Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
3499
View
39
Reply

Hari-Hari Mak Aku Suap Aku Makan. Meremang Bulu Roma Dapat Tahu Sebenarn

[Copy link]

Author: black-shirt    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-7-2017 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by BabeYSHa at 10-7-2017 12:30 PM


Sukar menghadapi kematian. Itulah yang berlaku kepada se0rang warga emas yang berusia 85 tahun dari Shah Alam, Selang0r. Semasa hayat hidupnya, dia terlantar hampir satu tahun akibat memakai susuk. Situasi misteri ini disaksikan sendiri 0leh se0rang menantunya yang hanya mahu dikenali Bakar, 56.

Menurutnya, hampir empat kali dia menyaksikan arwah ibu mertuanya berkeadaan nazak. Anehnya, pada kees0kan hari, arwah kembali sihat seperti sedia kala se0lah-0lah tiada apa pun yang berlaku semalam.

Keadaan fizikal arwah amat kurus tapi berat badannya tidak mampu diangkat 0leh dua 0rang lelaki tegap. Wanita ini lumpuh tapi selera makannya mengalahkan 0rang yang sihat. Melihat kejadian ini tidak masuk akal, Bakar berusaha mencari jawapannya. Dia berjumpa dengan se0rang pengamal perubatan tradisi0nal bagi mengesan apakah sebenarnya yang berlaku kepada ibu mertuanya.

Terkejut Bakar apabila diberitahu, bahwa yang tinggal dirumah dia bukan ibu martuanya,ibu mertuanya telah lama meninggal dunia tapi benda yang dipakainya sudah menguasai jasadnya. Sebab itulah ia menunjukkan kelakuan yang pelik seperti tubuh makin susut tapi makan semakin banyak. Menurut pengamal perubatan itu, dulu sewaktu muda, ibu mertuanya ada memasukkan susuk ke dalam badannya. Jadi susuk itu telah bertindak balas dan sebati dalam badan.

Mengulas mengenai kes yang berlaku, se0rang pengamal perubatan tradisi0nal, Abdul M0hamaad, 36, yang berpengalaman hampir 14 tahun mengendalikan kes sebegini mengakui fakt0r penyebab sese0rang itu sukar mati berpunca daripada amalan pemakaian susuk. Ini kerana susuk yang ditanam ke dalam badan akan hidup dan mengusai badan. Jika ia tidak dikeluarkan, memang amat sukar bagi sese0rang itu untuk mati.

Kata Abdul lagi, kesan yang dapat dilihat bagi 0rang yang memakai susuk maj0ritinya kelihatan seperti tengk0rak hidup. Perubahan ini jelas dapat dilihat, berat badan yang mulanya berisi akan berubah kepada kurus. Anehnya, kadar berat badan tidak berubah malah dua kali ganda lebih berat daripada manusia n0rmal lain.

Kebanyakan kes yang dikendalikannya berlaku disebabkan si pemakai sukar membuang susuk kepunyaan mereka atau mereka terlupa untuk membuangnya sebelum uzur. Akibatnya apabila tidak sedar, mereka terpaksa tanggung derita kerana si tukang pembuat susuk sudah mati dan tidak sempat membuangkannya untuk mereka.

Jelas Abdul, untuk membuang susuk ini bukanlah satu perkara yang mudah. Namun, baginya, dia ada teknik yang tersendiri. Katanya, susah untuk diterangkan kerana perkara ini melibatkan alam ghaib yang tidak dapat dilihat umum. Tambahnya, cukup sekadar masyarakat mengetahui bahaya amalan memakai susuk.

Apakah kematian yang tidak lepas ini juga ada kaitan dengan ilmu hitam seperti busung dan amalan memelihara hantu atau jin? Jelas Abdul, amalan-amalan seperti ini tidak berkait langsung sebagai punca berlakunya kejadian ini. Ujarnya, sebagai c0nt0h, busung merupakan sejenis amalan ilmu hitam untuk membunuh sese0rang. Begitu juga g0l0ngan yang membela hantu atau jin. Malahan, makhluk yang dibela bukan berada dalam badan dan mempunyai rumah tertentu seperti tangkal, b0t0l dan sebagainya.

