Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2415
View
102
Reply

[Tempatan] UPDATE POS #8. Tak mati pulak, UMNGOK salah info!!Takdak research takdak study, bukti kebebalan mb nanana ganung kita

[Copy link]

Author: dodolgemok       Show all posts   Read mode

Post time 19-5-2017 12:48 PM | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 10:46 AM
tak baik sebarkan berita palsu dodol

yg buat berita pelesu tu pon umnok

senyum sinis je aku
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:49 PM | Show all posts
pagarkayu replied at 19-5-2017 02:48 AM
nanti tumbuh la balik daun,itu pun nak kecoh..lagipun bukan mb tu beli pun dia pun tak tahu,beli pun ...

Bukan gitu En Pagar. Kita bercakap secara terbuka lah. Sebab hari ini orang tidak lihat kepada surface sahaja. Betul lah ia tidak melibatkan kewangan kerajaan secara bertulis.  Tapi di belakangnya En pagar sendiri tahu. So sudah2 lah buat kenyataan senget seperti ini. Muak tau dak...

Kita buat cara lain yang memberikan jalan penyelesaian yang lebih baik, mudah difahami dan boleh diterima akal logik orang pertengahan.  


Statement mcm En Pagar buat di atas sana hanya boleh dipersembahkan kepada golongan pprt Felda ulu keruak sahaja...
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:50 PM | Show all posts
Musim sejuk semua daun dia gugur. Buah dia ambil masa 5 nam bulan utk pecah.

kabu6.jpg kabu7.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 12:06 AM
bodohnya kau

mati dan gugur pun tak dapat beza

bagilah kpd pakar pokok....para arborists yg ramai di malaysia ni
org nursery tu reti ke punnnn
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:00 PM | Show all posts
Defcon2 replied at 19-5-2017 12:08 PM
Apa yang sempit? Apa yang macam kampung? Kamu tak tahu ke kebanyakan kampung sekarang ada kemudaha ...

kamu tahukah pokok aksia dulunya pun di import?? cepat tumbuh & mampu memulihkan eco system akibat pembalakan...

pokok koko dulunya juga dibawa masuk.. begitu juga pokok kelapa sawit..

skg industry kita mcm mana?? kan mampu menjana ekonomi negara...sempit lah pandangan kamu...kasian mampu nampak sampai minggu depan ja kamu ya...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by dodolgemok at 19-5-2017 02:17 PM
sabbath_shalom replied at 19-5-2017 11:43 AM
Ko ni memang cawat...penipu...pergi duduk balik atas pokok...mengacau bangsa bertamadun jah. :huff ...


Umngok yg kantoi menipu, lobai yahudi PASik pulak kepanasan. Nampak sgat tuan umngok dah suruh walaun lobai bekap tuan kan?
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 02:02 PM
Umngok yg menipu, lobai yahudi pulaj kepanasan. Nampak sgat tuan umngok dah suruh walaun lobai bek ...

Pokok daun gugur kau kata pokok dah mati....baik ko duduk jah atas pokok tu...kot2 mahu rimbun balik.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 19-5-2017 12:50 PM
Musim sejuk semua daun dia gugur. Buah dia ambil masa 5 nam bulan utk pecah.

Macam pokok kekabu ya sis darasista
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Better diorg tanam pokok kekabu tempatan...boleh fefeeling musim luruh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
sabbath_shalom replied at 19-5-2017 02:14 PM
Pokok daun gugur kau kata pokok dah mati....baik ko duduk jah atas pokok tu...kot2 mahu rimbun bal ...

Bodoh xbaca artikel kan? Umngok yg cakap dah mati, lobai pulak kepanasan dah kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 02:18 PM
Bodoh xbaca artikel kan? Umngok yg cakap dah mati, lobai pulak kepanasan dah kenapa?

Yang kena tipu tu acik cawat borneo..terpaksa pindah ke pokok lain sbb dh mati kate ketua cawat BN.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:26 PM | Show all posts
DARSITA replied at 19-5-2017 12:21 PM
pokok delima biasa tapi dah idup di oversea buah dia besar besar jadinya - bukan kecil molek mcm y ...

