Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1595
View
23
Reply

Kebodohan Atheist

[Copy link]

Author: cmf_BeachBoys    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-8-2017 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Individu yang menganut fahaman atheist meletakkan diri mereka pada tahap kebodohan yang agak kritikal kerana terang-terang akan kalah dalam pertaruhan hidup mati kerana:

1) Sekiranya Tuhan itu tidak wujud,maknanya si atheist dan si penyembah Tuhan terselamat dari pengadilan Tuhan.

2) Tetapi sekiranya Tuhan itu wujud,Si penyembah Tuhan itu akan selamat tetapi si atheist tadi pasti akan diazab dengan azab api neraka kerana menolak kewujudan Tuhan dan tidak menyembahnya.

Kesimpulannya: Hidup seorang atheist lebih berisiko selepas mati.maka marilah kita menyembah dan percaya kepada Tuhan.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 01:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm ayat dr zakir naik
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 04:07 PM | Show all posts
Cc lobai acom kepale bana

@Atuk_kau_mulhid
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2017 11:53 PM | Show all posts
tagas replied at 2-8-2017 08:07 AM
Cc lobai acom kepale bana

@Atuk_kau_mulhid

ko rindu dengan ateis kaa?  


boleh lepak kat sini  https://www.facebook.com/groups/warong.atheist/
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2017 11:55 PM | Show all posts
@cmf_BeachBoys     andaikata tohan yg ko sembah tu, tohan A adalah tohan yg palsu, dan tohan B adalah tohan yg benar, tidakkah kamu sudah mensyirikkan tohan B?   
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-8-2017 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Abah-Kau_Mulhid replied at 3-8-2017 11:55 PM
@cmf_BeachBoys     andaikata tohan yg ko sembah tu, tohan A adalah tohan yg palsu, dan tohan B adala ...

Kita sekarang tengah cerita pasal orang bodoh yang tak percayakan kewujudan Tuhan,bukannya pasal orang yang percaya kepada tuhan.
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2017 02:47 PM | Show all posts
maksudnye acom dah mula nak terima kewujudan tuhan..
bila dah percaya ade nye tuhan.. barulah boleh discus mana tuhan yang nak disembah.. A ke B ke C ke
betul tak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-8-2017 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
tompie replied at 4-8-2017 02:47 PM
maksudnye acom dah mula nak terima kewujudan tuhan..
bila dah percaya ade nye tuhan.. barulah boleh ...

Betul...betul...betul
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2017 03:51 PM | Show all posts
cmf_BeachBoys replied at 4-8-2017 06:44 AM
Kita sekarang tengah cerita pasal orang bodoh yang tak percayakan kewujudan Tuhan,bukannya pasal o ...

betul laa cerita aku menurut tahap kebebalan kamu  
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2017 03:52 PM | Show all posts
tompie replied at 4-8-2017 06:47 AM
maksudnye acom dah mula nak terima kewujudan tuhan..
bila dah percaya ade nye tuhan.. barulah boleh ...

bagus2...... tohan mana yg kamu sembah?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-8-2017 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Abah-Kau_Mulhid replied at 4-8-2017 03:51 PM
betul laa cerita aku menurut tahap kebebalan kamu

Meh aku nak tgk sape bebal.dah lama aku x masuk board ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2017 09:49 PM | Show all posts
cmf_BeachBoys replied at 4-8-2017 09:32 AM
Meh aku nak tgk sape bebal.dah lama aku x masuk board ni

meh laa tgk siapa lebih bebal  
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2017 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
mmg berisiko pun, x ada ruginya menyembah tuhan

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-8-2017 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Atheist ni kan otak lembap skit
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 01:18 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys replied at 6-8-2017 02:35 PM
Atheist ni kan otak lembap skit

iye ke? atheist nie otak lembap atau kamu yg tak reti guna otak?

para lobai kata malaikat tiada 'free will', bagaimana iblis boleh menentang perintah tohan kamu utk sujud pd nabi adam?  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-8-2017 03:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Abah_Kau.Mulhid replied at 9-8-2017 01:18 AM
iye ke? atheist nie otak lembap atau kamu yg tak reti guna otak?

para lobai kata malaikat tiada ...

Iblis bukan malaikat.bodoh betul la atheist ni,haha
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 04:59 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys replied at 8-8-2017 07:57 PM
Iblis bukan malaikat.bodoh betul la atheist ni,haha

pulak dah?  
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 05:20 PM | Show all posts
Abah_Kau.Mulhid replied at 9-8-2017 01:18 AM
iye ke? atheist nie otak lembap atau kamu yg tak reti guna otak?

para lobai kata malaikat tiada ...

