Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
4352
View
55
Reply

Berat Jodoh

[Copy link]

Author: lilpurplelady       Show all posts   Read mode

Post time 20-3-2017 04:02 PM | Show all posts
Cekgushilla replied at 20-3-2017 02:25 PM
Orang ganu     
Uolls nk bekenalan ke.. cekgu baru stalk dia pnya ig haha yaa ampunnn smua re ...

hhahahaa..... tk la, kwn uols mcm tu jugak perangai nye... tiba2 senyap. nyampah aku...
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2017 05:26 PM | Show all posts
hatikudus replied at 28-2-2017 04:22 PM
Dia pernah tolak lamaran dari sesiapa ke sebelum ni? Biasa dengar kadang2 org yg ditolak ni tak bole ...

mungkin kah saya pn terkena ilmu ne???
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2017 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 28-2-2017 12:20 PM
Org nak tgk gambar dia. Discribe mmg x tau la camne.. camni cuba suh dia solat istiharahh

andy boleh tgok2 kan ke??
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2017 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 20-9-2017 10:28 PM
andy boleh tgok2 kan ke??

Tgk kn mcm mana?? x reti la. Tapi boleh cuba hehe
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 06:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 20-9-2017 02:37 PM
Tgk kn mcm mana?? x reti la. Tapi boleh cuba hehe

ingatkan boleh baca dari raut wajah..beria sgt mintak gmbr akak tu ....haha
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 21-9-2017 06:21 AM
ingatkan boleh baca dari raut wajah..beria sgt mintak gmbr akak tu ....haha

Ouh haha.. saje je mintak. Maybe dia cantik
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 09:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Salam. Pebende ni sheoll ioll ni?
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 09:24 AM | Show all posts
Andyscenes replied at 20-9-2017 11:14 PM
Ouh haha.. saje je mintak. Maybe dia cantik

ok fine, alasan diterima
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 21-9-2017 09:24 AM
ok fine, alasan diterima

haha. kamu pun cantik gak
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 10:44 AM | Show all posts
ade orang bahagian dia macam tu
tapi tak salah pon gi berubat.

kite tak tau perancangan Allah. usaha x de salah.
macam tahap aku x usaha dah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 09:29 PM | Show all posts

mana tau ni hahaha  

perasan cantik jap
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 11:32 PM From the mobile phone | Show all posts
berkemungkinan ada kena mengena dgn sihir
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2017 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 21-9-2017 09:29 PM
mana tau ni hahaha  

perasan cantik jap

haha okbai
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2017 07:28 PM | Show all posts
aku pun ada masalah berat jodoh ni. asalkan serius dgn seseorg. tak jadi. tahun lepas kenal la sorg. haa..arini genap stahun patutnya kitorg declare. dia memang serius pun. tup2 bln 3 lepas bawa jumpe mak. malang dia bertimpa2. sakit kaki la..masalah dgn keje la. sekarang ni dia menghilangkan diri. lagsung xleh contact dah

byk benda2 pelik berlaku. last2 kenal2 seseorg. dia syak aku ada saka. lepas buat 1 test ni. bila tnya mak..rupanya belah emak dan abah ada rupanya benda tu. ikutkan..wan(emak belah emak) dah bg kat makcik..makcik dah buang.  nenek (emak kpd abah) ni alim..so xtau la dia buang ke tak. tp mak ckp..dulu ada barang lama..pisau kecik balut dgn kain kuning dah serah kat paklong/maklang. taktau la buat ape

anak buah aku ni..umo 5 thun. sejak 2 thn lepas..dia dah nmpak mcm2 bnda kat rumah. sekrang ni dia melalut lagi kata nampak benda kat bawah katil aku

