Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
19493
View
221
Reply

Mangsa penipuan dato hattan dedah ditipu hampir satu juta?

[Copy link]

Author: Bettyna    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-3-2017 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Bettyna at 20-3-2017 12:03 AM

Terkejut tengok video dekat fb iolls tadi. Mangsa penipuan dato hattan, bankrupt dah 15 tahun. Sejak umur 22 tahun.

Video :

http://www.kongsiaje.org/view/42 ... pu-hampir-rm1-juta/
IMG_3415.PNG
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
seriously?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-3-2017 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak tahu lah betul ke tak. Tapi hampir menitik air mata tengok video sis ni. 15 tahun bankrupt and hampir gila.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 09:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohon list out kan apa point2 yg pompuan ckp.. Koserr nk tgok pompuan ni bebel panjang2..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-3-2017 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts
- masa umur 22 tahun, kerja dengan dato. Suami sheols pun kerja dengan dato dengan gaji 1100 seorang.

- dato melayan theyols baik sangat katanya.

- dato buat loan pakai nama kompeni. Loan kereta, loan rumah, cash loan.

- sebabkan dato tu baik sangat dengan theyols, dato tu serahkan kompeni dato pada theyols laki bini.

- sign agreement, and laki bini jadi director kompeni dato. Alasan bagi  kompeni, sebab nak bukak kompeni lain.

- tup2 dato takmo bayar hutang, bank cari theyols, theyols tak mampu bayar. And diisytihar bankrupt.


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-3-2017 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau betul lah benda ni, meols rasa sheols ni senang sangat ditipu. Maybe sheols tak pernah dengar pepatah melayu

Yang bulat tak datang bergolek, yang pipit tak datang melayang.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah ada la benang pasal ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-3-2017 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Bg link please..

Okay. Mod, sila katup thread ni.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Bettyna replied at 19-3-2017 09:53 PM
Kalau betul lah benda ni, meols rasa sheols ni senang sangat ditipu. Maybe sheols tak pernah dengar  ...

Masa tu umur pun muda belia. Mentor siap suh kawen cecepat. Org baekkkk dato tu katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:30 PM | Show all posts
gila jahat hattan.. nama je hattan perangai jahat
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:31 PM | Show all posts
serius? senangnya kena tipu.. dianiaya smpai bankrup..
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg boleh gila kalau byr hutang tkde kena mgena dgn kita. Tangkap bg masuk jail hattan. Gamak aniaya org. Kejam
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:33 PM | Show all posts
org jahat dalam kubur kena azab siksaan api neraka...
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:33 PM | Show all posts
akak boikot hattan mulai saat ini
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Serius kah cerita ni? Keji betul dato kalau betul ok. :
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannyer
Semoga org yg menganiaya ni mendpt balasan yg setimpal
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Bettyna replied at 19-3-2017 09:48 PM
- masa umur 22 tahun, kerja dengan dato. Suami sheols pun kerja dengan dato dengan gaji 1100 seorang ...

Ok thanks..

Selamba je tgok Dato Shukri Shahabudin ni kt Mentor..
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:56 PM | Show all posts
RatuDunia94 replied at 19-3-2017 10:44 PM
Ok thanks..

Selamba je tgok Dato Shukri Shahabudin ni kt Mentor..

JOM BOIKOT MENTOR.. Akak tak nak undi mentor mulai hari ni..  taip jarak bayar hutang orang ke 23232 Rm 10
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 10:58 PM | Show all posts
bungarose replied at 19-3-2017 10:37 PM
Kesiannyer
Semoga org yg menganiaya ni mendpt balasan yg setimpal

memang kasihan.jahat sangat2 aniaya orang.. neraka tu pasti.. syurga belum tentu sbb hutang di bawa mati.. kat akhirat merangkak minta ampun maaf.. jahat sangat2
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-3-2017 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak tahu lagi ke sohehan cerita ini. Kalau betul, kesian lah sheols.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 19-3-2017 10:56 PM
JOM BOIKOT MENTOR.. Akak tak nak undi mentor mulai hari ni..  taip jarak bayar hutang orang ke 232 ...

Iols pon x pernah vote mentor kak oi.. Kosser.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 11:04 PM | Show all posts
Bettyna replied at 19-3-2017 10:59 PM
Tak tahu lagi ke sohehan cerita ini. Kalau betul, kesian lah sheols.

org gila je reka cerita palsu. lepas tu ngaku ada report polis banyak2.. kalau dia tip dia kena balik. simple je.. bagi akak dia dah fikir masak2 dan perlukan pertolongan rakyat malaysia nak ajar si penipu..
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 11:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kita tunggu respon Hattan...
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 11:07 PM From the mobile phone | Show all posts
I penah dgr dato hatten ni conman... kene hati2 klu nak berbiz dgn die
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 11:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat seorg poremes dlm ni, pm poremers2 lain, buat2 baik, hujung2 minta tlong jd proxy.. :

Umur 22 thn.. kuat & tbah dia ni..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067600s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list