Register

ADVERTISEMENT

Author: all-dajal

[Jenayah] Atheist dibunuh kerana posting di FB

[Copy link]
Post time 26-4-2017 09:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pulauturtle at 26-4-2017 09:48 AM
Defcon2 replied at 19-4-2017 02:19 PM
Sorry aku terlepas pandang 2 point kau yang awal.

Islam tiada paksaan? Aku gelak je lah dalam  ...

islam tak pernah paksa?

jgn tipu sendiri dan seluruh dunia. selama ini, ramai orang asli ditipu dan dipaksa terima islam.

cuba baca yg ini walaupun u dah tahu ramai pekerja islam so eagerly nak spread islam sampai buat penipuan.

http://www.jasduit.com/2010/04/p ... adakah-ini.html?m=1

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-4-2017 09:47 AM From the mobile phone | Show all posts
islam tak paksa orang, my ass.

tipu, rasuah dan paksa orang asli adalah, berikut buktinya.

Paksa Orang Asli Masuk Islam - Adakah Ini Ajaran Islam?
Posted by Mohd Shubhi   on Wednesday, April 28, 2010
The Nut Graph melaporkan kejadian ramai orang asli yang "ditipu" atau dipaksa mengucap dua kalimah syahadah sebagai tanda mereka telah memeluk agama Islam walaupun tiada terlintas dihati mereka mahu memeluk agama Islam.

Ada juga yang melaporkan bahawa mereka diumpan dengan wang ringgit dan peluang pekerjaan jika mereka memeluk Islam dengan mengucapkan dua kalimah syahadah.

Sepanjang yang saya tahu syarat yang paling utama memeluk Islam ialah berniat memeluk agama suci tersebut dengan rela dan mengucapkan syahadah dengan pemahaman apa yang disebutkan tersebut, barulah benar keislamannya.

Saya khuatir dengan aktiviti menipu atau memaksa orang asli masuk Islam ia akan hanya mencemarkan aktiviti dakwah yang sebenarnya dalam usaha membawa orang asli negara kita mendapat cahaya Islam.

Teringat saya bagaimana sahabat saya Ibnu Hasyim, (sila rujuk blognya ibnuhasyim.com ) yang mula berkawan dengan seorang tok batin di gombak yang masih belum memeluk Islam suatu ketika dahulu. Dia sering mendampingi tok batin dan mula mengenali tok batin dengan ikhlas dan mesra. Setiap kali masuk waktu dia akan menunaikan solat di dalam rumah tok batin itu sendiri.

Apa saja perkara yang dilakukannya dia cuba mengaitkannya dengan akhlak Islam sehingga tok batin sering tertanya-tanya ingin lebih tahu. Tetapi Ibnu Hasyin tak pernah tergesa-gesa seperti mamaksa tok batin masuk Islam.

Akhirnya tok batin sendiri tertarik dengan Islam dan mengucap dengan sukarela, "aku suka cara kamu" kata tok batin tersebut kepada Ibnu hasyim, tidak seperti pendakwah lain yang rakus dan tergesa-gesa seolah-olah memaksa mereka memeluk Islam. Apa yang ditonjolkan kepada tok batin adalah perkara-perkara biasa amalan penganut agama Islam tanpa mengkomplikasikan hukum-hakam.

Kini seluruh keluarga tok batim telah Islam dan juga semua suku sakatnya.

Baca laporan paksa orang asli masuk Islam di bawah;

Orang Asli converted against will
27 Apr 10 : 8.00AM
By Ding Jo-Ann
dingjoann@thenutgraph.com

Orang Asli hospital signboard (Pic courtesy of theSun)
KUALA LUMPUR, 26 April 2010: Staff at the Orang Asli hospital in Gombak have systematically attempted to convert Orang Asli to Islam regardless of the "converts'" willingness to do so, several Orang Asli have revealed.
Mohd Zaki Abdullah, an Orang Asli Muslim convert who still goes by his Orang Asli name Angeh, told The Nut Graph how he was converted, against his will, to Islam when he was barely an adult.
Angeh claims two officers were involved in his forced conversion. One was Saidon Ishak, a Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) officer based at the hospital, and Sharifudin Ishak, who works in the hospital pharmacy.
According to Angeh, both men visited him at his uncle's house where he was staying about eight years ago. He said he thought they were trying to help him apply for his identity card, which he had lost.
Angeh, now 26, said he was given something to recite, which he thought was part of his IC application. "I asked them, 'Apa benda ni?' They said, 'Syahadah ja, cakap ja.'"
Angeh said he did not know at the time that reciting the syahadah meant he was converting to Islam. He only found out after his uncle told him he was now a convert.
"I never asked to convert. I had no intention, none," Angeh said.
He said he was shocked when he found out and wondered how to tell his adoptive father. "Bapa aku sembahyang Cina. Saya pun sembahyang Cina," he said.
Jamuan makan
Angeh is not the only one with such a story. An Orang Asli staff at Gombak Hospital told The Nut Graph how he was invited for a "jamuan" at the Selangor menteri besar's residence, then occupied by Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo from the Barisan Nasional, several years ago.
At the jamuan, the staff, who did not want to be named for fear his job would be jeopardised, said he was converted.
"I received a hospital memo shortly after I joined the hospital which said I was chosen to go to the menteri besar's house for a banquet," said the staff member. "I asked (hospital director) Dr Saaiah Abdullah and Saidon, 'How come I'm invited and others not?' They told me it was a random selection by name."

