Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2169
View
131
Reply

[Idea] ...Aku Ingin Hidup....

[Copy link]

Author: seribulan    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 20-6-2017 12:23 PM | Show all posts
Lihatlah kata kata motivasi sukses ini dan pertanyakan pada dirimu Apa tujuanku hari ini? atau apa tujuan hidupku?. Jangan biarkan setiap hari mengalir tanpa anda tahu apa tujuan anda menjalani hari-hari.
Yang membuatku terus berkembang adalah tujuan-tujuan hidupku
Muhammad Ali

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2017 09:17 AM | Show all posts
Hidupku hanya untuk anakku. Sakit lelah anakku, aku yang tanggung.
Anakku yang telah menyenangkan hidupku.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2017 06:49 PM | Show all posts
Apakah tujuan hidup ku?  Tujuan hidup ini satu je, hanya untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT. Sebagaimana firman Allah:
Tidaklah aku menciptakan jin dan manusia kecuali supaya mereka beribadah kepadaku. (QS. Adzaariyaat:56).

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2017 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Kita telalu mahukan apa org lain ada tanpa menghargai apa yang kita ada. Adakalanya apa yg kiya x hargai itu sangat berharga pada orang lain.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 10:07 AM | Show all posts
Kerana saya memiliki keluarga yang besar dan saling tolong-menolong

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 10:49 AM | Show all posts
aku ingin hidup aku sentiasa lancar namun kadangkala ada saja halangan yang datang
aku ingin hidup aku tenang tapi aku seringkali tersasar

aku ingin hidup tanpa jadi orang suruhan manusia lain

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 03:01 PM | Show all posts
anak-anak anugerah paling hebat dari Allah yang membuatkan saya ingin hidup....ingin hidup lagi lama sehingga mereka berjaya,berkahwin dan bahagia...semoga Allah memberi kesihatan yang baik kepada kami sekeluarga bagi meneruskan kehidupan yang bahagia hingga ke akhir hayat..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 05:06 PM | Show all posts
just enjoy your life..
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 11:16 AM | Show all posts
kita hidup kat dunia ni bkn utk diri kita je

kita hidup utk org lain

sbg contoh peneman mak ayah

utk bantu family

dan yg paling penting hidup kita utk anak2

sbb tu kita di galakkan utk bekorban

bekorban utk persiapan kita masa mati

itu sebenarnye erti kehidupan sebenar

rezeki kita Allah dh kata sebahagian dr rezeki tu milik org lain

begitu la kehidupan kita kt dunia ni

hidup utk mati

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:20 PM | Show all posts

Aku ingin hidup kerana dunia ini amat indah bagi yang menghargainya,

Aku ingin hidup kerana perasaan cinta dan kasih sayang sesama manusia yang subur di dalamnya,

Aku ingin hidup untuk membawa harapan kepada hati hati yang telah mati.....dan

Aku ingin hidup membawa rasa rindu kepadaNya yang abadi.......

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 05:07 PM | Show all posts
Aku ingin hidup kerana..

Diriku..Keluarga ku..Tuhan ku..Agama ku..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju..masih ramai y baik bbanding y jahat..
Cuma apabila kita selalu rasa org sekeliling jahat..sebenarnya Kita belum jumpa org yang tepat

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 09:30 PM | Show all posts

Tujuan hidup bagi manusia adalah subjektif & berbeza2.... Ada yang mahu jadi orang berjaya, ada yang impikan kehidupan bahagia, ada yang mahukan kehidupan yang kaya raya, ada yang mahu kehidupan sbg orang cerdik pandai serta dihormati & disegani dan bermacam2 lagi


Bagi  saya  sendiri pula, dalam mencari erti kehidupan sebenar saya berpegang kepada asasnya semula ( back to  basic ).  Pada saya, hidup ini mestilah banyak matlamat untuk dicapai barulah kita akan merasakan benar-benar telah berjaya di dalam kehidupan..

Sudah semestinya tujuan yang paling utuh dalam kehidupan saya adalah  sbg hamba  Allah yang sebaik2nya  untuk  menggapai Syurga Firdaus.   Sentiasa bersyukur kepada  Yang Esa atas segala yang ditakdirkanNya dan diberikan serta menerima semua kententuanNya dengan seadanya .

Saya impikan mempunyai keluarga yang bahagia , mempunyai suami yang bertanggungjawab serta anak2 yang sentiasa hormat serta menjaga kebajikan ibubapa. Dunia saya mmg untuk keluarga saya terutama anak2 saya. ( My world revolves around them )

Saya juga inginkan kehidupan yang tenang dan bahagia wpun tidak mempunyai harta yang menimbun2.

Saya juga mahukan kesihatan yang baik untuk keluarga

Saya juga impikan  kejayaan dari segi  pembelajaran untuk diri saya , suami & anak2..

Akhirkata pada saya , Kehidupan & Keluarga yang bahagia & tenang menjadi landasan untuk mengukur tahap kejayaan hidup , tidak perlu sbg org kaya raya..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2017 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Queen.Dendra at 31-8-2017 09:26 AM

INNA SOLATII WA NUSUKI WA MAHYAYA WA MAMATI...LILLAHI RABBIL AALAMIIN..LA SYARIIKALAHU WABIZA LIKA UMIRTU WA ANA AWWALULMUSLIMIN.....

Ayat yang biasa diulang-ulang usai takbir diangkat. Sesungguhnya solatku,ibadatku,HIDUPKU dan matiku hanya KERANA ALLAH TAALA....tuhan sekelian alam!