Yup. Rasa pelik dengan pokok delima di Malaysia. Nampak renek dan ranting pokoknya...
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:26 PM | Show all posts
zorrro_03 replied at 19-5-2017 12:42 PM
Penduduk bumi sekalian jgn risau lah. Keadaan terkawal. Ada yang dah kena angkut masuk lokap SPRM pu ...

kes apa pula ni..aduhai ganu ku...uhuk uhukkkk
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Simunggu replied at 19-5-2017 02:00 PM
kamu tahukah pokok aksia dulunya pun di import?? cepat tumbuh & mampu memulihkan eco system akibat ...

dah terang kan tulis tujuan pokok tersebut dibawa masuk ialah utk dijadikan hiasan landscape di kuala nerus
bukan tujuan perladangan komersil utk penjanaan ekonomi
kalau utk tujuan peladangan pon kebiasaannya org import anak pokok je. tak import pokok yg dah besar gedabak gitew
utk kaji kesesuaian cuaca & tanah masa proses feasibility study pon org bawak masuk anak pokok je dulu
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:42 PM | Show all posts
motif bg statement tak check dulu
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:43 PM | Show all posts
sabbath_shalom replied at 19-5-2017 02:14 PM
Pokok daun gugur kau kata pokok dah mati....baik ko duduk jah atas pokok tu...kot2 mahu rimbun bal ...

ko check balik sapa yg kata pokok tu mati
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:43 PM | Show all posts
ronapink replied at 19-5-2017 12:42 PM
nak urus pokok pun riuh satu malaysia..

macam mana nak urus yang lebih besar..

ngada2 namanya..ada pokok yg senang urus tak nak...nak gakkkk carik pokok impot..skg rasainnnnn


Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Simunggu replied at 19-5-2017 02:00 PM
kamu tahukah pokok aksia dulunya pun di import?? cepat tumbuh & mampu memulihkan eco system akibat ...

Ade logiknya penjelasan ni...

Kami rakyat marhein memang cepat melatah...

Sebab tu perlu penjelasan betul2 untuk setiap keputusan yang dibuat...
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 02:53 PM | Show all posts
Simunggu replied at 19-5-2017 02:00 PM
kamu tahukah pokok aksia dulunya pun di import?? cepat tumbuh & mampu memulihkan eco system akibat ...

Jadi apa keuntungan atau manfaatnya pada rakyat dan negara? Bukankah membelanjakan RM180,000 bagi pokok import merupakan satu pembaziran. Dan memandangkan pokok benang sutera kini diberi lebih perhatian oleh kerajaan umno/bn, bagaimana pula dengan kedudukan pokok bunga raya yang merupakan bunga rasmi negara?

Nampak tak beza tahap pemikiran penyokong setia umno/bn dengan budak sekolah. Nampaknya pandangan budak sekolah lagi jauh ke hadapan berbanding penyokong setia umno/bn. Ini sungguh memalukan.

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 03:46 PM | Show all posts
kecimpret replied at 19-5-2017 02:43 PM
ngada2 namanya..ada pokok yg senang urus tak nak...nak gakkkk carik pokok impot..skg rasainnnnn
...

import ni maju, tanam pokok import jadi maju
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 04:01 PM | Show all posts
macam buruk aja pokok tu

tanam tecoma @ sakura malaysia kan senang...bila berbunga boleh feeling2 macam di jepun
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok getah yg mak bapak korang motong subuh2 hening aidilfitri tu pun asal brazil la ngok......siap blh sponsor korang belajar tinggi menara gading.....tp  masih bengap
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Terdiam membisu dah cacai dan walaun yg masuk mula2 tadi bila kantoi tuan sendiri yg bagi kenyataan xcheck. Ujong2 salah dapig jua @whitemagic @sabbath_shalom
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:10 PM | Show all posts
mejaputih replied at 19-5-2017 02:26 PM
kes apa pula ni..aduhai ganu ku...uhuk uhukkkk

Tunggu je lah. Ni semua agenda antara team dalam Humno ganu. Masing2 saling memampuskan.  
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:11 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 04:47 PM
Terdiam membisu dah cacai dan walaun yg masuk mula2 tadi bila kantoi tuan sendiri yg bagi kenyataan  ...

orang dah buat pembetulan dah . ini tindakan terpuji
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.061016s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list