Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
9093
View
236
Reply

[Dunia] Benjy Ditangkap di Medan, Mengaku Tukar Identiti Untuk Elak Hukuman Mati di Mala

[Copy link]

Author: cancer_files       Show all posts   Read mode

Post time 21-4-2017 08:19 PM | Show all posts
cancer_files replied at 21-4-2017 11:34 AM
Ye ke? Alasan tak menahan...

ye ler .. bahkan tak sekalipun sy dgr dia ada ckp, sekurang2nya dia mengambil tanggung jawab penuh terhadap apa yg berlaku pd ridho .. melainkan dia cuma ckp : ridho akhlaknya tak perlu dipertanyakan lagi .. dia  hanya korban .. sebgimana famili2 dia yg lain yg dah jd mangsa dadah.. dan tak mustahil keluarga2 anda semua akan kena jugak satu hari nanti ..

mungkin dia takut nama baik n  karier dia terganggu/terjejas .. yela kan .. sbg raja dangdut n parti yg dia pimpin baru nak belajar bertatih ..      
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 01:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Kerta_Angin replied at 21-4-2017 12:37 PM
ot jap hehe ..

nama bapak shila tu bukan nama sebenar kan?

Kihkihkih.. rasanya pernah baca paper time kecik2 dulu pakcik amzah cakap nd lala tu maksud no doubt, love always, live always.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 02:16 AM | Show all posts
siputsedut replied at 21-4-2017 07:02 PM
Xtau la..dlu australian kt bali tu kene tembak kan?

Tak pasti uols refer kes mana. Kalau minah aussie seludup dadah dlm beg , sheols dah dpt parole.  waktu dlm penjara dulu pun diberi layanan tip top  sampai hangin rakyat indo.

Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 02:27 AM | Show all posts



%5BIMG%5D%5B/IMG%5D
PELAKON, Benjy ditahan di lapangan terbang Medan, Indonesia, kerana cuba membawa dadah jenis syabu seberat 14 gram di negara itu. - Foto Detik.com


KUALA LUMPUR: Bapa kepada pelakon Benjy yang ditahan berhubung kes dadah di Medan, Indonesia, Khairil Anwar ZM Rashidi, berkata beliau tidak mampu untuk ke negara itu bagi mendapatkan maklumat lanjut berkaitan kes terbabit. Khairil Anwar, 65, ketika dihubungi BH Online berkata, beliau juga berada dalam keadaan tidak sihat akibat penyakit angin ahmar sejak beberapa bulan lalu. "Saya tidak mempunyai sebarang perancangan untuk ke Indonesia kerana tidak mampu, lagi pun untuk apa saya ke sana? "Saya dimaklumkan mengenai perkara ini pun selepas mula dihubungi oleh pihak media," katanya. Diminta mengulas lanjut mengenai kejadian yang menimpa anaknya itu, Khairil atau juga dikenali sebagai Karl berkata, tiada apa yang boleh dijelaskan lagi. "Saya tidak ada apa yang hendak dikomen. Saya juga tidak boleh nak bercakap lama kerana tidak sihat," katanya. Benjy atau nama penuhnya, Khaeryl Benjamin, 38, ditahan di lapangan terbang Medan, Indonesia, kerana cuba membawa dadah jenis syabu seberat 14 gram di negara itu.


%5BIMG%5D%5B/IMG%5D
BAPA kepada pelakon Benjy, Khairil Anwar ZM Rashidi.

Selanjutnya di : https://www.bharian.com.my/node/273932

Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 08:27 AM From the mobile phone | Show all posts
borrow replied at 22-4-2017 02:16 AM
Tak pasti uols refer kes mana. Kalau minah aussie seludup dadah dlm beg , sheols dah dpt parole.   ...

Ni mamat aussie laki dua irg..yg kerajaaan aussie mintak ekstradisi back to aussie n terima hukuman kt aussie tp indon x nak bg ttp jua nak trmbak ikut rule negara dorang
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Anak orang lain kena tangkap dah kena jatuh hukuman mati ...dia ni asik terlepas.

Kali ni terlepas juga ker?

Kalau di Malaysia haruslah terlepas lagi pakai kabel besar agaknya..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
sabbath_shalom replied at 21-4-2017 10:10 AM
Dia dayak makcik....sebab tu sentap hadi sebut heshe pakai cawat.

Kalau @dess402 baru betul kel ...

Siriyesli....baru kakak tau sis dodol dayak...
Tapi org dayak ramai yg kendu2 sister...stok rembesan ummah
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2017 08:12 PM From the mobile phone | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 21-4-2017 06:27 PM
%5BIMG%5D%5B/IMG%5D
PELAKON, Benjy ditahan di lapangan terbang Medan, Indonesia, kerana cuba  ...

Ni bapa tiri...bapa sebenar dia ibrahim yaakob
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2017 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 22-4-2017 08:11 PM
Siriyesli....baru kakak tau sis dodol dayak...
Tapi org dayak ramai yg kendu2 sister...stok rembe ...

Dayak ni mostly muka kemek ke dalam dan bulat la acik.

Dats why nama heshe dodol.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2017 12:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Benjy tukar identiti ni jadi apa?  Burger Benjo ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2017 10:08 PM | Show all posts
siputsedut replied at 22-4-2017 08:27 AM
Ni mamat aussie laki dua irg..yg kerajaaan aussie mintak ekstradisi back to aussie n terima hukuma ...

oh lain  . ai ada tanya kawan. katanya kes bali nine . Dh kena tembak pun . boleh rujuk sini https://en.wikipedia.org/wiki/Bali_Nine#Summary_of_sentences

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2017 12:06 AM | Show all posts
Modngengade replied at 22-4-2017 12:12 PM
Ni bapa tiri...bapa sebenar dia ibrahim yaakob

Patutlah wajah muka mereka terlalu berbeza. Bapa nampak cute dan manis..anak muka ganas! Rupanya anak tirih.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.045040s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list