Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
5190
View
33
Reply

[18SX] Nikah 100 Kali, 99 Orang Suaminya Meninggal pd Malam Pertama

[Copy link]

Author: chacon    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-4-2017 04:41 PM | Show all posts |Read mode

Menikah kali pertama dgn seorang Sultan, MALAM PERTAMA pasangan pengantin ini ternyata ngeri dek krn pengantin lelaki tersebut meninggal serta merta di ranjangmenikah buat kali kedua hingga kali ke 99, setiap suami yg dinikahi wanita ini meninggal dunia serta merta pd mlm PERTAMAsuami yg ke 100 muncul, namun MALAM PERTAMA mereka indah tanpa ada sakaratul mautapa yg mengejutkan, suami yg ke 100 ada jawapan, mengapa 99 org suami sebelum ini maut dgn penuh tragisrupa-rupanya, pd alat kelamin wanita tersebut diletakkan





Putroe Neng, seorang perempuan perkasa yang mampu menaklukan para pria di atas ranjang.Kisah kehidupan Putroe Neng tercatat dalam sejarah Aceh.
Dalam sejarah tersebut, diceritakan ada seorang komandan perang wanita Negeri Tiongkok berpangkat Jenderal dari China Buddha.

Nian Nio Lian Khie, itulah nama wanita tersebut. Hingga akhirnya namanya berganti Putroe Neng setelah ia memutuskan untuk memeluk islam dan menikah dengan Sultan Meurah Johan, melansir Merdeka.com. Sultan Meurah Johan merupakan suami pertama Putroe Neng.

Dia adalah seorang pengeran yang mengalahkan pasukan yang dipimpin oleh Putroe Neng di medan tempur.Seperti pasangan pada umumnya, yang selesai menikah akan menikmati malam pertama. Namun sayang, momen nan spesial itu justru menjadi hari terakhir Sultan Meurah Johan.Dia meninggal di atas ranjang dengan tubuh membiru.

Kematian Sultan Meurah Johan lantas banyak menimbulkan pertanyaan di kalangan masyarakat.Terlepas dari itu, Putro Neng pun akhirnya menikah untuk kedua kalinya. Namun lagi-lagi, suaminya harus meregang nyawa saat malam pertama. Dan kejadian ini terus terjadi hingga suami ke-99.
Hingga datanglah seorang Syeikh Syiah Hudam mempersuntingnya menjadi istri. Syeikh Syiah Hudam merupakan suami ke-100 bagi Putroe Neng.Apakah nasib tragis juga akan dialami Syeikh Syiah Hudam?

Usai menikahi Putroe Neng dan hendak menikmati malam pertama, kejadian yang menimpa Syiah Hudam sungguh mengejutkan.Kejadian tragis yang telah memakan nyawa ke 99 suami Putroe Neng rupanya tidak berlaku pada Syiah Hudam. Dia berhasil menikmati malam pertama bersama Putroe Neng dengan selamat.

Ternyata, selama ini terdapat senjata berupa racun yang ditanam di kemaluan Putroe Neng.Senjata itu ditanam oleh sang nenek. Tujuannya, untuk melindungi sang cucu dari keganasan perang seperti pemerkosaan.Namun hebatnya, Syiah Hudam berhasil mengeluarkan racun mematikan itu dari kemaluan Putroe Neng tanpa sepengetahuannya.


Meski demikian, Syiah dan Putroe tidak mempunyai keturunan sampai ajal menjemput.


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-4-2017 04:42 PM | Show all posts

ingatkan poen dia ada gigi

Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm satu drama kt tv3 ari tu cerita betul ke nie atau sekadar hikayat putra syazlan
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Wah kalau kat sini, ada Cik Siti Jalang kat Kota Tinggi, Johor.
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:05 PM | Show all posts
dh kalau ada jarum tentu faraj dia mati dulu tercucuk masa mengemut masturbate?  ke jarum tu macam sliding door bila di jolok baru terjulur keluar?

pelik betul nenek zaman dulu.. nenek akak dulu tak de buang masa dengan benda xfaedah.. siap berkebun ternak telur ayam kampung.. seminggu sekali ular sawa musang makan telur tu.. last2 nenek insaf bagi cucu makan free
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-4-2017 06:19 PM | Show all posts
oak.balustrade replied at 13-4-2017 06:01 PM
Wah kalau kat sini, ada Cik Siti Jalang kat Kota Tinggi, Johor.



cerita la sikit.. x pernah dengar lagi kisah cik siti jalang


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-4-2017 06:22 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 13-4-2017 06:05 PM
dh kalau ada jarum tentu faraj dia mati dulu tercucuk masa mengemut masturbate?  ke jarum tu macam s ...



bukan jarum.. aku rasa dia letak saka kat pepek cucu dia. kalau main cucuk je x baca bismillah..padah la ko


Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
oak.balustrade replied at 13-4-2017 06:01 PM
Wah kalau kat sini, ada Cik Siti Jalang kat Kota Tinggi, Johor.

