Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
3822
View
111
Reply

[Tempatan] 'Saya sanggup tidur di kaki lima, itu janji cinta saya kepada suami'-KO SANGGUP

[Copy link]

Author: GhostWalking       Show all posts   Read mode

Post time 19-5-2017 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
CrowneGlory replied at 19-5-2017 01:47 PM
mana la dia buat anak kecik dia tu...considering dorg ni gelandangan

Kalau baca kt artikel tu nmpk cam anak bongsu tu disenyawakn sblm diorg jd gelandangan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Parents yg selfish, mcm mana dgn hak anak2 tu? Janji cinta konon, tanggungjawab kau utk cari tempat tinggal, kemudahan utk anak2. Nyampahnya lahaii dgn org mcm ni:
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian anak2
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Moga akak terus menerus mendorong suami agar bekerja keras menyediakan tempat tinggal tuk anak2. Akak suami isteri susah takpe, tapi kesian anak2 kesana kemari. Cinta jagung sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Hanya sejenis mat rempit dan minah rempit je sggip hidup mcm ni.. kerja byk la.. ko pmls. Dkt tmpt akuni sedih tgk srg ah so ni bongkok 3 melengkung sungguh.. tp hr2 jln kaki pi kerja.. jauh dia jln bwk pyung. Tu cina la, hdup kerja smpai tua nk mati x nyusahkn ank. Klu mlyu camni la pemalas.. sggup jd babi cinta taik mnyak hg:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 19-5-2017 01:08 PM
Kalau baca kt artikel tu nmpk cam anak bongsu tu disenyawakn sblm diorg jd gelandangan

Senyawa dalam sungai?  
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
GhostWalking replied at 19-5-2017 10:00 PM
Senyawa dalam sungai?

Alahai abamgost...
Senyawa kar rmh dia la kut sblm jd gelandangan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Sumpah jnji setia tu korg bdua jela..ank2 tu x tlibat. Dorg berhak ade life yg lbih selamat...dpt pelajaran, tmpat tinggal...2 thn kn...mgkin da bleh berusaha buat sesuatu utk ank2 die tu...syg ms dpn nnti sia2 je sb x g skola,xdpt pdidikan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku xsuka. Janji sumpah bagai. Anak kecik x pk. Perlu bumbung atas kepala. Bkn suro umah banglo pn. Kakak cleaner kt opis siap ble buat umah hasil gaji cleaner. Parents ni? Buat susah anak ada la
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:33 PM From the mobile phone | Show all posts
KILL_NANCY replied at 19-5-2017 05:49 PM
satu je aku nak tanya.asal husin tak kerja?

Tu pun persoalan aku juga.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:37 PM | Show all posts
simpati pd anak. sanggup dia tgk anak dia jd gelandangan mcm dia. kesian budak2
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:52 PM | Show all posts
Kalau aku jadi pompuan tu..........dah lama aku tinggalkan je somi pemalas ni.
Punya banyak kerja (asalkan tak memilih)....tak kan jadi gelandangan.
Indon kat kampung aku.........datang bukan ada skillpun.......jadi buruh kontrak buat rumah dengan tauke Cina.
Sekarang dia pulak cari kontrak buat rumah orang.........satu banglo..........RM300-500K. Satu tahun 2 rumah bolih bikin.

Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Berlambak keje kat Malaysia ni. Kalau xde pekerjaan takkan berlambak orang luar nak kerja sini. Memilih sgt kerja. Kat tempat aku laki dia Bangla bini Indon. Dua dua kerja boleh sewa rumah kondo lagi. Bini cleaner laki kerja tapak binaan. Anak masuk skolah kebangsaan. Yg kecik masuk tadika swasta. Tiap2 hujung tahun balik Indonesia or bangladesh. Kenapa rakyat sendiri merempat? Time nak berkupan dgn bini pandai pulak cari bilik sewa.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-5-2017 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dia keje sambil dok gelandangan mcm ni mesti boleh simpan duit sikit sbb sewa x payah bayar keta xpayah bayar
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 12:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Dari tido dikaki lima , baikla tido di bangunan umno kt port klang ni yg terbiar kosong
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 12:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Bodoh sangat cerita ni Malas nak layan
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 12:37 AM From the mobile phone | Show all posts
#suamikugelandangan
#tillkakilima
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Ohhh myyyy selfish parents. Sanggup hidup serba miskin, biar anak terdedah dengan bahaya. Si bapak pemalas biawak ke pegila cari keja kat gerai or kedai kopi.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 01:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman iols as fast food manager area tersebut setiap kali gantung iklan job vacancy tarak sorang pon gelandangan warga malaysia yg apply kerja. Indon pulak yg dtg mintak kerja..Yg homeless ni biasanya dtg mlm2 cari kotak & left over. Taktau nak cakap apa. Yg sihat walafiat masuk outlet mintak derma utk diri sendiri pon ada..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 06:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Setia mmg setia..tp janji antara kita sbg suami isteri..pkara ni mmg sy respect. Cuma, sbg ibu bapa anak ada hak utk d beri tmpt plindungan yg elok waima tgl dlm pondok. Get a job.

Anak d sekolahkn tu Alhamdulillah..nsb anak x mudah jatuh skt. Semoga kluarga ni d lindungi Allah swt dan sy hrp anak2nya x mgungkit ttg upbringing mereka in future.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 07:38 AM From the mobile phone | Show all posts
pergi mati ajela dek...
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa la dia tak cari kerja
Bukan tak ada kemampuan nak kerja
Saja pemalas hadap org nak kesiankan and tolong dia sekeluarga je
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 08:13 AM From the mobile phone | Show all posts
dan rakyat malaysia bila org gini masuk berita suka benar dorang viralkan..org mcm ni x perlu ditolong, stiap masa asik nk bersuap..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
No komen tu je nak cakap.
Harap dia ni gelandangan tapi ada kerja, ada x camtu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2017 11:41 AM | Show all posts
xde pulak dia cakap kenapa derang jadi gelandangan.. xde keluarga ke?  abih sekarang keje apa bang husin?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043484s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list