Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1029
View
23
Reply

Sikat Ke Atas Dan Ke Bawah, Gaya Solekan Kening Ini Jadi Kegilaan Baharu Wanita

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-4-2017 12:24 PM | Show all posts |Read mode
Dunia kecantikan memang tidak pernah gagal dalam mengujakan dan mengagumkan wanita dengan kemunculan pelbagai gaya dan trend terkini.

Lebih-lebih lagi dalam seni solekan yang sentiasa ada pembaharuan dari semasa ke semasa.

Kalau dahulu bahagian bulu kening ditonjolkan dengan menggunakan teknik coloring, bejeweling, piercing dan highlighting, kini muncul pula gaya baru yang dipanggil sebagai 'Feather Brows'.

Foto: IG stella.s.makeup



Feather Brows ini memerlukan kening disikat ke atas dan ke bawah, sementara di tengahnya pula diberikan ruang. Dengan menggunakan gam khas, maka terhasillah bentuk yang seakan-akan bulu pelepah ini.

Lebih sesuai bagi mereka yang mempunyai kening tebal
kerana lebih senang dibentuk 'pelepah'nya.

Foto: IG stella.s.makeup


Trend yang muncul secara tidak sengaja ini bermula apabila seorang jurusolek dari Finland, Stella Sironen berseloroh berkongsi imej keningnya di Instagram.

Tanpa disangka, ia terus tular dan menjadi ikutan ramai wanita yang sama-sama  tidak mahu ketinggalan mencuba gaya baharu tersebut.

Gaya yang hangat ini sedang melanda media sosial Instagram yang rata-ratanya memuat naik gambar dengan menggunakan hashtag #featherbrows.

Foto: IG Kelseemarie


Foto: Maichameleon




Foto: IG Sabrinaanijs


Foto: IG Ritueldefille



Bagaimana, ada yang teringin mahu mencubanya? Mana tahu ia sesuai digayakan ke majlis-majlis tertentu, pasti semua mata akan tertumpu melihat anda seorang. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 12:42 PM | Show all posts
nak wat gak...
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengapakahhhhh begini
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 12:57 PM | Show all posts
Mcm ni ke?


Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 01:00 PM | Show all posts
kening tebal mcm elfira loy boleh buat gaya kening gini.

Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 01:01 PM | Show all posts
yg dh cukur kening nipis gigih la kena lukis rupa bulu ayam ni pulok demi mengikut trend
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 01:41 PM | Show all posts

Ini kening tak sikat...
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 02:03 PM | Show all posts
Gigih nak kena tepek gam bagai kowser
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Orbitnya laaaaa. Dah jadi macam kartun
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
MUA nvdism dah buat dulu kening ulat bulu ni..tp versi tak belah tengah
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 04:25 PM | Show all posts
knp tgk je rasa geli??
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 07:49 PM | Show all posts
kehkehkeh......kalo retis trkenal buat mst ader je yg ikut
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 08:19 PM | Show all posts
cantik apa ke benda??? macam bulu cekpit je
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Elfira xyah susah nk wat dah semulajadi
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2017 10:56 AM | Show all posts
Rimas pulak I tengok
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2017 12:53 PM | Show all posts
geli nyaaa....
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2017 02:34 PM | Show all posts
macama2 lah
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2017 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Sempat ke pepagi buto nak klebek satu-satu bulu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Geli je Aku tgk
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2017 04:17 AM | Show all posts
tak iras pelepah nyoq ka?
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2017 10:00 AM | Show all posts
hisshs pelik je tgk
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2017 01:47 PM | Show all posts
pelik sangat dah rupanya
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2017 02:15 PM | Show all posts
hahaha..mcm2 la nk cantik punya pasal
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2017 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam weird plk...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.907208s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list