The syahadah, or declaration of faith: "There is no god but Allah,
and Muhamamd is the messenger of Allah" (Source: Wiki commons)
He said he and a few other Orang Asli colleagues were brought after work to a JHEOA officer's house. "I was given baju melayu to wear," he said. "I asked them, 'Why do I have to wear baju melayu?' They told me, we must follow custom."
He said he was then brought to the menteri besar's Shah Alam residence where food was served. "At about 8pm, during prayer time, they brought us to the big surau in Shah Alam. There were lots of others there, some from Sabah and Sarawak. They told us to recite [the syahadah]."
The staff member said he was shocked. "I told them, 'I don't want to convert to Islam, my family doesn't know about this. If you had told me earlier, I would not have come.' Saidon told me, 'You've already come here; we'll teach your family to follow you. Just recite.'"
The staff member, who is now in his 30s, said he was in a difficult situation. He said due to the pressure of the situation, he recited the syahadah. But he had to do so four times because he found it difficult to say the words. He claimed he was then given some food and RM250.
He added, "I reached home about midnight after the event and told my family what had happened. My wife was furious. She told me, 'You said you were going for kenduri. How did you end up converting to Islam?'"
The staff member said, however, that as there was no record of his conversion with the religious authorities, he does not consider himself a Muslim and lives life as before.
"Niat kita, hati kita, tetap tak ada nak masuk [Islam]. Kalau nak masuk, keluarga mesti ada, boleh tanya — nak ikut ke tak nak, mesti dari hati kitalah. Kira ada niat, kita masuklah. Ini — niat pun tak ada. Saya diperguna macam itu," he said.

(Pic by Ijansempoi / Dreamstime)Financial incentive
The staff member said he believes Saidon and other hospital personnel received financial benefits for bringing in converts, even though he had no way of proving it.
Angeh, however, confirmed that financial incentives were involved in the conversion of Orang Asli. He claimed that Saidon and Sharifudin told him that if he was married, he would receive the RM1,000 allocated for a Muslim couple.
According to his story, Angeh, then 18, agreed to marry his 20-something-year-old bride, Wak Chin. He said they were brought to Tambun, Perak and married together with nine other couples.
His wife had to convert to Islam as well to get married. "Her Muslim name is Aminah," Angeh said.
However, Angeh claimed he and his wife did not receive any money after their wedding.
He further claimed that Saidon had also told him that as a Muslim, he would be able to get a job at the Gombak Hospital. However, this never materialised, and today Angeh works as a grass cutter.
Hospital involved
Another staff member, who is not Orang Asli, confirmed that hospital staff were frequently involved in conversion activities.
She recounted how Dr Saaiah repeatedly asked her to convert: "Every time I went to see her, Dr Saaiah would ask me, 'What do you think of Islam? Why don't you convert to Islam? Don't you think Islam is a good religion?'"
She added that the hospital was constantly used for Islamic talks.
The staff also spoke on condition of anonymity so that her position would not be jeopardised.
Centre for Orang Asli Concerns (COAC) volunteer Puah Sze Ning said she had attended a JHEOA-organised Islamic talk at the hospital in 2009, after being informed by hospital staff about such activities.
"It was held during office hours in the afternoon. The hospital set up a tent on their grounds," she told The Nut Graph in a phone interview. "There were about 60 people present, including hospital staff. A visiting imam expounded on part of the Quran."

At the JHEOA talk in 2009 (Pic by Puah Tze Ning)
Denials
Saidon and Sharifudin both denied any knowledge about any conversion cases. Dr Saaiah did not respond to any of The Nut Graph's calls or text messages.
"Tak ada, tak ada. Itu bukan urusan kita," said Saidon, when contacted by The Nut Graph by telephone at JHEOA and informed of the allegations against him. He declined further comment, saying this was something his superiors should answer.
"I only work to dispense medicine, I don't know anything about [any conversions]," Sharifudin told The Nut Graph. "People can say whatever they want, it doesn't mean anything. They can say I raped someone, they can even say I raped you, it's just talk."

