Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1651
View
25
Reply

Cuaca Panas Melampau Sampai Sempat Goreng Telur Atas Bonet Kereta

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-2-2017 04:40 PM | Show all posts |Read mode
Geli hati juga melihat sebuah video memaparkan aksi seorang anggota polis Australia menggoreng telur di atas bonet kereta perondanya.








Dengan suhu cuaca melampau mencecah 46 darjah Celsius di Birdsville, Brisbane, polis itu boleh menggoreng sebiji telur di dalam kuali yang diletakkan di atas bonet keretanya.


Rakaman video itu dimuat naik di laman sosial Facebook Jabatan Polis Queensland dan sehingga artikel ini ditulis, ia sudah ditonton lebih tiga juta kali dan memperoleh hampir 50 ribu perkongsian.




Foto: FB Queensland Police Service




Menurut Mail Online, sehingga Ahad lalu sudah 16 hari suhu di bandar itu berada di atas 40 darjah Celsius.


Kebiasaannya suhu maksimum di Birdsville pada Februari mencecah 38 darjah Celsius, namun Sabtu lalu suhu maksimum dicatatkan pada 46.2 darjah Celsius.





Video: FB Queensland Police Service



Bandar itu juga digelar 'neraka dunia' kerana cuaca panas melampau. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:00 PM | Show all posts
kasian..di kk ada salji atas gunung...
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:07 PM | Show all posts
Fenomena ini dinamakan El Nonen
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:08 PM | Show all posts
ingatkan kat mesia..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:09 PM | Show all posts
Adoyyy! Macam-macam perangai.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:23 PM | Show all posts
fenomena EL nenen
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:23 PM | Show all posts
Di us siap ada yg bakar biskut atas dashboard keta

Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:27 PM | Show all posts
see...hikmah disebalik cuaca yg pns melentong

Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
hehe kelakarlah siap boleh goreng telur. pasni takde alasan utk tak masak, sbb atas kereta pun boleh masak
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
uyooo panas betul tuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 05:52 PM | Show all posts
kt malaysia pon panas jugak nie.. xde yg nak cuba ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 06:04 PM | Show all posts
Tapi rasa nha hari biasa kalau kat Malaysia jie memang boleh masak telur, saya pernah tertinggal telur dalam kereta dari pagi ke petang, bila saya buka, dah hampir separuh masak...
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde umah oz amik gambar tgh baca buku pakai singlet jah.. X mcm malaysia baru suhu 25c dh berkelubung pakai baju mcm nak g panjat everest..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Panasnya....ni kalau kt jog 5 mnt,mesti basah x hengat.igt Danakil je neraka dunia
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Extreme kepanasan tu..smpai boleh masak biskut dlm kete..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh jimat gas ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 15-2-2017 10:21 AM
Xde umah oz amik gambar tgh baca buku pakai singlet jah.. X mcm malaysia baru suhu 25c dh berkelubun ...

Tp kalau musim panas bebudak skolah ok je berlatih kawad untk persediaan pertandingan lolol
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:31 AM | Show all posts
dani-rox replied at 15-2-2017 05:23 PM
Di us siap ada yg bakar biskut atas dashboard keta

y ni macam rancangan extreme cheapskate. kedekut y melampau smpai guna matahari nak bakar biskut
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:42 AM | Show all posts
panas woooo
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:58 AM | Show all posts
kat mesia dulu kan ade yg tertinggal telur kat keta, end up jd telur rebus
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak reheat makanan x yah pakai microwave dah... Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:09 PM | Show all posts
uishhhh

telor mata goyang
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:09 PM | Show all posts
uishhhh

telor mata goyang
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 04:29 PM | Show all posts
memang panas betul ni..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 15-2-2017 05:23 PM
Di us siap ada yg bakar biskut atas dashboard keta

Ini paling win chuols  
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054628s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list