Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
5640
View
108
Reply

[Tempatan] Oh God, so sad... Demi cinta, BUDAK umur 7 tahun buat 4 KERJA sara bapa PENAGIH (Update: Statement dari bapa Ahmad yang tegap & sihat #1)

[Copy link]

Author: Kentang.Goreng       Show all posts   Read mode

Post time 16-4-2017 07:08 PM | Show all posts
PongKang replied at 16-4-2017 11:12 AM
kejinya! org cmni nyawanya liat
Tak tahu sistem kita macam mana
boleh ke pihak kebajikan ambil saja adik tu? tanpa kebenaran orang tak layak d panggil bapa

alasan pemalas dan mempergunakan anak
tak leh minta kerja bagai sebab bekas penagih
anak dia elok saja boleh kumpul duit nak sara dia sekali

sengal sungguh

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 07:09 PM | Show all posts
NekNgah replied at 15-4-2017 09:29 PM
Menyesakkan dada. Kesihan, anak yang sepatutnya sedang belajar & bermain, menjadi hamba kepada penag ...

Amin

Akak terus migrain masuk thread ini nekngah oiii
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 08:08 PM | Show all posts
napela jkm tk report polis aja

sapa yg berkuasa sbnrnya?

pak budak ni ka

sedih lak aku tgk
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 16-4-2017 07:08 PM
Tak tahu sistem kita macam mana
boleh ke pihak kebajikan ambil saja adik tu? tanpa kebenaran orang ...

geram baca kan FC!! isk kalo aku ada aku tempeleng jantan tu!
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannya.adik ai umo 7 tahun ai masih dukung,peluk cium dia.

ni bdk tu yg kene sara idup kau.dasar bapak xguna.g mereput la ko kt neraka sana.mkn.pkai semua anak yg tanggung::
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannya.adik ai umo 7 tahun ai masih dukung,peluk cium dia.

ni bdk tu yg kene sara idup kau.dasar bapak xguna.g mereput la ko kt neraka sana.mkn.pkai semua anak yg tanggung::
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2017 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Tubuh badan sihat aje..siap buncit lagi..anak ko kena kerja semata nak bagi kau makan? Dasar jantan pemalas memang la..alasan tu ada je..ni dah bagi bantuan bagai ni siaplah..alasan anak plak..elok ko meninggal ajelah jantan pemalas oi
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 01:48 AM | Show all posts
supposedly bapaknya tue yang bermati-matian berusaha utk sara anaknya.tak selari sangat langsung dgn statement sayang anak tue.ko cuma adikan anak tue sebagai sympathy bait utk dapatkan bantuan.apa bezanya dengan sindiket pengemis?lagi hina sebab guna anak sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 01:50 AM | Show all posts
bapa budak ni patut panjat balcon dan terjun..
bukan budak 4 tahun tu...
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 02:00 AM | Show all posts
Yang hairannya, budak2 terbiar macam Ahmad ni tak pula kena culik.
Budak2 yang dijaga sangat mak bapak yang kena culik.

Culik je la si Ahmad tu.
Dari dihambakan si bapak tak guna tu.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 02:30 AM | Show all posts
siap buncit dan terkeluar tetek jantan lg makan hasil mengerah tenaga budak.
sayang konooonn. terkantoi masuk media, baru terhegeh2 nak dptkan dokumen sah utk anak. umur 7thn patut dah merasa keseronokan alam sekolah, bukannya membanting tulang sara bapak taik dadah.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 04:33 AM | Show all posts
PongKang replied at 16-4-2017 08:15 PM
geram baca kan FC!! isk kalo aku ada aku tempeleng jantan tu!
tempeleng pun tak guna sis untuk lelaki seperti tu
sah sah memang tak ambil berat pun pasal adik tu

yang penting harap ada pihak campur tangan dan pisahkan lah adik tu dari lelaki tak layak d panggil bapa
biar lah adik tu bersekolah seperti budak-budak sebaya dia
letak kat asrama penuh ke dan sentiasa d pantau takut nanti lelaki tu tetap mengganggu


Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 05:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Ai doakan Ahmad mendapat hidup yang lebih baik, terurus dan berjaya selepas ini. Moga Ahmad dijauhkan daripada bapak dia, dan ada keluarga yg sudi ambil dia jadi anak angkat dan bimbing dia betul-betul untuk jadi manusia berjaya di dunia dan akhirat.

Ahmad patut dibawa keluar dari kehidupan tu. Selagi bagi bapak dia jaga, selagi tu hidup dia tak ke mana. I don't trust his father's words.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2017 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya budak ni..Baik duduk rumah anak yatim drpd keje kna sara bapak penagih :
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Babi punye penagih
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:16 PM | Show all posts
adik Ahmad kata tak kisah buat 4 kerja asal bapaknya bahagia...

sedih statment ni sangat meruntun hati, pada adik ahmad kalo bapa xde, jadi lah dia anak yatim piatu...

tapi bapak dia xde la nk pikoir berubah lah... kesian kat anak tu

semoga bapak adik ahmad dapat hidyah ler
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Korang dok doa pak dia mati , ntah budak tu sayang banget abah dia, ituuuuu ler satu satu kawan dia haaa

Ce abah dia mati, mau tak nya budak tu meraung nyanyi Firman's Kehilangan??
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:30 PM | Show all posts
Uselessnya bapak kau dik! Jahatnya aniaya anak sendiri baru umur 7 thn buat 4 kerja. Melampau! Sedih btol
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:30 PM | Show all posts
bapak die bkn syg but nk gunakn ank die untuk tagih simpati je.. sian kot budak2 mcm tu dipergunakan.. baru 7 tahun ape lh sgt keje yg blh dibuat..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:46 PM | Show all posts
Tggu dik... tggu bapak ko buat semua pengenalan diri spt sijil beranak, IC dan sebagainya.
Lepas tu ko tinggalkan dia sorang2.

Lg pun ko tak perlukan dia utk bg makan minum.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
smlm ada bce 1 cerita kisah benar dkt overc. si mak penagih mati masa umur dia 4 tahun. hr2 dia tgk mak dia menagih dan tggu smpi mak dia sedar.
smentara tggu mak dia bgn dia cume mkn roti bakar je.
bapak dia xpedulik dh slalu xblik. masa mak dia mati dia harap sgt bpk dia jaga dia. dia nk sgt rasa ksh syg seorang ayah. tp ayah dia buat xtahu je. dia hdup bertukar2 keluarga sampai umur 16 tahun. spjg tu dia cume kena dera je. nk buka peti ais pun xblh.
smpi umur dia 24 tahun dah anak sndri. bpak dia mesej kt pesbuk nk jmpa nk ajak duduk sama mcm anak branak n0rmal. of cz dia xnk, ibarat buang masa jah lebih baik dia luangkan masa dgn anak dan isteri.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:07 PM | Show all posts
Pajeri_Nenas replied at 15-4-2017 12:28 PM
KO beli racun rumpai BG dia Minum dek.

aku boleh sponsor racun tu   
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:13 PM | Show all posts
"...... pekerja bantuan sebuah pertubuhan mendedahkan ibu Ahmad merupakan seorang warga Indonesia."


mbak @trisnalovezul   ambil anak hasil selingkuhan kamu ini ya...kesian dia
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:16 PM | Show all posts
M.Rose replied at 15-4-2017 01:00 PM
bagi minum pakai straw dek.

bagi jarum.... inject masuk darah kasi mampus terus   
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 05:22 PM | Show all posts
Boleh percaya ke janji penagih ni?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049333s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list