Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
1999
View
57
Reply

[Tempatan] [Video] Jodoh Tak Direstui Hanya Kerana Perbezaan Negeri, Kolot Atau Tak?

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2017 11:58 AM | Show all posts |Read mode
Edited by CARI-MAL at 17-7-2017 12:01 PM


Artikel Oleh Maly Rosli | Video Oleh Choong Ching Mun | Suntingan Visual Oleh Tan Zhen Sheng l


Apakah faktor atau syarat utama anda dan keluarga dalam memilih calon pasangan hidup?

Adakah anda atau keluarga termasuk dalam golongan yang mengutamakan faktor kenegerian dalam pemilihan calon pasangan anda? Jom lihat pandangan mereka! - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 12:31 PM | Show all posts
kawin la sapa2 pn
jgn kawin sama jantina sudah
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 12:39 PM From the mobile phone | Show all posts
batmana replied at 17-7-2017 12:31 PM
kawin la sapa2 pn
jgn kawin sama jantina sudah

Kawen sesama jantina, nasihat tu dah betul tapi kawenlah dgn sesape pun, oh itu harus dipertimbangkan. Banyak faktor yg perlu diambilkira dari segi agamanya dan kemampuannya menfkahi kehidupan rumahtangganya.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak yg sama negeri sebab senang balik raya katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:07 PM | Show all posts
bosannya topik
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 17-7-2017 12:40 PM
Nak yg sama negeri sebab senang balik raya katanya.

yg betul2... sama negeri sama daerah
itu baru betul senang
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang pun kelate , nogori 9 ramai mak bapak pantai barat ni kalu dapat nak elakkan.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:16 PM | Show all posts
kena cari sekufu...andartu pun takpe...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:18 PM | Show all posts
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm lah suci sangat darah tu....entah2 anak polis dan jabatan kastam aje...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Pilih  1 negeri senang nk balik beraya.. Kalu lain negeri pon boleh tp bersebelahan.. Haha
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:34 PM | Show all posts
Maly Rosli dah kahwin ke belum?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 01:44 PM | Show all posts
dulu ms kawen 1st..kawen dgn org n9..bkn x biasa merendek negeri org..spjg hidup sblm kawen tu da merata negeri iols merantau..kuching la melaka la johor la..semua pnh duk lama2..tp yg buat sedih bila kawen x sama negeri ni..bila pg raya xleh makan ketupat palas..nismilan xdak ketupat palas..rendang pun rs x sama..xnmpk muka mak sdiri..huhu..kita ni kan born tamak semulajadi..pg raya tu selain nk laki n anak disisi, nak mak bapak serta famili jugak ada sekali..

skrg da kawen 2nd marriage..seronok nya lain pula..selain sama2 asal dr utara..sejam stgh je beza umah mak kitaorg..masak lauk rendang n ketupat pun sama..loghat sama..org utara ni jenis ckp kias2 nk org tu paham sdiri..org selatan lak jenis ckp lepas cket..xde kias2..so pd yg x biasa mcm iols dulu..mmg kerap ler terasa..and husband lak rajin blk kg dia..bila blk kg dia tiap bln..automatic singgah kg iols sbln sekali jugak..so mak iols hepi la..

compare dulu..nk blk tiap bln xleh la..mau jeling je laki iols n mertua..asik blk kg kitaaa je kan..skrg xpe la..iols  xkuar duit iols pun leh merasa blk kg tiap bln
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 02:15 PM | Show all posts
letih lah nak bawa kereta jauh jauh balik raya / sebulan sekali tapi kalau dah takdir..

takdirr!!
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 02:16 PM | Show all posts
ifanonline replied at 17-7-2017 01:18 PM
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm l ...

hahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Everyone can fly now
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 04:23 PM | Show all posts
Awat..ketiak pompuan negeri lain kepam tak wangi ka, atau batang jantan negeri lain semua saiz pensel 2B ka...malaun punya adat, akai boh lutut pun ada hati nak sembang bab menikah...
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 05:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Kawin p la org mana pon. Bkn kau yg nak drive redah jam berjam jam ye dok
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 06:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Buritan at 18-7-2017 06:21 AM
sitisitu25 replied at 17-7-2017 01:44 PM
dulu ms kawen 1st..kawen dgn org n9..bkn x biasa merendek negeri org..spjg hidup sblm kawen tu da me ...


I pun somi org neg 9... ape yg u ckp ade betulnye..tapi i jenis tak kisah.. asalkan somi saya baik sudah.. adik beradik dia lantaklaa..       .. yg penting i nak somi i sampai ke jannah bersama.. ameen..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Kawen je la kalo da syayam... Da mampu.... Kisah pulak negeri mana. Bnde tu jadi isu ke..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:43 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 17-7-2017 01:18 PM
selalunya golongan yg bangang sikit adalah syed dan sharifah...dok cari geng2 dier aje kawin...mcm l ...

Aku pun anti gak dgn gol.ni
Bajet2 syumul keturunan nabi kononnya
Ntah2 keturunan abu jahal  
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 04:57 PM | Show all posts
Buritan replied at 18-7-2017 06:19 AM
I pun somi org neg 9... ape yg u ckp ade betulnye..tapi i jenis tak kisah.. asalkan somi saya ba ...

i pun xkisah suami org n9, kalau dia tu KJ or sheikh muzafar ..yg leh jd trophy i..klu laki yg xleh jd trophy xmo ar..
ni sb dulu ex laki pun biasa2 saja tp famili dia expect i the best..x dapek la..bg la anak derang the best dulu..br automatic i jd the best tanpa di suruh..mcm suami skrg..alhamdulillah..i dpt mcm i nak..suami baik..pandai bwk diri dlm keluarga etc n mampu la nk sara keluarga..dia tertib x memalukan i..mmg automatic rs nk mop je 1 umah mak dia walaupun x suruh..hihihi...

Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 06:08 PM | Show all posts
kahwin lain negeri pon dh bising...cmner yg khwin lain negara...bersyukur la kome
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 06:18 PM | Show all posts
balik kampung sekali jalan
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku tetap nak cari mualaf..dari negeri mana aku tak kisah..
Esok2 kalau laki mati..tak yah pening2 kepala nak bergasak bertumbuk dgn ipar duai pasal faraid
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelate - pengoto
Ganu - pembunoh
Jdt - rasis
Nogori - itik salai
Melaka - hawau lahabau ... ada tambahan?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067971s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list