IBLIS ADALAH SEGOLONGAN DARIPADA JIN

kalau kamu nak, boleh berhadapan dgn dia
nak sparing pun lagi boleh
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 09:29 PM | Show all posts
Edited by Abah_Kau.Mulhid at 9-8-2017 01:31 PM

NI ANTARA BUKTI KEBODOHAN ATHEIST  


KAMBING tu bukan binatang, tetapi nabi laa  



cmf_BeachBoys replied at 9-8-2017 01:00 PM
Dulu bising wanita dihina,sekarang wanita hina diri sendiri.

Kalau nak bertelanjang,elok la jadi binatang.

betul tu....... kalau nak simpan janggut, elok jadi KAMBING  


kambing tu bukan binatang?  
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 12:11 PM | Show all posts
Abah_Kau.Mulhid replied at 9-8-2017 09:29 PM
NI ANTARA BUKTI KEBODOHAN ATHEIST   

laaaa ni pasal janggut ke???
ni kisah masa kat Madinah laaaa
Muhammad sarankan org2 islam berjanggut agar
  dapat bezakan dgn kaum yahudi disitu....ada kisahnya
  nak di bacakan kat sini ke?
lagipun ramai yg malu/malas nak simpan janggut sekarang kannnnn  (logik kan kalau difikirkan)

perempuan yg berpakaian macam bertelanjang
....yg tak mahu atau jahil dlm agama, jadi camni leeee
cuba kamu perhatikan dr kaum china dahulukala, kaum hindu dahulukala, paderi yahudi/kristian sekalipun
semua bertutup elok je kannnnn

dan yg lagi penting
mulut pun kena tutup elok2 gak kannnnn
supaya tak ada yg sakit hati, tersinggung atau bermasam muka
ceria2 je --- sembang2 sambil berfikir
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2017 08:42 PM | Show all posts
orangbesi replied at 11-8-2017 04:11 AM
laaaa ni pasal janggut ke???
ni kisah masa kat Madinah laaaa
Muhammad sarankan org2 islam berjan ...

lobai yahudi tak berjanggut? lobai zoroastrian?   
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2017 06:36 PM | Show all posts
al-rahman-hatim replied at 11-8-2017 08:42 PM
lobai yahudi tak berjanggut? lobai zoroastrian?

camtu lah kisahnya 1500 tahun lepas
puak yahudi di madinah tak berjanggut
pasal tu lelaki islam disarankan berjanggut
pasal kisan Abu Bakar lewat sampai masjid pasal kenasaing seorg tua yg lambat jalan, alih2 org tu tuju ke lain dr masjid dan berkata dia bukan islam

zoroastrian?
itu kami panggil agama majusi
mereka pun ahli kitab juga
tapi biasa le bila ditelan masa, ramai yg menyeleweng dr ajaran sebenar
......macam biasa kan pada semua agama termasuk islam
patutlah MUHAMMAD ADA BERSANDA......UMATKU AKAN BERPECAH LEBIH TERUK DR KAUM BANI ISRAEL.....

jadi pandai2 lah jaga diri
dan mereka2 yg dekat dan yg dekat
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2017 12:09 AM | Show all posts
orangbesi replied at 12-8-2017 06:36 PM
camtu lah kisahnya 1500 tahun lepas
puak yahudi di madinah tak berjanggut
pasal tu lelaki islam  ...

masa masih agnostic, kena bodoh dek makcik tua.......

makcik tu cakap pasal ada penghafal al quran, tiada manusia yg mampu ubah kandungan al quran.....

sekarang nie dah tau ada bermacam2 versi al quran di dunia  
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2017 09:37 PM | Show all posts
26_versi_quran replied at 16-8-2017 12:09 AM
masa masih agnostic, kena bodoh dek makcik tua.......

makcik tu cakap pasal ada penghafal al qu ...

ko ni kira ok gak pasal masa agnostic je diperbodohkan
aku sampai saat ini di perbodohkan selalu
kerana aku tak ikut pegangan mereka

kata org islam, tapi AL QURAN pun tak dihayati/diamalkan/dibuat dlm kehidupan
kata org kristian, tapi tak pegang sepenuhnya BIBLE
kata org hindu tapi Kitab Veda dipinggirkan - lagi seronok dgn Ghita


jadi nasib aku lagi teruk dr kamu lah beb!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057229s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list