Nama cerita epik sangat..
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:26 PM | Show all posts
chacon replied at 13-4-2017 06:22 PM
bukan jarum.. aku rasa dia letak saka kat pepek cucu dia. kalau main cucuk je x baca bismillah ...

kalau saka atau susuk jarum tu kena pakai kondom besi atau tawarkan sihir.. jahatnya nenek dia.. membunuh ramai org..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-4-2017 06:30 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 13-4-2017 06:26 PM
kalau saka atau susuk jarum tu kena pakai kondom besi atau tawarkan sihir.. jahatnya nenek dia.. m ...



pakai kondom besi baik main ngan dinding. apa nikmatnya


Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 06:53 PM | Show all posts
mmg betul ke cerita nie.. sbb prnh jer dgr cerita yg mcm nie jgk.. byk versi..
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 07:19 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 13-4-2017 06:05 PM
dh kalau ada jarum tentu faraj dia mati dulu tercucuk masa mengemut masturbate?  ke jarum tu macam s ...

kann! nenek aku pun takde masa nak buat keje macam ni.
dia lebih suka berkebun.
ada sekali tu, buah pisang tumbuh kat batang.
sebijik je, tumbuh cantik kat batang pisang.
tak memasal nenek aku masuk paper.
sampai sekarang keratan paper tu ada dalam album.
orang datang rumah je, dia akan tunjuk album tu.
see, lebih berfaedah kalau jadi nenek biasa2 je
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
alieyrina replied at 13-4-2017 10:23 AM
Nama cerita epik sangat..

U, citer betul tau. Ada makam Cik Siti Jalang kat situ. Argh gigihnya nak berlaki sampai 99 orang boleh #edisisenakseumurhidup gamaknya  
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by oak.balustrade at 13-4-2017 12:49 PM
chacon replied at 13-4-2017 10:19 AM
cerita la sikit.. x pernah dengar lagi kisah cik siti jalang


Legenda Melayu Cik Siti jalang: 99 Suami Meninggal Selepas Malam Pertama.

Cerita yang dikatakan berlaku abad ke 17, kira-kira 200 tahun selepas kejadian Sultan Mahmud Mangkat Dijulang dikatakan berlaku di Kampung Tembioh di Kota Tinggi. Sebagai tanda jika kita ke kampung ini terdapat makam yang dikatakan Makam Siti Aminah atau juga dikenali sebagai Siti Jalang. Tentunya kita tertanya-tanya mengapa allahyarham dipanggil sedemikian?

Mengikut ceritanya Siti Aminah ini berasal dari Kelantan dan sejak kecil telah menjadi anak angkat sebuah keluarga bangsawan Bugis di Kota Tinggi. Cik Siti Aminah ini dikatakan terlalu cantik paras rupanya menjadi sebutan di daerah ini dan kerana itu beliau menjadi rebutan ramai. Kerana risaukan keselamatan anak gadis ini, keluarga Bugis ini telah mewariskan satu ilmu pendinding kepadanya sebagai tujuan menjaga kesucian gadis ini dari di aniaya lelaki-lelaki yang tidak bertanggungjawab.

Sehinggalah Cik Siti Aminah meningkat dewasa, beliau telah dipinang oleh seorang lelaki yang juga dari golongan orang berada. Majlis perkahwinan berlangsung penuh meriah sehinggalah pada malam pertama pasangan pengantin tersebut menjadi porak peranda apabila Cik Siti Aminah telah diceraikan. Ini kerana pengantin lelaki sewaktu pada saat beliau bersedia untuk menikmati malam pertamanya, beliau gagal menemui pertanda yang Cik Siti Aminah adalah seorang perempuan!

Namun itu tidak mencacatkan keinginan lelaki-lelaki lain untuk memiliki Cik Siti Aminah dan ini membawa perkahwinan keduanya. Namun bala masih mengundang, perkara yang sama berlaku pada malam perkahwinannya apabila dia diceraikan pada keesokan hari perkahwinannya. Ini berlarutan untuk berberapa tahun selepasnya,sehingga dikatakan Cik Siti Aminah mempunyai 99 orang suami.

Sehinggalah suaminya yang ke 100, dikatakan seorang yang warak dan punya pegangan agama yang kukuh serta mempunya ilmu kebatinan yang tinggi dapat membuka ilmu kunci nafsu yang diwarisi Cik Siti Aminah dari keluarga angkatnya, dan dengan suaminya yang terakhir inilah perkahwinannya kekal ke akhir hayat.