Sebaliknya, mengapa susuk merupakan fakt0r berlakunya kejadian ini? Tegas Abdul, pemakaian susuk melibatkan bahagian dalaman tubuh. Sama seperti busung dan membela hantu, susuk juga dipengaruhi 0leh jin dan iblis. Cara memakainya, hendaklah ditanam ke dalam tubuh sebagai rumah kepada makhluk ini. Justeru, makhluk inilah yang menjadi punca di sebalik misteri kesukaran si pemakainya untuk meninggal dunia.

Amalan memakai susuk ini telah wujud sejak zaman dahulu lagi. Kebanyakan si pemakai memasang susuk untuk kepentingan peribadi seperti kelihatan cantik, kekuatan badan dan pemuas nafsu seks. Sebaliknya, si pemakai tidak ambil peduli kesan buruk yang bakal dihadapi. Akhirnya, mereka berdepan dengan kesukaran untuk mati.

Setiap kali waktu nazak, nafas akan kelihatan tersekat-sekat se0lah-0lah sedang menanggung derita. Ia akan berlaku berulang-ulang kali berlaku sehinggalah susuk itu dicabut keluar daripada badan dan barulah si pemakainya b0leh bersemadi dengan aman.

https://tambahcheeze.com/2017/07 ... gemparkan-selang0r/

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2017 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Eram tu nama anak yg disuap tu ke
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2017 11:43 PM | Show all posts
susuk kalau pakai zhulian gold memang tak jadi, kurang2 kena pakai habib jewel gold.

timah tu jiran achong, muka dia herot lepas pakai susuk zhulian, anak dara pak mail siti miskin cantik je muka lepas susuk emas 916.

biar muka jamban asal tak syirik nanti syirik mati susah . daripada muka cantik hakikat guna ilmu syaitan . muka jamban poket penuh neklofa pun nak. muka susuk kalau poket kosong hantu mak limah pun lari
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2017 10:44 AM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 6-7-2017 11:43 PM
susuk kalau pakai zhulian gold memang tak jadi, kurang2 kena pakai habib jewel gold.

timah tu ji ...

org dulu2....pasang susuk..utk kepentingan..tapi tak pikir..bersahabat ngan setan..nak mati baru susah..I penah ada dengar seseorg yg dah tinggal rangka, tapi masih x mati..siang terbaring pejam mata mcm nak mati dah..bila malam je..mata dia terbelalak..bangun makan kuat..yg lagi best..bini yg dah 75 tahun pun digagahinya bila malam..eerie sangat
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2017 02:09 PM | Show all posts
susuk waktu x-ray boleh nampak tak ?
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2017 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sampai ke sudah aku tak jumpa pun cerita hantu mak yg suapkan anak nye makan tu
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2017 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Org kata pakai susuk susah nak meninggal. Kalau si pemakai susuk eksiden yg teruk tetap xakan meninggal ke cane. Serius tanya ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2017 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts
MsLadyBos replied at 7-7-2017 09:38 PM
Org kata pakai susuk susah nak meninggal. Kalau si pemakai susuk eksiden yg teruk tetap xakan mening ...

Kalau eksiden teeuk patah leher ke tercabut kepala mmg la mati, hantu susuk nak mastautin pun tak bole sebab xleh bernafas.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2017 01:11 AM From the mobile phone | Show all posts
seeri_7843 replied at 7-7-2017 09:02 PM
Sampai ke sudah aku tak jumpa pun cerita hantu mak yg suapkan anak nye makan tu

Samalah dgn aku. 2x ulang baca tapi nan ado
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2017 10:13 AM | Show all posts
seeri_7843 replied at 7-7-2017 09:02 PM
Sampai ke sudah aku tak jumpa pun cerita hantu mak yg suapkan anak nye makan tu

+1


Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2017 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Misterinye kat sini mane cerita mak suapkan anak
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2017 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
susuk, ntah laa xpernah tgok owg yg memakai susuk ni lg kat depan mata. .asyik membayangkan mcm mn laa cntk wajah si pemakai susuk ni. .
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-7-2017 11:31 PM From the mobile phone | Show all posts
sekel replied at 7-7-2017 02:09 PM
susuk waktu x-ray boleh nampak tak ?

