Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
818
View
49
Reply

[Dunia] Coklat boleh menjeremuskan anda ke lembah kemaksiatan

[Copy link]

Author: al-dajal       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-2-2017 01:12 AM | Show all posts |Read mode
Tolak Valentine, Mahasiswa Bogor Sebut Cokelat Simbol Kemaksiatan
Achmad SudarnoAchmad Sudarno
14 Feb 2017, 07:45 WIB

Mahasiswa demo menolak perayaan valentine (Achmad Sudarno/Liputan6.com)

Liputan6.com, Bogor - Puluhan mahasiswa di Bogor menggelar aksi simpatik menolak perayaan valentine di kawasan Tugu Kujang. Mereka membawa poster tertulis "Wanita Solehah itu Dicintai dengan Akad, Bukan Cokelat" dan "Valentine adalah maksiat berkedok kasih sayang"

Menurut Kordinator aksi, Wendi, pengertian kasih sayang tidak harus selalu diperingati pada setiap 14 Februari. Namun, bisa setiap hari kepada siapa pun yang dicintai, seperti saudara, orangtua, atau siapa saja yang berhak dikasihi.

''Cokelat dianggap sebagai simbol kasih sayang, padahal indentik dengan kemaksiatan,'' kata Wendi, Senin 13 Februari 2017.

Oleh sebab itu, ia mengajak para remaja di Bogor khususnya yang muslim untuk tidak merayakan hari valentine karena bertentangan dengan ajaran Islam.

"Kebanyakan generasi muda saat ini hanya ikut-ikutan merayakan valentine day. Padahal mereka tidak tahu apa maksudnya," kata dia.

Dia juga meminta kepada instansi terkait untuk lebih meningkatkan pembinaan dan pemahaman kepada anak-anak sekolah bahwa valentine day budaya yang tidak baik untuk ditiru.

"Jangan hanya karena ikut-ikutan generasi muda terancam akidahnya,"tutup Wendi.

http://news.liputan6.com/read/2855293/tolak-valentine-mahasiswa-bogor-sebut-cokelat-simbol-kemaksiatan



ketahian apa ini?   
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:16 AM | Show all posts
kesian cokelat


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 01:20 AM | Show all posts

ada coklat tu nampak cam puting....... boleh menaikkan syahwat lelaki....... haramjadah.....!!!   
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:21 AM | Show all posts
al-dajal replied at 18-2-2017 01:20 AM
ada coklat tu nampak cam puting....... boleh menaikkan syahwat lelaki....... haramjadah.....!!!    ...
gedik sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:29 AM | Show all posts

Ya Allah. Terliur tengok gambar chocalate tu malam-malam ni. Chocolate is a perfect theraphy okeyh untuk kurangkan stress.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 01:33 AM | Show all posts
Edited by al-dajal at 17-2-2017 05:37 PM

ada yg seakan2 labia minor......  


maaf laa...... terpaksa kuning kan otak utk tempelak penganut2 tolol  
7494029dbe825651f012137995fd35aa.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:34 AM | Show all posts
WhiskeyScotch replied at 18-2-2017 01:29 AM
Ya Allah. Terliur tengok gambar chocalate tu malam-malam ni. Chocolate is a perfect theraphy okeyh ...
hahahaha tak leh jadi geng
nanti berebut bila dapat chocolate





Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:34 AM | Show all posts
al-dajal replied at 18-2-2017 01:33 AM
ada yg seakan2 labia minor......  
delete ..
please..



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 01:37 AM | Show all posts

                  
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:43 AM | Show all posts
Terimakasih. Ikhlas hargai

dah beberapa hari tak jenguk porum
nengok-nengok id abang dah arwah
abang nyakat sapa lahai

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:47 AM | Show all posts
chocolate miniature dari clay


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 01:48 AM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 17-2-2017 05:43 PM
Terimakasih. Ikhlas hargai

dah beberapa hari tak jenguk porum

biasa laa....... ramai umat yg kesentapan.......  
mountain.jpg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 01:49 AM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 17-2-2017 05:47 PM
chocolate miniature dari clay

kang ada budak yg meninggal termakan clay  
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:53 AM | Show all posts
al-dajal replied at 18-2-2017 01:48 AM
biasa laa....... ramai umat yg kesentapan.......
hurm ..
betul la tu ..

cuma abang jangan la menyakat lebih-lebih ha

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 01:55 AM | Show all posts
al-dajal replied at 18-2-2017 01:49 AM
kang ada budak yg meninggal termakan clay
banyak order dari bukan mak bapak budak
tak ader la kot kes tertelan kecuali bagi yang terlebih rajin kata nya
tunggu ja 9 bulan lepas valentine
ada lah budak meninggal termakan clay
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:01 AM | Show all posts
kesian pokok koko

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 02:05 AM | Show all posts

aku lantak laa depa nak sembah langit kaa, tembok kaa, lantai kaa.....  
apb depa paksa org hidup ikut agama mereka, rasain lor.........  

religion dick.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:12 AM | Show all posts
al-dajal replied at 18-2-2017 02:05 AM
aku lantak laa depa nak sembah langit kaa, tembok kaa, lantai kaa.....  
apb depa paksa  ...
nasib baik kita tak ada benda hodoh tu

suka lagi macam yang dalam gambar ni
5be17f757e7ea6e836740f36430450e3.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:14 AM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 18-2-2017 01:16 AM
kesian cokelat

sedapnya coklat ko!!

kalo org bogor ni xnak coklat, kasik ajelah kat budak2 homeless yg byk bersepah kat indon tu.. mesti girang mereka
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2017 02:16 AM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 17-2-2017 06:12 PM
nasib baik kita tak ada benda hodoh tu

suka lagi macam yang dalam gambar ni


Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:18 AM | Show all posts
PongKang replied at 18-2-2017 02:14 AM
sedapnya coklat ko!!

kalo org bogor ni xnak coklat, kasik ajelah kat budak2 homeless yg byk be ...
setuju ..
setuju ...
sangat setuju ..

lagipun ..
ramai sangat ke bagi cokelat masa valentine?
macam dah ketinggalan zaman ja
dan lagi..
ramai perempuan mengelak cokelat atas kata nya nanti badan terlebih sihat dan menjemput datok nenek moyang pak mak jerawat datang bertandang
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:20 AM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 18-2-2017 02:18 AM
setuju ..
setuju ...
sangat setuju ..

kan.. better kasik henbeg...or perfume plg cikai pun  
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku lagi suka kalau dapat McD berbanding dapat coklat.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:27 AM | Show all posts
f2.jpg

dah dah ..
yang ni abang tak yah reply yer
abang takpa arr abang kebal
nanti kena kutuk O.T kelaut
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2017 02:29 AM | Show all posts
PongKang replied at 18-2-2017 02:20 AM
kan.. better kasik henbeg...or perfume plg cikai pun
FC tak kisah apa-apa pun
asal benda tu bertahan lama
yer la .. dapat pun setahun sekali kan.. untuk kenangan
lagi best kalau orang tu buat sendiri ..
perghh!!~ memang hargai sangat-sangat

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.077842s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list