Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1632
View
29
Reply

Layan Dadah Lepas Pencen, Bekas Pemain Bola Sepak Kebangsaan Ditahan Polis

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-4-2017 09:41 AM | Show all posts |Read mode
Seorang bekas pemain bola sepak kebangsaan era 90-an ditahan pegawai dan anggota Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Pahang dalam operasi di sebuah premis judi di Chendor, Kuantan.


Pemain posisi pertahanan berusia 48 tahun itu didapati positif dadah syabu.


Alasan yang diberi, Selepas tamat karier bola sepak, kehidupan saya menjadi tertekan kerana tiada kerja dan pendapatan tetap, malah ramai rakan mengambil dadah ketika pulang ke kampung hingga menyebabkan saya turut terjebak dalam gejala itu.


Memetik laporan Harian Metro, lelaki yang pernah menyarung jersi pasukan bola sepak Pahang itu mendakwa segalanya bermula apabila menamatkan kerjaya sebagai pemain profesional pada 1996.


Foto: Harian Metro



Pada mulanya mereka ajak hisap ganja, lama-lama saya hisap syabu pula. Selepas bersara, hidup memang tertekan kerana tiada pendapatan dan gaji tetap menyebabkan saya ikut rakan untuk menghilangkan tekanan.

Saya tahu ia salah dan memang ada niat untuk berhenti, katanya.


Operasi dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu melakukan serbuan di beberapa kawasan seperti di Sungai Ular, Cherating, Chendor dan Beserah itu berjaya menahan seramai 30 penagih berusia 18 hingga 54 tahun. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:44 AM | Show all posts

Siapekah?

Jeng3x..

Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:51 AM | Show all posts
siapakah ????
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:52 AM | Show all posts
pahang???

hairuddin omar
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak da pendapatan?? Beli dadah boleh pulak
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
aznizazzadele replied at 21-4-2017 09:52 AM
pahang???

hairuddin omar

Hairudin omar @hi-o Terengganu. Dia usahawan berjaya.  
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:17 AM | Show all posts
pulaakkk...
abis tu beli dadah pakai apa...
haiiishhh...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:22 AM | Show all posts
sekali terjebak dadah..musnah hidup..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:39 AM | Show all posts
1996 ?? dah 21 tahun dah.

masalah player msia ni diorang dahla belajar tak tinggi pastu masing2 disogok dgn gaji mahal buat diorang lupa daratan. bila karier abes masing2 takde hala tuju.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Awal karier bola dia tamat... umur 20an. Nampak sgt tak perform. Lepas tu stress takde keje tetap tapi ada duit beli dadah. Nyampah plak baca.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 10:41 AM | Show all posts

adoi la..

segalanya bermula apabila menamatkan kerjaya sebagai pemain profesional pada 1996

tahun 1996 dik dia habis main bola. Kamu dah lahir ke belum time tu?




Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:15 AM | Show all posts
Kalau dah ada geng memang payah lah nak berhenti.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
aznizazzadele replied at 21-4-2017 09:52 AM
pahang???

hairuddin omar

Bukan la dik..hairuddin sekarang ahli perniagaan yang berjaya ada kedai makan,ada hotel sendiri dan beliau juga presiden persatuan pemain kalau tak silap  
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:37 AM | Show all posts
Tak reti2 ke cari kerja lain? Kalau tahun ni umur 48, so masa 1996 umur baru 27 kan? Dasar pemalas tak nak cari kerja. Nak beli dadah ada pulak duit.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 12:00 PM | Show all posts
mek tggu keputusan ok... malas nk speku
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 12:06 PM | Show all posts
nak hilangkan tekanan.. tapi tekanan juga nk cari duit beli dadah..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
tue  smua alasan...klu dh mmg mls nk cr krja n bkrja gittew lah...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 01:21 PM | Show all posts
alasan tekanan,

memang bongok la..

xde keje, xde pendapatan, mana ko dapat duit beli dadah..

hukum bunuh jer
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 01:31 PM | Show all posts
ko tertekan pastu amik dadah pandai nya ko mayat hidup

Selepas bersara, hidup memang tertekan kerana tiada pendapatan dan gaji tetap menyebabkan saya ikut rakan untuk menghilangkan tekanan.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 02:02 PM | Show all posts
cmne polis tu kenal die tu pemain bola sepak
motip polis bgtau pemain bola sepak nagih ni nape
buat kita tertanya2 ke
bgtau jela
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 02:06 PM | Show all posts
Selalu salah dia orang ni. Dah tau tertekan sebab takde pendapatan pergilah cari kerja.

Kalau isap dadah tu, bukan boleh hilang stress pun.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
surwanis replied at 21-4-2017 02:02 PM
cmne polis tu kenal die tu pemain bola sepak
motip polis bgtau pemain bola sepak nagih ni nape
bua ...

polis kan lelaki. lelaki kenal laa pemain bola

kalo yg tukang tangkap tu peniaga pompan jual bedak sejuk mokcun...barulah logik kalo dia tak kenal pemain bola or tak
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Abis org lain pun depression tapi x amek dadah boleh je survive..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Dlm pd depress bagai tu ada pulak duit beli dadah...ntah korek celah mna lah duit tu... g jelah keja kilang berlambak...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Apala ngok punya alasan. Bagitaulah sejak pm memerintah ni, rasa tertekan & trpaksa ambik dadah.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069842s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list