aku skrg tgh slow2 berubat dgn sorg ni. tak jumpe lagi dgn ustaz yg power. busy keje. ada je hal kalau plan nak gi darussalam/darulsyifa
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2017 09:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun berat jodoh..perasaan nk kahwin tu takde..asal bf aku ajak kahwin jer perasaan aku tetiba jdi kosong..mula buat perangai pastu aku ilangkan diri..byk kali jd cmtu da bertaun smpai rmai jd exbf aku hahaha..skrg umo aku da da 30an..ada suatu benda terjd dgn exbf baru aku..dia ajak aku kahwin berkali2 namun ade jer alasan..tetiba dia pun da boring cam yg lain mintak putus..perasaan aku bila kna tinggal hnya Allah yg tau..dia cuma kata suatu ari nnti aku akan tau sendiri..
Lepas tu aku mula sakit..mula mimpi bkn2..aku dgr mcm2..bdn aku bergegar msa nk tdo..susah tdo mlm melainkan klu aku mkn ubat tdo..aku rasa meremang..rasa takut dk dlm bilik kt ruang tamu pun sma..mandi pun bukak mata..tak boleh dk sorang..tapak tangan aku tetiba berpeluh kaki aku mula sejuk..byk lagi yg aku lalui..family aku dk jauh dr aku..jd aku kna bergantung hrp pd diri sendiri rsa nk terjun pun ada..aku cuba waraskan diri..tiap kali housemate aku blk kg or blk umh lewat mlm..aku akan tumpang tdo umh jiran aku..makin lama makin mengarut untuk aku phm sbb bila aku tumpang tdo umh jiran aku, akk tu pun sampai sakit kepala dan xbley tdo..jd mula la dia jauhkan diri dr aku..
Aku ajak jiran sbelah kanan aku tdo kt rnr sg buloh tiap kali nk tdo dlm kete..pagi aku blk umh pun takut sbb aku jd gelabah bedah penakut..bunyi sesuatu nk kuar dr bwh tanah..aku g berubat tetap xjln tapi smua yg tmpt aku gi berubat berkias psl xkahwin..mandi limau mnum air bgai makin teruk..aku mula takut tgk tgk jari tgn aku sbb nampk tua n urat2 naik kaki pun sma..
Dpendekkan cite aku menumpang umh kwn aku yg da kahwin bapak dia ckp aku kna pelalau..msa aku menumpang umh kwn aku..air muka aku keruh xder seri kusam..kulit kering wlau mnum air kosong berbotol2 sbb aku cepat haus..ada masa aku ok klu tdo cukup ada msa aku rsa xbrapa sihat..lemau jer bdn..setiap kali g berubat aku akan update dgn exbf aku yg last tu..
Lps smua tung tang bgai dgn mcm2 dugaan Allah bgi kt aku..aku lalui dgn tabah smbil kdg2 pk ini balasan dosa2 aku yg lps..aku kna redha dan tabah.. sbenarnya family aku xsupport dlm hal ni..aku xdbenarkan gi berubat bgai..tapi aku yg rsa yg dengar yg xsihat sape yg memahami aku? Ayah aku dan adik aku mmg xpercaya benda2 mengarut yg jd kt aku..sedih bkn huhu..hnya Mummy aku yg setia mendgr bertnya khbar dalam fon..
Hebat penangan sihir or diri aku yg sakit pun aku xtau..sampai org xnak pandang aku..takut tgk muka aku..sbb katanya aku muka jd garang ada msa tertentu..baik laki or perempuan akan jd benci kt aku tanpa sebab (ni kwn2 pd kwn yg aku tumpang umh) wlau baru knal..
Skrg aku ade bf baru..bf baru aku xda la org kuat agama dan solat bgai..tapi dpt mcm2 alamat mimpi psal aku..tapi dia kata dia xtakut..dia kata biar org nk benci awk tapi perlu bersebab..exbf aku rupanya xboleh terima aku dgn bf baru aku..kami rancang nk kahwin lps raya baru2 ni tapi Allah maha mengetahui..aku xmintak byk pun n sgalanya kami uruskan tuk halalkan hubungan ni..tapi bila bf aku borak psal kahwin ati aku panas..bdn rasa bahang..aku lawan perasaan aku emosi aku..xpayah layan setan2 yg dok kacau aku..so kami kalau nk borak psal ni kitaorg berkias jer.. cam org cacat berckp hahaha..bf aku ada bertanya org yg alim psal aku..org tu cakap penawarnya aku kena kahwin..kan susah dbuat sampai tak kahwin tapi nak kena kahwin huhu..
So bermula lah gangguan jiwa mental dan keadaan sekililing berubah..dmana kitaorg rancang nk kahwin tanpa info sesape dan tak nak bincang depan2 bab kahwin..alih2 mak bf aku sakit masuk hospital selepas kitaorg blk dr beli gelang batal air sembahyang selang 2 ari...aku hanya fikir positif saje benda nk sakit..lepas mak bf aku kuar hospital, mak dia takut2 dok sorang dan badan rsa sakit bisa2 bgai..
Aku dah tak tahan macam ni..aku salahkan diri aku..aku suruh bf aku cari org lain kahwin dgn org lain..jangan campo urusan aku lagi..biar aku bergantung dgn Allah saja..aku da putus harapan..aku tak nak org salahkan aku bf aku asyik mimpi dan ade jer tak kena dgn kje dia..badan dia asyik sakit bisa2 bgai..muka pucat pegi keje..bf aku hanya suruh sabar dan dia kata mampu lalui..Tapi aku xmampu lihat hidup dia musnah sebab aku..Aku hanya mampu berdoa semoga dpermudahkan segalan urusan dan kesusahan ini berakhir..

