Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
644
View
15
Reply

[Tempatan] Setiap Isnin hari tanpa tali leher di Terengganu

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-2-2017 09:58 AM | Show all posts |Read mode
KUALA TERENGGANU 15 Feb. - Kerajaan negeri mengisytiharkan setiap Isnin sebagai `hari tanpa tali leher' bagi semua jabatan dan agensi kerajaan negeri di seluruh daerah berkuat kuasa serta-merta.

Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Wan Nawawi Wan Ismail berkata, ketetapan itu yang   dibuat sebagai simbolik bagi gerakan turun padang melibatkan semua pegawai kerajaan negeri.

Khususnya ketua-ketua jabatan untuk bertemu pelanggan dalam usaha mendengar dan menangani segala pemasalahan rakyat,ujarnya kepada pemberita di dini hari ini.

Beliau menyatakan perkara itu kepada pemberita ketika mewakili Menteri  Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman dalam majlis Menandatangani Kain

Rentang Solidariti LTdL 2017 di pekarangan Wisma Darul Iman di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Datuk Rozi Mamat.

Beliau memberitahu, kerajaan negeri akan memberikan fokus sepenuhnya terhadap keperluan pelanggan dan pada hari berkenaan, segala program kerajaan termasuk mesyuarat jabatan tidak dibenarkan kecuali yang benar-benar mendesak.

Berkuat kuasa serta-merta setiap Isnin kita isytiharkan sebagai hari tanpa tali leher, Maknanya pegawai-pegawai tadbir kerajaan negeri kena turun ke lapangan bagi meningkatkan usaha menjengah segala permasalahan dan keperluan, berkait dengan bidang tugas dan tanggungjawab masing-masing,ujarnya.
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 10:23 AM | Show all posts
Heran... mengapa la perlu keja dgn tie bagai nih...
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 10:27 AM | Show all posts
okla..jgn tiba2 tukar ari isnin hari tnpa pakaian pulak..haru satg
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 10:30 AM | Show all posts
Edited by fish at 16-2-2017 10:32 AM

simbolik je ni, bkn maksud 'tali leher' betul pun
maksudnya, tak dibenarkan aktiviti rasmi mcm mesyuarat, lawa2 tp berkuntum kat opis, etc...
sefaham aku laa...
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 02:04 PM | Show all posts
Kang bising lak

public nak jumpa kat ofiz tp takde

timbul fitnah mengulaw

gi minum kopi pg smpai ptg etc
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:37 PM | Show all posts
boleh la mengulow kat tempat lain..

kedai kopi pun boleh..

alsan, mendengar permasalahan rakyat

Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:42 PM | Show all posts
so simboliknya hari tanpa tali leher ni maknanya xde mesyuarat pd hr senin camtuelah kan
buatlah apa yg patut utk kebajikan rakyat juga
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:44 PM | Show all posts
@zorrro_03

bijaknya  besar menteri lepas jatuh kuda
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 05:02 PM | Show all posts
patutla isytihar hari isnin hari tanpa tie sbb kantoi nak cover,

rupanya jatuh kuda pada 6.2.2017 ialah hari isnin...

@zorrro_03 ..

komen sikit
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 03:15 PM | Show all posts
ronapink replied at 16-2-2017 05:02 PM
patutla isytihar hari isnin hari tanpa tie sbb kantoi nak cover,

rupanya jatuh kuda pada 6.2.2017 ...

Hahaha. Jahat mung....

Jenis takde idea. Rakyat bukan kata  kau jgn mesyuarat hari Isnin, depa nak penympaian setiap keperluan merek secara telus. Tanpa kompromi. Tanpa bias. Tanpa kronisme.

Konon buat Hari tanpa tali leher tu humble lah kononnya..  anjing sgt perangai.
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Panas berpeluh kepam ketiak pakai tali teler ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Agensi yg berkait msyarakat ok la jumpa rkyat jelata jadahnya hakim & registrar mhkamah nk jumpa orang
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 08:58 PM | Show all posts
Edited by ronapink at 17-2-2017 09:02 PM
zorrro_03 replied at 17-2-2017 03:15 PM
Hahaha. Jahat mung....

Jenis takde idea. Rakyat bukan kata  kau jgn mesyuarat hari Isnin, depa ...

hhahahahah...betul tak tekaan saya..nak cover..

mung lagi jahat...panggil boss anjing, kalau gitu anak2 buah boss anak2 hanjing la.perangai.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 12:54 AM | Show all posts
ronapink replied at 17-2-2017 08:58 PM
hhahahahah...betul tak tekaan saya..nak cover..

mung lagi jahat...panggil boss anjing, kalau gi ...

Siapa bos?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:35 AM | Show all posts
Bakpe? kalo paka tali leher dok leh jumpa rakyat jelata ke?

Kalau nak menaikkan mutu kerja - tea break pukul 10 dan pukul 3 tu dihapuskan terus.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2017 01:24 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047738s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list