JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
17239
View
559
Reply

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

[Copy link]

Author: annabellaruz2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 16-7-2017 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
azie999 replied at 16-7-2017 03:13 AM
aah, kan.. pasu kecik2 boleh jugak. Yg besau2 memang xdpt la, x cukup space..

Wah, kurma dari  ...

Nak kena pindahkan ke tempat yg lebih luas azie..tgu besar sikit baru aku pindahkan.
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 03:10 AM | Show all posts
Burong_Hantuk replied at 15-7-2017 04:28 PM
@alisa21  mari lah ke topik nih.sama sama kumpol markah

Hi . Rajin awak ni kan
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 16-7-2017 01:46 AM
Koleksi bunga rose jepun aku yg pelbagai..
Kalau demam pun boleh sembuh bila tgk bunga yg berwarn ...

Tu melur/jasmine jenis melur susun/duke of tuscany
Kat umah ni pun ada melur jg tapi jenis yg selapis je
Pagi kelmarin baru guna hiris sekali dgn daun pandan sebab ada kematian kat kawasan kejiranan ni
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Acik arwah bwk geng pulak. Menyibuk saja bah kau nih :
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 12:03 PM | Show all posts
annabellaruz2 replied at 16-7-2017 01:47 AM
Keladi ni boleh makan ke sekadar hiasan jer nok? Nampak cantik plak...

buat sayur nok...

Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 12:03 PM | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 18-7-2017 02:20 AM

sori silap noks

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-7-2017 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 16-7-2017 07:47 AM
Tu melur/jasmine jenis melur susun/duke of tuscany
Kat umah ni pun ada melur jg tapi jenis yg sel ...

Oh ye ke...aku main tanam jer...hehehe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-7-2017 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
azie999 replied at 16-7-2017 09:16 AM
Acik arwah bwk geng pulak. Menyibuk saja bah kau nih :

Dia bawa geng2 dia plak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-7-2017 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 16-7-2017 01:03 PM
buat sayur nok...

Masak apa yg sedap nok??
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 01:30 PM | Show all posts
meols suka tengok rumah2 kampung yang bersih pastu tanam banyak pokok hiasan, kalau balik kerja mmg usya habis rumah sepanjang jalan balik tu, tp rumah meols xdapatla walaupun kawasan rumah meols taman tapi taman perumahan dalam kampung kerajinan tu xda, tambah plak meols kerja 7pg-9mlm baru sampai rumah celah mana nak bercucuk tanam

cuti pun sehari ja
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 02:51 PM | Show all posts

masak sayur air. masuk pucuk miding, pucuk manis, apa2 daun sayur jumpa dalam semak. nk tambah cendawan pun boleh.
nk celur pun boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 03:20 PM | Show all posts
kat rumah iols ni ada satu pokok letup2. sebelum ni xde. burung yg berak benih kt sini kot.

Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2017 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
alisa21 replied at 16-7-2017 03:10 AM
Hi . Rajin awak ni kan

sukor berkebun supaya keluar peluh.tapi ada sahja yang benci sama sya.nawuzubilla
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 09:21 AM | Show all posts
abangadek replied at 16-7-2017 02:30 PM
meols suka tengok rumah2 kampung yang bersih pastu tanam banyak pokok hiasan, kalau balik kerja mmg  ...

hehe..aku pun suka usha rumah kampung yg banyak pokok2 dan bersih..
klu on dway dari KL ke Kluang tu mmg aku ajak mr hubby lalu jalan kampung...
sedap mata memandang..
tp klu raya, sakit jiwa ler sbb jammed..

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 09:22 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 16-7-2017 03:51 PM
masak sayur air. masuk pucuk miding, pucuk manis, apa2 daun sayur jumpa dalam semak. nk tambah cen ...

owwhh..ye ke...
thanks.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 09:43 AM | Show all posts
Burong_Hantuk replied at 16-7-2017 06:17 PM
sukor berkebun supaya keluar peluh.tapi ada sahja yang benci sama sya.nawuzubilla

assalamualaikum makcik..
kalau perangai tu elok, takde sapa yg benci..
ni perangai cam hamjat!
sana sini ko troll benang orang sampai ko fitnah elly tu sumbang mahram dengan ayah dia.

xde sapa yg halang makcik berforum klu berforum dgn betul.

mod @mnaa



Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-7-2017 09:27 PM
Pokok terung tengah berbunga...
Hasilnya nnt buah terung masam ni..mahal siut klu beli kat pasar..k ...

tu bukan terung dayak ke..yg buat msk asam tu..btw, check in benang flora fauna
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 15-7-2017 11:17 AM
Sedap tau jus alpukat..selalu kedai indon ada buat...masa aku pg Bukit Tinggi, Indonesia, segelas  ...

alpulkat/avocado tu iols xblh pg la jus die..tepu sgt. klu mkn gittew je iols blh la..btw, sihantuk yg dh arwah ni menyemak plak dkt sini
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
waaaaaaa..chuols semua pny tanaman mmg menjadi..bestnye.. iols setakat tanam benih taugeh kacang hijau ja wkt science experiment sekolah rendah dulu..itupon ade yg mati
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
btw, mod please buat sesuatu dgn forumer burunghantuk tu..sllu buat kacau dkt byk thread..skrg ni plak dkt sini. dh la copy gmbr from google tanpa credit pemilik lpstu sndr kate die pny plak..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.042745s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list