Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
4707
View
117
Reply

Tak Boleh Hamil Lepas Keguguran, Elyana Pilih Ambil Anak Angkat

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-5-2017 05:41 PM | Show all posts |Read mode
Sedihnya bila seorang wanita hilang kenikmatan untuk mengalami detik mengandung terutama saat diri teringin untuk menambah zuriat.


Begitu juga dengan penyanyi Elyana yang mengakui dirinya tidak boleh hamil lagi atas sebab tertentu selepas keguguran tahun lalu.








Memetik Astro Gempak, Erneelya Elyana Emrizal atau lebih mesra disapa sebagai Elyana menyuarakan hasrat untuk mengambil anak angkat.

"Anak saya sudah besar, tahun ni berusia 6 tahun dan saya sebenarnya dah lama sangat hendak menambah zuriat.

"Namun selepas keguguran tahun lalu, saya tidak boleh hamil atas sebab-sebab tertentu.

"Jadi saya berhasrat untuk mengambil anak angkat dan sekarang sedang mencari," katanya kepada Astro Gempak.


Bagaimanapun, Elyana menjelaskan dia akan mengambil anak angkat daripada keluarga susah supaya dapat membantu membesarkan mereka dengan lebih sempurna, selain meringankan beban keluarga kandung mereka.




Foto: IG Elyana



"Saya kalau boleh mahu cari keluarga yang susah serta yang benar-benar tidak mampu hendak menjaga bayi mereka.

"Tidak kisah apa jantina mereka pun saya akan terima.

"Malah jika ada rezeki lebih saya mahu ambil anak angkat lebih dari satu," katanya.


Semoga Elyana segera bertemu anak angkat pilihannya dan mereka sekeluarga dilimpahkan rezeki dan bahagia selalu. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Good choice elyana! Moga x depressed lagi hoccay!
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Move on., stay positive..
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya. Patutlah rupa dia cam kekurangan sesuatu, like its never enough.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
wahhh bagus Elyana.. Semua yang terjadi pasti ada hikmah.. perancangan Tuhan yang terbaik
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Sheols makin cantik sangat. Harap masuk next season gegar vaganza
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Itula pentingnya konsep bersyukur dalam hidup ni kalau nak bahagia di dunia dan di akhirat. Konsep yg simple tapi sangat besar kesannya dalam kehidupan.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Terjawab persoalan nape sumtimes sheols nmpk cam ting tong. Bertabahlah sis..ada hikmahnya semua itu
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Syukurla at least ada sorang anak kandung. Niat nak bantu golongan susah sgt terpuji. Semoga dikurniakan anak angkat
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Bertabah ye .

Mgkin Ada hikmahnya .
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
takziah..in shaa Allah, de rezeki dia tu utk amik anak angkat.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kesian nya... kdg2 tu perasaan tu tak sama, bila bela anak org vs anak sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak perlu cipta perkataan ank sendiri tak sama anak angkat
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka die ni. Sempoi je
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Sape aritu kata dia ting tong senget..haaa agaknya korang lek lek je kalau x bleh peknen lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 07:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagusnya Elyana
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 19-5-2017 07:08 PM
Tak perlu cipta perkataan ank sendiri tak sama anak angkat

Setuju tak perlu degrade anak sendiri atau anak angkat..
tahniah elyna atas keprihatinan beliau.. semoga murah rezeki
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:19 PM From the mobile phone | Show all posts
insyallah tuhan akan menggantikan dengan perkara yg lebih baik . semua ada hikmahnya
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
kawan akak bela anak angkat dr baby lg sheols sndr ckp takde beza sayangnya sama aja..
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:25 PM | Show all posts
makin cantik dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Awwwww so sweet opi

Xpe la.  Moga Ada Rezeki nya
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
oooo patut la pangai cam ade ting tong sket... neway bagos niat uols tuu nana
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:39 PM | Show all posts
Mata terpejam
untuk ku tahan
tangis ku linang
berpanjangan
makin ku lawan
makin ku ronta
tangis ku luruh bercucuran

Berkilau cahaya
di ufuk pandangan
masih ku nampakkan
wajahmu..
yang terindu - rindukan

Baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana tuhan mahu menyatakan cintanya kepada kita insan

Makin ku lawan, makin ku sedih
tangis ku tangis
berlarutan

Sandaran asmara
hanyalah harapan
esokku dambakan
disisimu.. tak lagi ku akan...

Baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana tuhan mahu menyatakan cintanya kepada kita insan

Syukur ku sedar sebelum bercerai nyawa badan
sempatlah diri buat perhitungan
janganlah pulang dengan kekesalan
cintanya...
tak pernah ku agungkan....

Makin ku pejam
makin ku sedih
tangis ku tangis
berlarutan

Sandaran asmara
hanyalah harapan
esokku dambakan
disisimu tak lagi ku akan

Baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana tuhan mahu menyatakan cintanya kepada kita insan

Syukur ku sedar sebelum bercerai nyawa badan
sempatlah diri buat perhitungan
janganlah pulang dengan kekesalan
cintanya...
tak pernah ku agungkan....
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Mgkin dia dh fasa redha dh skrg... Bgs lah
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga Allah menggantikan kesungguhan elyana dengan rezeki yang lebih baik..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069779s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list