Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
8919
View
236
Reply

[Dunia] Benjy Ditangkap di Medan, Mengaku Tukar Identiti Untuk Elak Hukuman Mati di Mala

[Copy link]

Author: cancer_files       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2017 06:41 PM | Show all posts |Read mode
Edited by cancer_files at 21-4-2017 08:29 AM



Deli Serdang - Petugas Bea dan Cukai menangkap seorang aktor asal Malaysia setelah kedapatan menyimpan sabu di Bandara Kualanamu, Deli Serdang, Sumatera Utara (Sumut). Sabu tersebut disimpan di anus.

"Pelaku bernama Khaeryl alias Benjy (38). Dia aktor film Malaysia, karirnya sejak muda. Anak seorang ibu dari artis ternama di Malaysia," kata Kepala Kantor Pengawasan dan Pelayanan Bea dan Cukai Tipe Madya Pabean B Kualanamu, Zaky Firmansayah di kantornya, Kamis (20/4/2017).

Zaky mengatakan, penumpang pesawat Malindo Air dengan nomor penerbangan OD 322 tersebut ditangkap pada Selasa (18/4) malam. Kedatangannya ke Medan yakni untuk mencari DJ.

"Setelah dilakukan pemeriksaan, ditemukan dua bungkus sabu seberat 14 gram yang disembunyikan di anus," ujar Zaky.

Kepada petugas, pelaku mengaku membeli sabu dari seseorang yang ada di Kuala Lumpur. Menurut Zaky, pelaku pernah tersangkut kasus narkotika di Malaysia sebanyak 4 kali sekitar tahun 2015.

"Bahkan pelaku terancam hukuman mati karena perbuatan sebagai peracik sabu. Namun, terkait kasus tersebut masih perlu pendalaman," sebutnya.

Kini, pelaku masih dalam pemeriksaan pihak kepolisian dari Ditresnarkoba Polda Sumut.

https://news.detik.com/berita/d- ... 04922552.1491289182
----

Dari Post #91
Sanksi Pidana Mati Bagi Bandar Narkotika

Sanksi bagi bandar narkotika berbeda-beda tergantung dari tindakan apa yang dilakukannya. Mengenai tindakan apa yang dapat dikenai pidana mati, berikut adalah beberapa tindak pidana yang dapat dihukum mati berdasarkan UU Narkotika:

1.    Tanpa hak atau melawan hukum memproduksi, mengimpor, mengekspor, atau menyalurkan Narkotika Golongan I dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1 (satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya melebihi 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).[2]

2.    Tanpa hak atau melawan hukum menawarkan untuk dijual, menjual, membeli, menjadi perantara dalam jual beli, menukar, menyerahkan, atau menerima Narkotika Golongan I dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1 (satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 6 (enam) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).[3]

3.    Dalam hal penggunaan narkotika terhadap orang lain atau pemberian Narkotika Golongan I untuk digunakan orang lain (secara tanpa hak atau melawan hukum) mengakibatkan orang lain mati atau cacat permanen, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).

http://m.hukumonline.com/klinik/ ... ama-dengan-pengedar

Sabu-sabu adalah Dadah/narkotika Golongan I
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:44 PM | Show all posts
malon jubor mencanak @pyropura

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
kena tangkap kat indon ke??... mmg tak serik2
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 06:46 PM | Show all posts
miznora replied at 20-4-2017 05:45 PM
kena tangkap kat indon ke??... mmg tak serik2

eh...dah sering ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Benjy dah lama berkubur
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:47 PM | Show all posts
Dah 2x terlepas dan bebas dr pendakwaan, mungkin kali ke 3 ni menerima cash setelah bertahun2 tertunggak.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:47 PM | Show all posts
Benjy ni dah banyak kali dah ..
Kesian la arwah Azean ..

Mohon pihak berkuasa Indonesia hukum sampai mati .. itu yang paling terbaik untuk dia dan family dia. Seriously, dia ni dah tak boleh sembuh dah.   
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
alamak .. apo kesahnyo benji ni tak serik2

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 06:48 PM | Show all posts
Kerta_Angin replied at 20-4-2017 05:47 PM
alamak .. apo kesahnyo benji ni tak serik2

siapa ni bang? cer cite...aktor ape?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak seorang ibu dari artis ternama di Malaysia


pak zaky tu pun kenal mak dia ..

ish ish
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Budussss   
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:55 PM From the mobile phone | Show all posts
SiBOntot replied at 20-4-2017 06:47 PM
Benjy ni dah banyak kali dah ..
Kesian la arwah Azean ..


Yg ni elok dihukum mati 2 kali lah ... nyusahkan aje...  
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
rakun replied at 20-4-2017 06:44 PM
malon jubor mencanak @pyropura

Kenapa yah indon suka banget ngeliat orang punya jubo?  
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:57 PM | Show all posts
Maknya yg dah lama meninggal pun masih disebut2. Musibat punya anak. Semoga kerajaan indonesia hukum mati jah pengedar dan tukang proses dadah tegar mcm nih.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:57 PM | Show all posts
pyropura replied at 20-4-2017 06:56 PM
Kenapa yah indon suka banget ngeliat orang punya jubo?

kan jubor malon mencanak canak sering disontot

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 06:58 PM From the mobile phone | Show all posts
yg sy tahu pelakon drama .. ada gak tengok drama dia..

tetapi mak dia pelakon popular la dulu zaman 80an .. selalu tengok mak dia berlakon masa kecikkk !

@cancer_files
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:01 PM | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 06:48 PM
siapa ni bang? cer cite...aktor ape?

benjy ni dah banyak kali (3 kali kot) kena tangkap dengan polisi sebab dadah/syabu ke apa entah la sis...ye, memang dia dulu pelakon kat malaysia...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Laah again..good la kena tgkp kat msia polis x buat apa..now biar polis indon yg kasi settle
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kali ni habis la..Jokowi dah warning x da pengampunan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:03 PM | Show all posts
Kali ni bole ke lepas, macam tak aja. All the best.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak reti serik benjy ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau rajin tengok 86net tv..aku rajin layan polis indonesia tangkap penjenayah beza sangat dgn 999t tv3..rasa aku tak lama keluar lah kes Benjy dlm rancangan tu.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasanya dulu tangkapan pertama kononnya kena aniaya la, ada org nk curah pasir dlm periuk nasi la etc
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 06:46 PM
eh...dah sering ke ?

dah selalu kena tangkap kat malaysia asyik lepas je.. siap pernah heboh ada makmal dadah. tp yg pelik still lps. now kena tangkap kat sana tak pasti boleh lepas ke tidak..

he was a good actor before. kenapa dia memilih jln hidup yg begini tak pastilah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerta_Angin replied at 20-4-2017 05:58 PM
yg sy tahu pelakon drama .. ada gak tengok drama dia..

tetapi mak dia pelakon popular la dulu zam ...

Tahun 80-an? Patut la...
Nampak dah umur abg ni... :p
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.077860s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list