Nampak.. kwn aku doktor penah tgk
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2017 01:27 AM From the mobile phone | Show all posts
mana cite yg mak suap makan? penat aku baca
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2017 02:25 AM From the mobile phone | Show all posts
cek in lah yer
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2017 03:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Napa tajuk lari dr isi?
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2017 03:22 PM | Show all posts
cerita mati tak lepas  ni meols dengar dari zaman meols belum tumbuh bulu pubis lagi.. releven lagikah zaman sekarang ni, mana ada dh penggunaan susuk sekarang ni.. botox ada la
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
MsLadyBos replied at 7-7-2017 09:38 PM
Org kata pakai susuk susah nak meninggal. Kalau si pemakai susuk eksiden yg teruk tetap xakan mening ...

Yes..blaku dlm my circle of family. Mesti kena buang dl dgn perawat islam yg bkaliber or klu bole cari bomoh yg dia jmpa dl. Br mudah mninggalnya.Arwah sedara sy pakai susuk emas d muka,besi d lutut kaki dan berlian d pinggang.

Al fatihah.

Jgn la amalkn ilmu yg bkn2 sama ada susuk ke,ilmu sirih pinang ke, jagaan utk kselamatan family ke sbb bendanya semua sama wlupun hasratnya lain2. Jgn pula nk justify dgn buat pkara syirik ni adalah slh satu usaha..NO.

Sy hrp pkara ni jd pengajaran utk semua org/readers.Nk minta pertolongan hya pd Allah swt bkn selain drpd DIa.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
raradhia replied at 8-7-2017 09:41 PM
susuk, ntah laa xpernah tgok owg yg memakai susuk ni lg kat depan mata. .asyik membayangkan mcm mn l ...

Yg sy tau, anak beranak tgk pemakai susuk ni biasa saja..tp org luar keluarga akn teringat2 n nmpk pemakai tu nmpk cantik semacm/bseri. Sama hal juga dgn pemakai buluh perindu,org luar akn teringat2 suara merdu n in case tgh perfoming, semua mlopong dan asyik dgn kmerduan suaranya.



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
CardiGans85 replied at 10-7-2017 10:01 AM
Yg sy tau, anak beranak tgk pemakai susuk ni biasa saja..tp org luar keluarga akn teringat2 n nmpk ...

oh, sy pernah nampak pmpuan yg cntk sgt sis smpai sy pun mengidola kan beliau. .ntah laa tu pkai susuk ataw tak, hihi. .tp, serius muka dia cntk lain mcm. .
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 11:26 AM | Show all posts
Ade tak contact ustaz2 ke belah2 Johor???
Nak tengokkan seseorg...
dah lama gak terlantar bed riddden.. takut ade berpenunggu..
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Betul ke org yg pakai susuk susah nak mengandung?
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 12:18 PM | Show all posts
sekel replied at 7-7-2017 02:09 PM
susuk waktu x-ray boleh nampak tak ?

visible you, member i radiographer bnyk kali jmpe, sbb diorg kene confirmkan image diorg tu xde foreign bodies, bila ditanya, mmg tuan badan akan ngaku ade susuk.. especially pemain bola dia ckp.. uhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 12:46 PM | Show all posts
nipskacang replied at 10-7-2017 12:18 PM
visible you, member i radiographer bnyk kali jmpe, sbb diorg kene confirmkan image diorg tu xde fo ...

ya??
patutlah kawan saya dulu, jugak radiographer
dia cakap, nampak macm jarum kecik kat dagu dan dahi masa x-ray
dia tanya saya pasal tu, sebab perempuan tu lawa yang amat
sebab dia pelik, macam mana jarum kecik boleh ada kat dagu dan dahi
dia siap cakap..kena dera ke hapa?



Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2017 01:27 PM | Show all posts
pernah juga ngk kekawan pakai susuk

biasa tang muka lh dia org masukkan susuk tu

ada juga yang letak tang breast, punggung & kat ubun2 kepala
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069326s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list