Use magic Report

Post time 26-4-2017 09:49 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:36 AM
itu u panggil bukti?

apa kaitan komunis dgn malaysia, sohai?  

Laaaa. kan dalam buku sejarah ada dicatatkan kisah komunis cuba meluaskan kuasa di Asia termasuk Malaysia, Indonesia, Singapura dan lain-lain.

Ni mesti suka tidur dalam kelas kan...

Errrr.... mungkin kenyataan pemimpin China ni dapat membuka sikit mata kau:

"In 1955, Chinese communist leader Zhou Enlai declared, "We Communists are atheists".

Use magic Report

Post time 26-4-2017 09:51 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:37 AM
islam dibom oleh usa dan korang sokong usa ma....padan muka la

Terima kasih kerana kau baru saja akui bahawa Kristian itu memang agama pengganas dan suka membunuh orang Islam.

Aku rasa pendirian kau jelas dan kita boleh tamatkan perbincangan ok.  

Use magic Report

Post time 26-4-2017 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Defcon2 replied at 26-4-2017 09:49 AM
Laaaa. kan dalam buku sejarah ada dicatatkan kisah komunis cuba meluaskan kuasa di Asia termasuk M ...

lol. kisah jepundan british kill people in asia u tak cerita? patutlah u sakit hati jepun dibom usa.

tapi eh...bila usa fight dgn china, u backup usa...

bila usa bom negara islam...u marah usa...hahahaha..sohai, padan muka la

eh jap....so? apa kaitannya komunis dgn malaysia sekarang? nak samakan cina dgn komunis lagi ke? sohai

Use magic Report

Post time 26-4-2017 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
sementara orang asli ditipu dan dipaksa oleh muslim. di penang....

Orang Asli are impressed with governance in Penang
Susan Loone
21 Apr 2017, PM 4:41 (Updated 21 Apr 2017, PM 5:37)
orangasli penang

A group of Orang Asli visitors to Penang are impressed with the state’s system of governance, saying the people here are given the opportunity to decide on their future.

The group’s spokesperson, Sabariah Yusri, said having the freedom to decide on one’s own future is a very important matter for the Orang Asli.

“After visiting several state agencies here, we have learnt that the Penang government gives its people the opportunity to make their own decisions. This is a very important element for us,” Sabariah said at a luncheon hosted by Chief Minister Lim Guan Eng in Komtar today...

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-4-2017 09:55 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:39 AM
dia backup org jepun pasal dia sendiri terrorist yg anggap cara jepun penggal kepala itu perbuatan ...

Aik? Terpaksa lobi sokongan orang lain ke bro? Takpe.. lobi la. Lobi 1000 penyokong anti-Islam pun aku tak kisah.

Sebab kekejaman pengganas Kristian dan sekutunya sentiasa terpahat dalam sejarah. Sejauh mana pun mereka cuba memesongkan fakta, ia tak akan berhasil.

Use magic Report

Post time 26-4-2017 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Defcon2 replied at 26-4-2017 09:55 AM
Aik? Terpaksa lobi sokongan orang lain ke bro? Takpe.. lobi la. Lobi 1000 penyokong anti-Islam pun ...

to be honest la...kristian, islam dan jews mmg pengganas la...just admit it.

without these 3 trouble making religions, the world will be much peaceful.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-4-2017 10:01 AM | Show all posts
Apa nak heran...Kapir syumull memang ramai Teroris

tapi tak mengaku dan pandai coverline...

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:08 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:45 AM
islam tak pernah paksa?

jgn tipu sendiri dan seluruh dunia. selama ini, ramai orang asli diti ...

Laaa... kau bagi contoh apa ni? Kat bawah tu jelas menunjukkan bahawa Tok Batin tu masuk Islam secara sukarela selepas melihat kebaikan akhlak Ibnu Hashim.

By the way Jabatan Orang Asli sudah menafikan wujudkan gerakan mengislamkan orang secara paksaan. NutGraph pun dah tidak lagi aktif. Dan dari bacaan aku, alasan NutGraph kononnya mereka lambat mendapat kenyataan akhbar dari Jabatan Orang Asli menunjukkan bahawa mereka ada berniat jahat dan cuba mensesasikan sesuatu yang mungkin tidak benar.

Masih nak main wayang lagi ke?     

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:15 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:53 AM
lol. kisah jepundan british kill people in asia u tak cerita? patutlah u sakit hati jepun dibom us ...

Tak kisah la negara mana pun.. yang penting itu bukti kukuh bahawa penganut Kristian kebanyakannya pengganas, suka menyerang negara orang dan membunuh orang awam yang tidak berdosa.

