JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
17237
View
559
Reply

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

[Copy link]

Author: annabellaruz2       Show all posts   Read mode

Post time 6-11-2017 12:08 PM | Show all posts
awat pic tak masuk pulak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 12:24 PM | Show all posts
MMISS replied at 6-11-2017 12:32 PM
hi laling..

yg kacau tu bena. macam kutu warna putih kan. kalu rajin buat sendiri racun. cili a ...

haaa...kan dah cakap..serahkan pada yang pakar..
thanks for your tips babe...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 12:26 PM | Show all posts
MMISS replied at 6-11-2017 12:47 PM
sorry lama tak masuk.. hang tag aku pun tak dapat

tak tau la naperforum cari agak biul 4-5 minggu nih..hahaha

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 5-11-2017 08:02 PM
4 pokok teryng aku dh kuar bunga..lagi 4 minggu dah boleh tuai..

Bestnya, jimat belanja hehe. Terung apa ni? I ada tanam terung jugak baru 1 kaki setengah tinggi dia. Ingt nak potong pucuk bila naik 2 kaki nak bagi dia bercabang. Boleh tak pokok terung buat macam tu.. jarang nengok orang buat pokok terung gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
MMISS replied at 6-11-2017 12:03 PM
ni cincau hijau. org panggil cincau perdu coz batang jenis keras

Olo mana gambarnya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 04:02 PM | Show all posts
Catpaw replied at 6-11-2017 04:58 PM
Bestnya, jimat belanja hehe. Terung apa ni? I ada tanam terung jugak baru 1 kaki setengah tinggi d ...

ni aku tanam terung sarawak... klu jual sekilo dalam RM7-8..


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 04:03 PM | Show all posts
tak pernah plak dengar orang cantas pucuk terung..
macamana nak berbuah?
sebab klu tgk pada pokok terung aku tu, buahnya di hujung2
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 6-11-2017 04:03 PM
tak pernah plak dengar orang cantas pucuk terung..
macamana nak berbuah?
sebab klu tgk pada pokok  ...

Itu la, tak pernah tengok kan. Kang nyesal pulak konon2 nak bagi bercabang
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tertekan reply sebelum habis taip
Nak bagi bercabang konon2 nanti rimbun banyak buah, sekali tak berbuah pulak kang..
Kat rumah ada tanam dua batang pokok terung. Ingat nak cuba cantas satu tapi takut eksperimen tak jadi.. sayang pokok ada 2 je
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 04:53 PM | Show all posts
Catpaw replied at 6-11-2017 05:31 PM
Itu la, tak pernah tengok kan. Kang nyesal pulak konon2 nak bagi bercabang

better tak yah nakcantas la babe..
biarkan pokok tu tumbuh macam tu.
tp klu terung pipit sememangnya pokok dia tinggi.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 04:54 PM | Show all posts
Catpaw replied at 6-11-2017 05:53 PM
Dah tertekan reply sebelum habis taip  
Nak bagi bercabang konon2 nanti rimbun banyak buah, sekal ...

terung apa tu babe?

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tertekan reply sebelum habis taip
Nak bagi bercabang konon2 nanti rimbun banyak buah, sekali tak berbuah pulak kang..
Kat rumah ada tanam dua batang pokok terung. Ingat nak cuba cantas satu tapi takut eksperimen tak jadi.. sayang pokok ada 2 je
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 6-11-2017 04:54 PM
terung apa tu babe?

Terung panjang warna hijau
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 6-11-2017 04:54 PM
terung apa tu babe?

Terung panjang warna hijau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2017 05:03 PM | Show all posts
Catpaw replied at 6-11-2017 05:58 PM
Terung panjang warna hijau

erk..tak pernah tengok lagi..
nnt jangan lupa share gambar klu dah berbuah yer...

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 6-11-2017 05:03 PM
erk..tak pernah tengok lagi..
nnt jangan lupa share gambar klu dah berbuah yer...

Ok nanti i kongsi eh heheee...
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Aishhh tengok balik reply banyak kali
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 05:14 PM | Show all posts
MMISS replied at 6-11-2017 11:32 AM
hi laling..

yg kacau tu bena. macam kutu warna putih kan. kalu rajin buat sendiri racun. cili a ...

Woww dapat tips berguna. Tenkiu bebeh!!
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2017 05:17 PM | Show all posts
Catpaw replied at 4-11-2017 02:52 PM
Kalau daun jadi keriting kedut tu makcik aku ajar siram dengan air sabun kat tempat keriting tu bi ...

Betul tu...daun yg keriting tu cepat je jd kuning & gugur. Menci tauuuu! Thx for the tip!
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2017 09:54 AM | Show all posts
annabellaruz2 replied at 6-11-2017 04:02 PM
ni aku tanam terung sarawak... klu jual sekilo dalam RM7-8..

aku tengok daun dia aku dah terdetik. terung asam ek. aku pernah tanam tapi buah tak lekat langsung. lepas ni baru nak tanam balik


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043275s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list