Maaf kalau cite aku tak tersusun dan tulisan aku mcm huru hara ke ape..sbb aku tak pandai bercite..tq kpd yg sudi membaca
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2017 11:31 PM From the mobile phone | Show all posts
lilpurplelady replied at 9-3-2017 11:25 PM
lepas ioll mntk pndgn2 forumer, ioll ajk sheol mandi bunga last week untuk biar ringan jodoh, bru ja ...

dia belom jumpa abam lg...nnt abam bantu bimbing dia
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 08:17 AM | Show all posts
kukuKakiKakaKu replied at 3-10-2017 09:19 PM
Aku pun berat jodoh..perasaan nk kahwin tu takde..asal bf aku ajak kahwin jer perasaan aku tetiba jd ...

kesiannyer.... bertabahler ye.... teruskan berubat pada yg org yg betul.
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 08:19 AM | Show all posts
dawie_pizza replied at 3-10-2017 07:28 PM
aku pun ada masalah berat jodoh ni. asalkan serius dgn seseorg. tak jadi. tahun lepas kenal la sorg. ...

kesiannya...tak pasal2 plak terkena tempias saka ya... berubatler pada yg org yg betul ya...jgn biarkan lama2...takut melarat...
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 10:55 AM | Show all posts
amone replied at 4-10-2017 08:19 AM
kesiannya...tak pasal2 plak terkena tempias saka ya... berubatler pada yg org yg betul ya...jgn bi ...

rasanya ni dah lama. melarat dah pun. yg aku perhatikan..bf menjauhkan diri. hilang dah.
kawan2 pun. diorang buat semua aktiviti..makan2..kluar jalan2 without aku. kadang2 langsung tak ajak mcm aku tak wujud. ajak pun..time aku keje. tak boleh join. aku rasa sorang2. betul..lama2 macam ni boleh jadi gila sebab kesorangan. kesunyian. murung. dah tak tahan dah pun. dah cakap kat mak

nak berubat kat mana? sape yg pandai? kalau boleh..nak buang habis. bukan saka susah ke nak buang sebab melibatkan family besar? adik beradik abah n mak semua?? dah la ada dua2 belah

Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 11:53 AM | Show all posts
dawie_pizza replied at 4-10-2017 10:55 AM
rasanya ni dah lama. melarat dah pun. yg aku perhatikan..bf menjauhkan diri. hilang dah.
kawan2  ...