Terima kasih juga la sebab ingatkan aku mengenai kekejaman pengganas Kristian British di Tanah Melayu. Kekejaman tentera Jepun juga membuktikan bahawa mereka juga ganas.

Yang penting Islam bukan agama pengganas dan hanya bertindak balas selepas diserang dan ditindas secara kejam oleh pengganas Kristian dan sekutunya.

Terima kasih kerana membuka pandangan aku.  

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:18 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 09:57 AM
to be honest la...kristian, islam dan jews mmg pengganas la...just admit it.

without these 3 tr ...

Aku seboleh-bolehnya memang cuba untuk terima kenyataan kau. Tapi tak boleh sebab ia amat tidak adil untuk Islam.

Ceritanya mudah saja. Negara Islam diserang, orang Islam ramai dibunuh, tapi Islam pulak yang disalahkan dan dilabel sebagai pengganas. Dimanakah adilnya dan logiknya?  

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Defcon2 replied at 26-4-2017 10:08 AM
Laaa... kau bagi contoh apa ni? Kat bawah tu jelas menunjukkan bahawa Tok Batin tu masuk Islam sec ...

jabatan org asli nafi pasal controlled by muslim ma.

but thts the known truth. muslim tak jujur.

pls. if islam is really good, spread via proper way, make sure ppl accept it secara sukarela

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Defcon2 replied at 26-4-2017 10:18 AM
Aku seboleh-bolehnya memang cuba untuk terima kenyataan kau. Tapi tak boleh sebab ia amat tidak ad ...

dont be childish. islam tak bunuh org?

ask yourself.

bunuh2an atas alasan "they attack me 1st ma"..

mmg mcm budak2. mcm mana agama yg tak matang ni boleh dicontohi?

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:23 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 10:20 AM

but thts the known truth. muslim tak jujur ...

mak pak lu kena paksa masuk islam ke, anak babi woiii??

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
this is something u should learn and understand

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-4-2017 10:26 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 10:23 AM
this is something u should learn and understand

nampaknya lu kena tukar agama la, baik lu masuk agama penyembah lembu. yenadeyy pundek lanchiow punya sepet
bahahhaha

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:37 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 10:22 AM
dont be childish. islam tak bunuh org?

ask yourself.

Apabila kau diserang dan anak kau dibunuh, adakah kau akan duduk diam saje? Cuba letak diri kau dalam kedudukan orang Islam yang anaknya dibunuh oleh pengganas Kristian dengan bom.

Anak kau yang tak bersalah berkecai depan mata, otak bersepai dan tali perut terburai. Kau mesti tertanya apa salah budak tu sampai dia dibunuh sebegitu? Sebagai bapa adakah kau akan hanya duduk diam dan menangisi saja pemergiannya?

Itulah yang terjadi pada orang-orang Islam sekarang. Dan kau masih tidak menjawab dimana adilnya dan logiknya: Negara Islam diserang, orang Islam ramai dibunuh, tapi Islam pulak yang disalahkan dan dilabel sebagai pengganas.

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:51 AM | Show all posts
pulauturtle replied at 26-4-2017 10:20 AM

but thts the known truth. muslim tak jujur ...

NutGraph juga dikawal oleh non-Muslim. Hampir semua wartawan dalam Nutgraph mendapat didikan di luar negara. Banyak tulisan dalam Nutgraph yang menjurus kepada mencari kesalahan dalam Islam.

Dan alasan yang diberi oleh Nutgraph bahawa mereka lambat menerima kenyataan akhbar dari Jabatan Orang Asli jelas menunjukkan bahawa mereka ada niat jahat dan cuba menutup kesalahan mereka.

Malah dalam website Nutgraph sendiri ada ruangan "Correction" bagi mereka memohon maaf di atas salah lapor dan tuduhan tidak benar yang mereka buat.

Aku cadangkan kau cari sumber lain yang lebih berwibawa bagi menyokong kenyataan kau. Merujuk kepada website tidak bebas seperti Nutgraph akan lebih menonjolkan kekurangan kau. Secara tak langsung membuktikan bahawa tuduhan kau adalah tidak berasas.

By the way, aku tiada kena mengena dengan @cucukjarum yang suka memaki hamun. Bagi aku dia tidak mempamerkan sikap seorang Islam yang baik. Malah memalukan Islam.   

Use magic Report

Post time 26-4-2017 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Defcon2 replied at 26-4-2017 10:37 AM
Apabila kau diserang dan anak kau dibunuh, adakah kau akan duduk diam saje? Cuba letak diri kau da ...

simple. tiada islam kristian dan jews. tiada kecoh

full stop

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 07:13 AM GMT+8 , Processed in 0.091367 second(s), 42 queries .