Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
472
View
11
Reply

Dirampas Rambut Palsu, Lelaki Dakwa Pegawai Penjara Cabul Hak Asasi

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-3-2017 04:16 PM | Show all posts |Read mode
Berikutan tidak puas hati pegawai penjara merampas rambut palsunya, penjenayah yang berkepala botak menuduh pegawai penjara mencabul hak asasi kemanusiaannya dan akhirnya berjaya memenangi perbicaraan itu.


Bertempat di New Zealand, penjenayah tersebut yang berumur 42 tahun dikenali sebagai Philip John Smith, telah dihukum penjara akibat membunuh.


Difahamkan rambut palsunya dirampas pegawai penjara dan akibatnya dia dijadikan bahan lawak oleh orang awam susulan penampilannya yang kelihatan botak apabila diambil gambar oleh jurukamera media ketika di mahkamah.


Tidak berpuas hati, dia mengambil keputusan membawa isu tersebut ke mahkamah untuk mengambil balik rambut palsunya.


Memetik laporan media di New Zealand, Philip John Smith berkata, dirinya terasa begitu malu akibat penampilannya yang  botak telah menarik perhatian media.


Selain mengakui dirinya sangat sensitif, malah rambut palsu yang dirampas itu adalah suatu hasil sentuhan seni yang direka khas untuk dirinya. Tegasnya ini adalah cara dirinya melahirkan keyakinan diri dan maruah.


Ketua hakim di mahkamah tinggi mengatakan Philip John Smith menang perbicaraan tersebut kerana membuktikan dalam usaha mentafsirkan kebebasan hak asasi buat dirinya memang telah sah diabaikan, malah kebebasan itu termasuk juga pemakaian rambut palsu.


Biarpun Philip John Smith menang dalam perbicaraan itu, tetapi pihak mahkamah telah menolak permohonannya untuk menuntut ganti rugi lima ribu dollar New Zealand atau kira-kira 15 ribu ringgit.- CARI

sumber foto: www.stuff.co.nz
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko nak melaram untuk sapa dlm penjara tew?
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:59 PM | Show all posts
hahaha... rupa dia mcm christopher reeves kalo pakai rambut pelesu tu...
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Justin bierber habis rambut pelesu dia..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 06:14 PM | Show all posts
just..just don't laugh at somebody who just murdered somebody...
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 06:28 PM | Show all posts
Ternyata penampilan amat penting bagi dirinya dari mengesali kesalahan yang dia buat
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 06:45 PM | Show all posts
malu dia ja dia pikir

Smith had been serving a life sentence for a murder in Wellington in 1996. He sexually abused a child when he was 17, and returned at the age of 21 to kill the child's father.

He stabbed the 35-year-old Johnsonville  man 19 times as the father tried to protect his 13-year-old son.

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 06:47 PM | Show all posts
wakakkakaa....memula macam nak kesian....tapi hang dah la pedo...pembunuh lak tuh...padan muko hanggg
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
dia lagi okey tanpa rambut pelesu. walaupun kedua-duanya sangat hodoh. i ingatkan kes sodomi ke. rupanya kes kena ejek botak
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Pembunuh pun tau melaram
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 07:24 AM | Show all posts
budak yg ko molest dan bapaknya yg ko bunuh camna plak hak dia...walaupon ko dh kena penjara tp ko boleh bernafas lg kan dan sibuk dgn rambut pelesu...

emo plak pepagi neh..
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 08:13 AM | Show all posts
Tau pula kau nak mempertahankan hak bila rambut palsu diambil.
Yang kau pegi ambil nyawa orang (bunuh) tu tak pula kau fikir perasaan keluarga mangsa?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.065453s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list