Cuba kat sini .... https://www.darussyifa.org/
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 04:27 PM | Show all posts
lilpurplelady replied at 28-2-2017 06:07 PM
muka dia bukan jenis cantik biasa2 yg selalu nmpk, muka dia cantik classy, regal look, not the typ ...

Tepek aje gambonye
Klasi ke ape si ke
pungpangpungpang xnmpk jugak mukanye
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
amone replied at 4-10-2017 08:17 AM
kesiannyer.... bertabahler ye.... teruskan berubat pada yg org yg betul.

Sy da berenti berubat..tapi mak bf sy tgah sakit..dan bf sy tgah sakit..jd dia sbagai satu2nya anak laki mestilah settlekan kes mak dia dlu tanpa dketahui oleh adik beradik dia yg lain..( takut nnti dia org slhkan sy penyebab utama)
Klau tak ubatkan mak dia dlu camna kami nk kawin, bf sy skrg sakit kt bahagian anu tanpa sebab..nk pegi keje susah..bdn sakit2.. tapi Alhamdulillah dia seorang yg kuat semangat..2 bln lepas dia tgah tdo ade benda dtg berdesing telinga dia sakit..dia terus bukak lampu jerit2 "sape ko tunjuk la diri, nape kacau aku, ape slh aku, aku xbuat jahat kt org nape buat aku" dia menangis tapi dlm msa sma melawan..lagi satu msa tgah tdo beberapa minggu lps..dia nampk benda itam cekik dia dlm mimpi..benda tu ckp aku akan susahkan ko..bf sy ckp klu aku susah ko mati!! Terus benda tu cam terkejut lari dia pun sedar..tapi bilik mmg bahang la..sy dh byk g berubat sy pk better ubatkan bf dy dan mak dy jer..sy dah xnk..

*sesapa tau org yg guna vavik atau jirat cina kubur lama yg ade PENAWARNYA mohon pm sy..
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 08:28 PM | Show all posts
kukuKakiKakaKu replied at 4-10-2017 06:07 PM
Sy da berenti berubat..tapi mak bf sy tgah sakit..dan bf sy tgah sakit..jd dia sbagai satu2nya ana ...

tak baiknya sapa yg buat uols macam tu... kesiannyer uols...
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
amone replied at 4-10-2017 08:28 PM
tak baiknya sapa yg buat uols macam tu... kesiannyer uols...

Sy pun da putus harapan..sy harap bf dan mak dia sembuh..sy taknak org lain sakit sebab sy lagi..biar sy tanggung susah sorang xpa..sebelum ni yg guna vavikk tu kalau sy gi berubat benda tu sampai dulu lepas tu baru sy sampai..dia tak kacau pun org2 kt ctu..pernah jari kaki sy bengkak sebelah merah2 pastu bahu sy sakit sgt..org yang ubatkan sy masa tu ckp guna vavikk tunggal..org yg amal ilmu dri indon pakai loket taring vavikk..dia da buat tak boleh tarik blk sbb itu perjanjian setan..nak tak nak dia kena teruskan kalau tak org tu sakit atau mati..( yg ni sy xpasti tipu org tu tipu la sy yg tukang share psal diri sy)
Pastu guna jirat cina kubur lama ni untuk taknak sy lepas kat sape2..jd bf sy pun sakit mak dia pun sakit..sy harap doa2 dari kalian dan penawar selain tu sy hanya bergantung pd Allah sja..sy da abis usaha taun depan umo sy da 34 da nk msuk pertengahan..
Jiwa kacau kehidupan takda org yg percaya sy dan sanggup susah senang dgn sy pulak tgah sakit..mohon doakan sy yer
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2017 09:34 PM | Show all posts
kukuKakiKakaKu replied at 4-10-2017 09:25 PM
Sy pun da putus harapan..sy harap bf dan mak dia sembuh..sy taknak org lain sakit sebab sy lagi..b ...

saya doakan semoga awak diberi kesembuhan dan dijauhkan dari segala benda2 yang tidak baik macam ini.... pada pandangan saya... awak juga mesti teruskan berubat... jangan berputus asa.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055089s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list