun la apa lagi... tapi dia kata kawan dia, CEO digi bagi number tu kat dia.. then i clarified dgn digi, memang sah sah my number... nasib dia orang minta maaf dan bagi free service for few months..and tak perlu bayar bill yang malaun tu dah guna..
macam ni pun boleh jadi , tu yang heran...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-1-2017 01:51 AM | Show all posts
Td i bengang ngn maxis, check dekat mymaxis app charge bulanan kali ni sampai rm140+, selalu rm130+ je, rupa rupanya diorang automatik subscribe kan utk kita akaun iflik, kena add rm10 dlm bil. Cilakak, kot le nak antar msg ke apa ke tanya consent pengguna
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 03:11 AM From the mobile phone | Show all posts
bertukar lah kepada onexox, simkad patuh syariah, memang dijamin tidak akan menerima sms lima angka yg telan kredit, guna coverage celcom

tapi lebih baik dr celcom, dulu guna celcom asyik hbs kredit je mujur guna prepaid, lupa off data pun kena telan kredit

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 04:19 AM | Show all posts
ni marah bebetul ni. wow...tak palah dah selesai, kan?
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2017 04:27 AM | Show all posts
Aku amik spotify yg 2rm 3bln tu..ada sapa2 beli x...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

28-11-2024 12:33 AM GMT+8 , Processed in 0.097048 second(s), 34 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list