Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1510
View
34
Reply

Tak Nak Tanggung, Anak Derhaka Usir Ibu 82 Tahun Keluar Rumah

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-4-2017 04:23 PM | Show all posts |Read mode
Foto: Sina News


Disebabkan anak-anaknya bertelagah mengenai kos penjagaan, seorang ibu berusia 82 tahun di China menderita selama tiga hari dibiarkan di luar rumah sendirian dan kesejukan.


Wanita berkenaan diusir keluar dari rumahnya di Yangzhou wilayah Zheijiang oleh anak bongsu bersama isterinya selepas dia enggan menyerahkan wang pencennya kepada mereka.



Foto: Sina News



Memetik laporan Sina, pegawai tempatan terpaksa campur tangan dalam hal tersebut memandangkan wanita tua tersebut tidak boleh bergerak sendiri dan hanya mampu menangis.


Walaupun ditawarkan penempatan alternatif oleh jiran, wanita tersebut menolak tawaran berkenaan.


Lebih malang, anaknya rela ibunya mati di luar kerana mahu mengelakkan diri dari membiayai kos pengebumian jika mati di dalam rumah. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:26 PM | Show all posts
Kejinya perangai. Kesian si ibu. PRC oh PRC.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:33 PM From the mobile phone | Show all posts
WhiskeyScotch replied at 21-4-2017 04:26 PM
Kejinya perangai. Kesian si ibu. PRC oh PRC.

Begitulah Prc akan lakukan pada negara kita nanti  
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Haishh sedeh betol perkara mcm ni bole berlaku
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
lakhanat punye ank
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:47 PM | Show all posts
duit mak ko nak sebat.. jaga mak tak nak..
semoga mampus dipanah petir anak nyonya ni..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 04:51 PM | Show all posts
Celaka punya anak. Mak sakit beranak bela dari kecik bagi makan pakai pendidikan cukup. Ini kau bagi mak kau?
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
kat malaysia pun ramai spesis begini.tak kira bangsa . duit dan harta mak bapak berebut tp menjaga melayan kerenah orang tua belum tentu .
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Inilah antara sebabnya akak rela kiok mati mengejut kena heart attack jah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila fikir2 balik, jadi andartu ni ada untungnya  jua khuens...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
kt tanah air melayu pun ramai. tolak menolak tak nak jaga.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:12 PM | Show all posts
kepada yg suke tanya andartu 'esok korang tua sape nak jaga?', this could be you one day.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:12 PM | Show all posts
pegawai tempatan terpaksa campur tangan dalam hal tersebut memandangkan wanita tua tersebut tidak boleh bergerak sendiri dan hanya mampu menangis.

this is sad..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:16 PM | Show all posts
semoga anak bongsunya & menantu tidak membiak

takut nnt anak depa pon akan buat perkara yg sama kat depa nnt
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:20 PM | Show all posts
annehuda replied at 21-4-2017 05:12 PM
kepada yg suke tanya andartu 'esok korang tua sape nak jaga?', this could be you one day.

submit je secarta rela hati permohonan masuk ke rumah org tua tua

Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Astaga.....sedih tengok.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
lagi tanggang moden...tapi versi prc...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 06:12 PM | Show all posts
KimK sesgt...masa berduit, berebut nak jaga, bila dah takder puiiiii sialan nya anak dan menantu...mati masuk gaung kedua2nya
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Jinjang sangat
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak menantu celaka
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Ramai je anak derhake:zz
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga anaknya dipanah petir :
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga anaknya dipanah petir :
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 09:01 PM | Show all posts
patotnya mak dia buat cm gitu kt anak dia dari kecik

ker pernhhh....sebab tu anak jadik giler cam gitu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.068517s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list