Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1064
View
38
Reply

Kerapu Gergasi Bawa 'Ong' Buat Peniaga Bihun Kepala Ikan

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-3-2017 04:34 PM | Show all posts |Read mode
Pelanggan Kafe Ka Bee di Georgetown, Pulau Pinang berpeluang menikmati kelazatan juadah ikan kerapu gergasi seberat 150 kilogram yang dijual kepada pemilik kedai itu pada harga RM7,500.


Memetik laporan The Star, ikan sepanjang 1.8 meter itu berjaya ditangkap di perairan Pulau Kendi pada pukul 7 malam Selasa lalu.


Pemilik kafe, Chew Kean Ghee pernah membeli ikan gergasi yang mencecah berat 200kg pada 2014.


Ikan kerapu gergasi itu ternyata membawa tuah apabila perniagaan bihun kepala ikan mendapat sambutan baik.


Sementara itu, nelayan, Tan Kah Seng, 43 berkata, ikan kerapu gergasi yang dibeli Kean Ghee pada 2014 juga adalah hasil tangkapannya.- CARI

sumber foto: The Star
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:44 PM | Show all posts
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap.

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:52 PM | Show all posts
tak keras ke besar gituh
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:56 PM | Show all posts
mesti kejung jah isi nya
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 04:56 PM | Show all posts
rospinki replied at 20-3-2017 04:44 PM
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap. ...

sedap ek kak? chinease food jugak ke?
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:00 PM | Show all posts
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

sedapp...fresh clear sup..ada bihun skit ..rasa masam dari sayur jeruk dan tomato perahan limau skit..rasa pedas +daun bwg+daun ketumbar. nyum2
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
For sure buat bihun th'ng laaa nii.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:12 PM | Show all posts
Kat tempat keja aku ada juai..menu bhun sup kepala ikan..tp dia guna bawal kecik buat sup
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:12 PM | Show all posts
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

yes chinese food
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 05:28 PM | Show all posts
sedap ka ikan besaq2 camnih.... daging x liat ka


satgi sekali kunyah mcm daging kobau....
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2017 06:01 PM | Show all posts
wow...besarnya...semestinya rezekilah ...tak berapa faham macam mana pulak dikaitkan dengan peniagaan bihun kepal aikan dengan penangkapan ikan ini.  rezeki lah tu.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 07:21 AM | Show all posts
dulu pernah makan kerabu besar,
x la besar sangat besar pinggan talam jer,
itu pon rasa nak muntah sbb isi liat dan x sedap.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Teringin pulak nak merasa bihun kepala ikan tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 07:49 AM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 21-3-2017 07:39 AM
Teringin pulak nak merasa bihun kepala ikan tu

Pi kedai mamak
Order kari kepala ikan, campur bihun
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 08:53 AM | Show all posts
wui sedapnya pipi....
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 08:56 AM | Show all posts
rospinki replied at 20-3-2017 05:00 PM
sedapp...fresh clear sup..ada bihun skit ..rasa masam dari sayur jeruk dan tomato perahan limau sk ...

Macam bihun sup ke?
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

Kalau mee wantan kepala ikan tau la mek..agaknya konsep sama kut..dia kuah sup kepala ikan...sedap tp leceh nk mkn kepala ikan byk tulang temulang...
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:14 AM | Show all posts
rospinki replied at 20-3-2017 04:44 PM
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap. ...

cara cerita pun macam sedap...kena cari la camni
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:23 AM | Show all posts
mcm sedap jerk...
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:27 AM | Show all posts

hi Ultra lama tk nmpk.

bkan cam bihun sup..bihun tu sikit je dlm 1 handful..ikan bawal putih sekor. clear sup..arghh nice.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:30 AM | Show all posts
pilot replied at 21-3-2017 09:14 AM
cara cerita pun macam sedap...kena cari la camni

kalu ada claypot lagi best..pilot masukkan air masukkan sayur jeruk tomato bawang etc..bila mendidih masukkan ikan later bihun daun bwg, perahan limau smua tu.

saja je kan pagi2 ckp psal ni..buat air lio ku beleleh je.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:55 AM | Show all posts
siputsedut replied at 21-3-2017 08:59 AM
Kalau mee wantan kepala ikan tau la mek..agaknya konsep sama kut..dia kuah sup kepala ikan...sedap ...

xleh bygkan mcmne letak mihun kan



Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kerapu yg jalur2 bdn die tu mmg liat org panggil kerapu selipar..kalu yg ada bintik2 tu mmg lembut isi die..kerapu paling sedap n mahal kerapu pisang, kat pasar mmg xjual..nak mkn kena p restoran seafood yg terkenal je sbb susah dpt.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
grouper replied at 21-3-2017 09:56 AM
Kalau kerapu yg jalur2 bdn die tu mmg liat org panggil kerapu selipar..kalu yg ada bintik2 tu mmg le ...

Nama ko pon dah kerapu dah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
idakamaruddin replied at 21-3-2017 09:55 AM
xleh bygkan mcmne letak mihun kan

Jd mihun sup la kut kedai mee cina biasa ada sup kepala ikan ni...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.074330s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list