Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
8798
View
236
Reply

[Dunia] Benjy Ditangkap di Medan, Mengaku Tukar Identiti Untuk Elak Hukuman Mati di Mala

[Copy link]

Author: cancer_files    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 20-4-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni dulu pernah kantoi ada makmal dadah mini kat apartmen dia kan?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
klo kita ditangkap sbb dadah kt mana2 negara selain home country,jenis hukuman pn ikut negara tu kan..kat indon hukum gantung mandatori ke hukum tembak kasi mampus?lupa lak dlu ada tbaca jnis2 hukuman setiap negara ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
pr3ttytw33ty replied at 20-4-2017 07:54 PM
Agak2 kali ni boley ke "somebody" tu tlg benjy lg? Kt msia dh 4-5x tlepas. Kt indon aku rase bab dad ...

Mmg payah dah nak lepas ni, kat msia leh la sbb kabel kuat, kat indon sana siapa yg dia ada?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
14 grm tu kegunaan sendiri ker dia nak jual...tak serik2 budak ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:16 PM | Show all posts
cucukpin replied at 20-4-2017 11:13 AM
pi indon nak tengok concert ke??? @nolya

bahahhaha

pi indon nak beli sabun laa......  omm amithaba  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 09:20 PM From the mobile phone | Show all posts
beautifulliar replied at 20-4-2017 08:15 PM
klo kita ditangkap sbb dadah kt mana2 negara selain home country,jenis hukuman pn ikut negara tu kan ...

Boleh hukum sampai mati

Mati di depan regu tembak


Dia tak de cable dgn pejabat kedutaan?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
jetrofa replied at 20-4-2017 08:15 PM
14 grm tu kegunaan sendiri ker dia nak jual...tak serik2 budak ni

Kalau betul nak jual, lebih berat hukuman dibanding pakai sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:22 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 09:21 PM
Kalau betul nak jual, lebih berat hukuman dibanding pakai sendiri

elok dihukum gantung je.... tak serik2...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Syabu = Sabu..

Klau mat sabu jadi pm nanti Indonesian gelakkn lagi sebab Malaysian pilih mat dadah (sabu) sbg pemimpin
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
dinopower replied at 20-4-2017 08:22 PM
elok dihukum gantung je.... tak serik2...

Tak de gantung...tembak...

Mana tau dia ada kawan kat kedutaan?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:30 PM | Show all posts
kasi clear sikit ini muka malon




Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Nham22 at 20-4-2017 09:34 PM

Tak serik2...kat sini boleh lah lepas ade kabel kuat walaupom sepatutnye tak boleh lepas langsung..patut mati dah kene gantung kat malaysia..tp kuat betul kabel die... skrg makin berani.. ke die ni tahik dadah bg org2 vvvip yg buat business ni????? Ade je kann.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
KUALA LUMPUR: Persatuan Karyawan Malaysia (KARYAWAN) menyifatkan penahanan pelakon Khaeryl Benjamin atau Benjy di Medan, Indonesia, mencalar reputasi industri hiburan tempatan.
Terkejut dengan berita penahanan Benjy, 38, Presiden KARYAWAN, Datuk Freddie Fernandez berkata, pihaknya tidak dapat membantu berikutan kes itu membabitkan undang-undang di negara asing.
"Saya terkejut dan kecewa apabila dimaklumkan mengenai perkara ini. Difahamkan, ia bukan kali pertama Benjy dikaitkan dengan penyalahgunaan dadah.
"Sebagai persatuan, tidak banyak yang kami boleh bantu kerana ia membabitkan undang-undang negara luar. Dalam hal ini, keluargalah yang seharusnya memberikan sokongan dan menghulurkan bantuan kepada pelakon terbabit kerana mereka lebih berhak.
"KARYAWAN tidak mempunyai kuasa untuk ke sana kerana ia bukan di bawah bidang kuasa kami," katanya.
Freddie juga berharap insiden itu dijadikan pengajaran buat semua artis tempatan berikutan mereka adalah golongan selebriti yang sentiasa menjadi tumpuan umum.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 09:21 PM
Kalau betul nak jual, lebih berat hukuman dibanding pakai sendiri

14 gm tu kira hukuman mati mandatori ka kat sana..

kat sini mati mandatori utk syabu lebi 50 gm klu tak silap..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 09:20 PM
Boleh hukum sampai mati

Mati di depan regu tembak

Dlu ada terbaca jenis hukuman tu..ada yg kne hukum gantung,kene tembak,hukum pancung,kerusi letrik etc..bergantung pada sistem hukuman negara2 tu.harap takde la sesape tolong bebaskn lagi..