Berpegangkan matlamat yang paling utama ini,iaitu hidupnya aku tiada yang lain melainkan untukNya, akan datang bersekali tujuan dan matlamat yang lain.

HABLU MINALLAH WA HABLU MINANNAS; hubungan dengan Allah tidak lengkap tanpa adanya hubungan dengan manusia.

Tidak lengkap hidup ini jika tiada ibubapa,adik-beradik,saudara mara,rakan taulan,muslimin muslimat juga umat sejagat. Kerana hidup kita tidak akan 'hidup' tanpa mereka ini.

Pangkat khalifah pentadbir alam juga tidak mampu berdiri sendiri tanpa adanya manusia sekeliling yang perlu ditadbir.

Dalam perjalanan hidup,akan ada cita-cita dan matlamat hidup yang perlu dicapai. Itulah juga tujuan kita hidup.

Paling utama,cita-cita untuk menggapai syurga abadi di alam yang haqq perlu mendasari segenap matlamat dan tujuan hidup di alam fana ini.

Kehidupan selepas kematian.
Mati hanya sekali,tapi kehidupan itu dua kali.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2017 09:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Tujuan hidup saya adalah untuk keluarga dan masyarakat.
Banyak benda yang kita buat juga kadang kala bukan untuk diri sendiri, tapi orang lain.
Berkorban wang ringgit, masa dan tenaga, juga bukan untuk diri sendiri.
Kadang kala rasa lelah, putus asa.
Tapi itulah kehidupan.
Bila lihat keluarga tersenyum, sudah pasti itu satu kepuasan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2017 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts

Manusia merosakkan kesihatan untuk mendapat kekayaan. Namun, selepas umur 40 tahun ke atas mereka menghabiskan kekayaan untuk mendapatkan semula kesihatan. Jagalah kesihatan kita, kekayaan kita adalah kesihatan kita. Dan hidup itu adalah satu peluang...
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2017 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts

Manusia merosakkan kesihatan untuk mendapat kekayaan. Namun, selepas umur 40 tahun keatas mereka menghabiskan kekayaan untuk mendapatkan semula kesihatan. Jagalah kesihatan kita, kekayaan kita adalah kesihatan kita. Hidup adalah satu peluang...
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2017 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
ayzndn replied at 31-8-2017 09:56 PM
Tujuan hidup saya adalah untuk keluarga dan masyarakat.
Banyak benda yang kita buat juga kadang kal ...

Tujuan sebenar hidup adalah untuk mencari redha Allah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Sabar pedulikan ape org ckp yg penting bahagia

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 07:32 PM | Show all posts
Hidup ini terlalu singkat untuk digundahkan
Terlalu sekejap untuk dikeluhkan
Dugaan tetap hadir walau sekuat mana tangisan
Jadi apa perlu dilakukan?

Jika berdaya, teruskan berjalan.
Jika tersangkut, berhenti dan mula kembali perlahan-lahan
Jika tersungkur, bangkit dan bangun
Jangan berlama-lama tersembam

Terlalu rugi untuk dibazirkan setiap saat.
Kerna detik yang berlalu akan terus berlalu
Tanpa sesaat ia ingin menunggu
Jauh sekali untuk berhenti dan berpaling

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 08:23 PM From the mobile phone | Show all posts
aku perlu terus hidup agar anak2 ku terjaga dan terbela...
aku perlu terus hidup agar dapat mencari redha suami tercinta...
aku perlu terus hidup agar dapat berbakti kepada ayah dan bonda...
aku perlu terus hidup kerana ibadahku masih belum sempurna...
aku harap aku akan terus hidup sehingga taubatku diterima Yang Maha Esa...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-9-2017 11:47 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2017 10:23 AM | Show all posts
aku harap aku terus kuat dalam hidup ini
aku perlu terus kuat dalam hadapi segala cabaran yang datang
aku perlu terus tabah
tak semua yang kita inginkan akan kita peroleh
mungkin belum masanya untuk kita dapat
atau mungkin benda itu tidak bersesuaian dengan kita

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2017 03:19 AM From the mobile phone | Show all posts
.         
FB_IMG_1504984478618.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2017 06:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak sanggup membenci,

pun aku tidak sanggup untuk tidak menghindarkan diri.

Andai saja kilometer ini menyempit menjadi beberapa senti,

andai pantai Menganti dapat kudaki dan kuturuni sendiri,

dan andai benang halus yang tetiba putus tempo itu masih tersambung dengan rapi...

maka mungkin aku akan sedikit mampu untuk tersenyum,

meskipun tak pernah mengenali apa atau siapa ini dan itu.

Aku hanya ingin hidup tenang,

menghirup wangi dedaunan dan rerumputan,

memainkan tempurung kelapa tua yang tidak lagi menjanjikan.

Bukan ironi seperti jejauhannya 'apa kata hati' dan 'bagaimana nyanyian bising',

yang berbincang, berdebat dan beralun dalam kepala ini.

Aku hanya ingin berkebun cinta dengan tenang, bertanam kasih dengan tidak macam-macam dan memetik buah kebahagian tanpa keraguan.

Namun, sepertinya angin bertiup ke arah berlawanan,

belum siap berbalik datang, belum memantapkan diri untuk mengabarkan kenyataan.

Dan hanya saja, baik kota tua maupun muda, tidaklah jua mau berbincang.

Aku hanya ingin hidup tenang,

sembari menanti angin dan bunga berterbangan,

sekaligus menatap panorama hijau dan biru, pohon dan langit hatiku.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057372s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list