Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
3607
View
57
Reply

Desa Yang Dihuni Rubah Comel, Membuat Perjalanan Ke Jepun Lebih Mengujakan!

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-2-2017 12:53 PM | Show all posts |Read mode
Anda mesti pernah dengar tentang Pulau Aoshima atau  Pulau Kucing di Jepun, bukan? Tetapi adakah anda tahu jika negara matahari terbit itu juga terdapat desa rubah?


Terletak di pergunugan Zao berdekatan wilayah Shiroishi, Miyagi, terdapat sebuah 'desa' yang dihuni lebih 100 ekor haiwan dan enam jenis rubah!


Foto: IG Natasha Puente




Pengunjung pasti tidak akan menyesal melawat ke Zao Kitsune Mura atau Desa Rubah tu. Pengunjung akan disambut rubah-rubah ini yang datang dengan pelbagai variasi jenis dan warna.


Ada rubah yang akan cuba mendekati anda dan ada juga yang 'malu-malu kucing' serta cuba melarikan diri. Anda akan dapati kebanyakan daripada mereka sedang tidur atau merehatkan diri. Comel saja kan!







Foto: en.japantravel.com




Kepada pengunjung yang ingin melihat haiwan itu dengan lebih dekat, ia adalah tempat yang paling sesuai ditambah pula kesempatan untuk memberi makanan kepada mereka.


Bagaimanapun, anda harus ingat! Rubah adalah haiwan liar dan dikhuatiri mereka mungkin akan menggigit anda. Ada yang betul-betul liar dan ganas, namun ada juga yang akan menjauhkan diri daripada pengunjung.  




Foto: IG Natasha Puente




Di desa itu juga terdapat sebuah kuil serta beberapa arca rubah sebagai penghargaan kepada mereka yang telah lama menghuni desa berkenaan.




Foto: en.japantravel.com




Perjalanan dari Stesen Shiroishi ke Desa Rubah itu mengambil masa 20-30 minit sahaja dengan menaiki kereta atau teksi.


Bagi anda yang sukakan pemandangan dan suasana hidupan liar, bolehlah berkunjung ke Desa Rubah itu! - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Wah..mcm2 ada jepun ni..
Kna jln sana ni..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Comelnya..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 02:06 PM | Show all posts
comelnya..  macam puppy
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 02:52 PM | Show all posts
kalau kat mesia, apelah haiwan yg boleh hidup aman damai mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 03:40 PM | Show all posts
comel....
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Wahh.. comelnye, ekor dia gebus betul
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 03:50 PM | Show all posts
Comelnyaaa bulu gebu gebas. Best dapattt peluk tapi kalau yg liar mau digigit pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 04:04 PM | Show all posts
hahah rsa nk gentel2...
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 04:12 PM | Show all posts
fluffy betul bulu dia.. cute sgt
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 05:20 PM | Show all posts
Nice. Sangat menarik. Rubah ni dalam bahasa Inggeris dia Fox kan?
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
omelnyaaa acam nak peluk pelukkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 06:27 PM | Show all posts
comelllllll
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2017 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
alololo   comelll betuiii
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 12:00 AM | Show all posts
owh mozilla firefox! dulu die-hard fan kot...now dh bertukar kpda chrome!
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 02:31 AM From the mobile phone | Show all posts
rubah ni sejenis anjing kecil  yang ramai celebrity
bela tu kaan. dia suka diriba
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 08:09 AM | Show all posts
Hehe......mozilla firefox....
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 08:26 AM | Show all posts
fluffy. terbayang letak kat tengkuk ala2 mafla..


sekali digigit hamek ko..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 08:48 AM | Show all posts
the cunning fox...

high intelligent animal
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 09:10 AM | Show all posts
shanshero replied at 14-2-2017 02:31 AM
rubah ni sejenis anjing kecil  yang ramai celebrity
bela tu kaan. dia suka diriba

Yang tu bukan Chihuahua ker... yang kecik comel cam kucem...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 01:09 PM | Show all posts
Lahai comel2nya
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 05:11 PM | Show all posts
kat mesia musang pandan banyak la..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 04:08 PM | Show all posts
uniknya yg hitam tu...
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 04:23 PM | Show all posts
comelnya rubah
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Geram pula tengok
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.092318s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list