Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1065
View
8
Reply

Dapatkan Bibir Lembut, Gebu Dengan Menggunakan Berus Gigi

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-3-2017 03:40 PM | Show all posts |Read mode


Siapa yang mahu memiliki bibir yang kering, mengelupas dan gelap? Kata orang, senyuman yang manis turut datang dari bibir yang sihat.


Penggunaan lipstik yang salah juga boleh menyebabkan bibir menjadi tidak cantik, malah kering dan comot. Jadi, bagaimana agaknya untuk mengembalikan bibir yang halus dan juga menawan?


Selain sering melembapkan bibir menggunakan lip balm, ramai sering terlupa untuk membuat langkah nombor satu, iaitu menyingkirkan sel kulit mati daripada bibir.


Tak tahu caranya? Memetik laman Lifehacker, cara paling mudah dan efisien untuk skrub bibir anda adalah menggunakan berus gigi!


Ya, berus gigi sangat berkesan dan ramai yang tidak tahu kegunaannya selain membersihkan gigi. Namun, janganlah guna berus yang sama untuk gigi, kan!





Caranya:


1. Sapukan lip balm atau Vaseline pada berus gigi.


2. Gosok pada bibir anda dengan lembut.


3. Bilas dengan air suam dan lapkan dengan tuala.


4. Lakukan 2 kali seminggu agar bibir tampil lebih lembut, cerah dan juga mungil.


5. Selain Vaseline, anda boleh menggunakan campuran gula dan juga madu untuk memberus bibir anda.


** Disyorkan skrub bibir anda sebelum waktu tidur. Pagi esoknya anda boleh rasai bibir semakin lembut dan gebu. - CARI


Foto: Carian Internet

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2017 04:27 PM | Show all posts
time mandi, bukan takat berus gigi je, msti berus bibir gak haha, iols xde lip scrub. so guna berus gigi sajooo

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2017 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Slalu buat,msa nak gosok gg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2017 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
selalu berus bibir lepas berus gigi. dah terbiasa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2017 06:30 PM | Show all posts
ok sis nak cubaaa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2017 09:20 AM | Show all posts
Tips yang bagus. Tapi cuba jugak guna aleo vera, coconut oil dan vaseline. Homemade remedy untuk lip mask. Bagus jugak tau untuk bibir. Bibir rasa lembap je. Cubalah try. Dah sebulan saya guna gel aloe vera dari Jayeon. Berkesan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2017 09:49 AM From the mobile phone | Show all posts
ooh...blom pnh wat lg..bole cuba nie..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Guna.halia.pun.ok
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2017 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Aquarius9283 replied at 19-5-2017 09:54 PM
Guna.halia.pun.ok

Macam mana awak buat?

Saya pun ada baca petua nak bibir merah gosok halia yang ditumbuk pada bibir dan biar sampai kering.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.121970s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list