Namun Cik Siti Aminah pada saat ini telah pun berumur maka mereka tidak mempunyai sebarang waris dan disaat akhir hayatnya Cik Siti Aminah mewasiatkan apabila beliau meninggal dunia agar jenazahnya dikebumikan jauh dari kawasan perkuburan penduduk kampung yang lain kerana akibat dari perkahwinannya yang mencatatkan jumlah sebanyak seratus kali itu penduduk Kota tinggi menggelarkannya dengan panggilan Siti Jalang.

Namun terdapat satu lagi versi mengenai lagenda ini mengatakan Cik Siti Aminah ini apabila ada lelaki yang masuk meminangnya, beliau mengenakan hantaran sebuah keranda dan sekayu kain putih untuk persediaan pengkebumian suaminya pada keesokan harinya kerana dikatakan Cik Siti Aminah memelihara kala jengking di anggota sulitnya maka sesiapa saja lelaki yang kahwin dengan cik siti akan mati.

Sejauh mana kebenaran cerita ini hanyalah tinggal lagenda yang terkenal hingga ke hari ini sehingga diangkat menjadi telefilem yang sangat menarik. Demikianlah diceritakan orang....

Makam Cik Siti terletak di hujung kampung di bawah jambatan Kota Tinggi dan bersebelahan dengan Kampung Kelantan dimana Laksmana Bentan disemadikan bersama dengan Dang Anum dan anaknya yang popular dengan kisah belah perut yang di sebabkan sebutir nangka Sultan Mahmud yang telah dimakan oleh isteri Megat Seri Rama ( Laksmana Bentan ), akibat kemurkaan sultan, perut Dang Anum telah dibelah hidup2 dan juga menyebabkan seorang laksmana yang patuh kepada sultan telah bertukar menjadi murka membunuh baginda. Akibat yang demikian, keturunan Bentan telah di sumpah muntah darah daripada Jambatan Kota Tinggi sehingga ke kampung Kelantan sehingga 7 keturunan, dan kisah ini di ingat zaman berzaman.

Pernah di filemkan dengan tajuk sanggul beracun

Pelakon dan pengarah terkenal tanahair kita Sabri Yunus pernah memenangi gelaran Pengarah Terbaik untuk drama arahan sulungnya yang juga memenangi Drama Terbaik untuk drama Sanggul Beracun berberapa tahun lepas. Pernah anda menontonnya? Telefilem yang dibintangi oleh pelakon Erra Fazira dan Namron itu tahukah anda sebenarnya diangkat dari sebuah lagenda yang cukup terkenal di Johor terutamanya di Kota Tinggi, dikenali sebagai Siti Aminah Tanah Mahsyur atau pun Lagenda Siti Jalang.

20170413_204343.png
20170413_204223.png
20170413_204246.png
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
oak.balustrade replied at 13-4-2017 08:39 PM
U, citer betul tau. Ada makam Cik Siti Jalang kat situ. Argh gigihnya nak berlaki sampai 99 orang  ...

Cool ! Tq

Bukan apa..ada org nama siti gak..asal sana..perangai xleh belah..tu yg rasa aikkkk ..kena sgt   
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2017 11:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni jenis faraj ada gigi mcm satu cerita hollywood
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2017 12:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Cam citer pernikahan berdarah lakonan raja ema.. Tapi tu poen ada saka labah2
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-4-2017 09:51 AM | Show all posts
oak.balustrade replied at 13-4-2017 08:47 PM
Legenda Melayu Cik Siti jalang: 99 Suami Meninggal Selepas Malam Pertama.

Cerita yang dikatak ...



aku pernah tau pun kisah ni.rupanya banyak lagi kisah2 misteri yg aku x tau

good info


Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2017 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Laku gk dia ni sampai 100x kahwin.. yg lelaki2 tu sanggup gak nak kahwin kalau tahu akan mati.. mayb tak dengar gosip psl ni kot
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2017 01:59 AM | Show all posts
Dulu ixaraaishah pernah blakon dgn rusdi ramli cite ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2017 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow ..99  ..
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2017 05:57 PM | Show all posts
camne dia leh rekod smpai 99 orang ni?
dia ada tulis dlm buku 555 ke ape
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2017 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
ceritera epik...
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 02:06 PM | Show all posts
teringat cte Cik Siti lakonan Izara Aishah ngn Patah Amin.. Rusdi Ramli suami terakhir dia
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 03:23 PM | Show all posts
oak.balustrade replied at 13-4-2017 12:47 PM
Legenda Melayu Cik Siti jalang: 99 Suami Meninggal Selepas Malam Pertama.

Cerita yang dikatak ...

Thanks for sharing. First time I dengar pasal cerita ni.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055328s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list