Sbb benjy ni memang tak serik2..idup hanya utk mendadah je kot.agaknya dh gamble tak kisah nk jd ape dia pun bukan ada tujuan idup.klo ada tujuan idup dh sah2 reti berubah tp ni mkin mnjadi2 mendadah.singkatnya otak g pilih jalan hidup bertuhankan dadah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2017 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
jetrofa replied at 20-4-2017 08:37 PM
14 gm tu kira hukuman mati mandatori ka kat sana..

kat sini mati mandatori utk syabu lebi 50 g ...

Sanksi Pidana Mati Bagi Bandar Narkotika
Sanksi bagi bandar narkotika berbeda-beda tergantung dari tindakan apa yang dilakukannya. Mengenai tindakan apa yang dapat dikenai pidana mati, berikut adalah beberapa tindak pidana yang dapat dihukum mati berdasarkan UU Narkotika:

1.    Tanpa hak atau melawan hukum memproduksi, mengimpor, mengekspor, atau menyalurkan Narkotika Golongan I dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1 (satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya melebihi 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).[2]

2.    Tanpa hak atau melawan hukum menawarkan untuk dijual, menjual, membeli, menjadi perantara dalam jual beli, menukar, menyerahkan, atau menerima Narkotika Golongan I dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1 (satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 6 (enam) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).[3]

3.    Dalam hal penggunaan narkotika terhadap orang lain atau pemberian Narkotika Golongan I untuk digunakan orang lain (secara tanpa hak atau melawan hukum) mengakibatkan orang lain mati atau cacat permanen, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana denda maksimum Rp. 10.000.000.000,00 (sepuluh miliar rupiah) ditambah 1/3 (sepertiga).

http://m.hukumonline.com/klinik/ ... ama-dengan-pengedar

Sabu-sabu adalah Dadah/narkotika Golongan I
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
.. you dont play play you know, my blood go up you know  ... ni cerita apa arr? Aku tak follow sangat  
https://youtu.be/bclWcf_4Fds


tak perasan sy .. atau mungkin tak pernah nengok..

sy ingat dia pernah berlakon bersama darma harun al rasyid etc..(masa muda dia) ceritanya pun tak ingat tajuk dah..

@pyropura
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 09:25 PM
Tak de gantung...tembak...  

Mana tau dia ada kawan kat kedutaan?

die dah kena 4 kali tp lepas.....
elok la kena tembak.... cuma sia2 je bakat die sbg pelakon tuh
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:07 PM | Show all posts
bangsat ni mmg taik dadah elok tembak mampus jah. tak serik2.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:10 PM From the mobile phone | Show all posts
sabbath_shalom replied at 20-4-2017 08:02 PM
Benjy ni betul2 tak kesian kat arwah Azean Irdawati.

Bagi mampus jelah dia ni.:::huff ...

Meleis ramai tahik dadah. Yahudi kepam harap maklum
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
cm_matjawasp replied at 20-4-2017 07:21 PM
Sayangnya Azean kat Benjy sampai buat lagu Benjy. " meskipun dunia memandang kau hina, bagiku dikaul ...

mungkin sebab terlalu dimanjakan dek ibu,  
anak lelaki tunggal arwah azean jadi.mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 20-4-2017 10:10 PM
Meleis ramai tahik dadah. Yahudi kepam harap maklum

Haiyooo...sampai ke sini tak puas hati Meleis pelbagai.

bangsa cawat mula meroyan.  
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Tonggang langgang sungguh hidup dia ni
Mak pun dah xde, wife pun dah cerai
Xpandai gunakan peluang lgsg walau dah berkali2 lps, masih nak terjun gaung
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Benjy..benjy....astaghfirullah..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2017 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts
cancer_files replied at 20-4-2017 09:55 PM
Sanksi Pidana Mati Bagi Bandar Narkotika
Sanksi bagi bandar narkotika berbeda-beda tergantung dar ...

o gitu...

takde pula d nyatakan hukuman klu pakai sendiri... maknanya boleh terlepas la juga dri hukuman2 berat tu klu mengaku guna sendiri..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.065060s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list