Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
4363
View
309
Reply

[Tempatan] Malaysia Bantu Perkukuh Ekonomi AS - Najib

[Copy link]

Author: pendeta    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 14-9-2017 04:59 PM | Show all posts
hzln replied at 14-9-2017 04:28 PM
Korang ni jgn ler skeptikal sgt dgn pelaburan luar negara najib nehhhhhh...apaaaa laaaaaa....korang  ...

Hzln akak sbg org yg paling tak berpelajaran dan buta ekonomi nak tanya? Apakan mereka boleh laburkan duit kwsp sesuka hati sbb dah akad masa kwsp diislamikkan dulu? Apakah jika kerugian dlm p laburan nanti tiada apa tindakan dan dakwaan boleh dibuat sbb dah akad? Risau pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:06 PM | Show all posts
sedihnya ada pemimpin macam ni
aku yang buta ekonomi pun tahu
betapa bodohnya urus niaga macam tu (urus niaga ke)
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:22 PM | Show all posts
Edited by NAT_11 at 14-9-2017 05:36 PM
wajevo replied at 14-9-2017 02:07 PM
Kau bodoh ke tak tau china yg nak Kasi duit kat Malaysia.
Kalau pakatan yg perintah memang alamat ...

Owwww...gitu rupanya.Thanks for the rite info.

Aku tak taw,  sebab aku duduk dalam gua batu......
Cina bagi duit kat Malaysia, selamatkan Jibby rupanya.
Sahlah ekonomi kita tak sihat, perlukan bantuan CINA.....hehehe.
Tetiba Jibby gi donate 42 billyon kat US untuk bangunakan ekonomi US.
Guanni, Cina Prc , tanya .....?????
Inilah Melayu, Xiang Meng Tong, jawab Trump.
Lu tak tahu, ini memang perangai lahabu Molayu, bio papa asal bergaya......

                             

                         Sapa ni.........tak mesra langsung......


Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Sesapa boleh explain tak pelaburan prasarana di US tu oleh EPF untuk projek yg mcmana? Confirm boleh dapat or subject to best bidder? Atau ujung2 nnt macam pelaburan FGV beli asset luar negara harga 3 kali ganda?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
arasham replied at 14-9-2017 04:59 PM
Hzln akak sbg org yg paling tak berpelajaran dan buta ekonomi nak tanya? Apakan mereka boleh labur ...

Tak perlu risau kak. Ini mmg kompom untung punya. Adakah kakak tau, bahwa rakyat iceland punya kuasa beli yg tinggi kerna dana pencen mereka melabur sana sini di luar negara? Jika hari ini kakak rasa issshhhh mahalnya rega ikan kembung ini, dgn pelaburan najib ini, hampir pasti, andai ekonomi negara melingkup pun akak akan dgn penoh keshukoran mengucapkan shukor padamu ya awlohhhh dikurniakan seorang pemimpin agung spt najib, ikan salmon pun terasa murahh kak kerana kuasa beli akak yg meningkat berdesuppp kakkkkk....
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
China PRC bagi duit untuk ECRL? Bodoh ke haper macai ni? Seriously?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:31 PM | Show all posts
hzln replied at 14-9-2017 05:26 PM
Tak perlu risau kak. Ini mmg kompom untung punya. Adakah kakak tau, bahwa rakyat iceland punya kua ...

Buat akak nangis dlm ketawa baca posting ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:42 PM | Show all posts
hzln replied at 14-9-2017 03:14 PM
Ada rupanya  samdol yg caya kencengan najib cina tongsan MELABUR bilion2 buat infra itu buat projek  ...

yg ni mmg samdol la....bagi pinjam dgn melabur pun tak berapa nak kenal...
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:49 PM | Show all posts
2009       
5.65

2010       
5.80

2011       
6.00

2012       
6.15

2013       
6.35

2014       
6.75

2015       
6.40

2016       
5.70


Sejak 2014 dividen EPF makin mengecil...mungkin lps tolong ekonomi amereka ni, dividen bakal mencanak naik ke 10%..GREAT!!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 14-9-2017 02:34 PM
keperluaan itu diagih-agihkan..taklah semua beli dengan France, sebahagiannya dgn US...
hasilnya  ...

Betul ke? Tak dengar Trump suruh Boeing buat kilang kat Mesia pun. Boleh geranti ke pesawat yg beli akan bawak keuntungan kpd MAS? Boleh geranti ke pelaburan Simpanan Pekerja kat US akan membawa keutungan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 14-9-2017 02:34 PM
keperluaan itu diagih-agihkan..taklah semua beli dengan France, sebahagiannya dgn US...
hasilnya  ...

Masalahnya airasia DAH ORDER beratus engine dari rolls royce..

Ko baca apa komen tony mengenai engine Trent 7000 ni:
https://www.rolls-royce.com/media/press-releases/yr-2014/pr-151214.aspx

Benda dah order bai..
Mcmana nk cancel?
Kalo pakai engine GE boleh dpt diskaun?

Celah bedah mana arahan jibby yg suh tukar agreement ni boleh beri manfaat kpd AA?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
NAT_11 replied at 14-9-2017 01:57 PM
Kroni Najib CINA PRC mesti gelak sampai terkencit-kencit.
Merayu-rayu kat KAMI buat infrastru ...

So true.. permainan ape sebenar nye ni.. yg di tekan kite ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalo MAS boleh la ahlil politaik masuk campur sbb company glc.

No wonder la mas semakin maju kehadapan
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
wajevo replied at 14-9-2017 01:33 PM
China kasi investment bepuloh-puloh billiyun, Saudi kasi sedekah dan upkan kuota Haji, USA punya F ...

Makin sedap lobai PASampah menjilat jubo jibi kan? Kalau tak, dulu dia la paling menyampah dgan jibi. Babi sgat lobai2 butoh ni!
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Babi butoh sial cacai dan lobai laknat yg menyokong pemimpin bangang cibai sebegini! Moga mereka semua mampos dgan hina dan keji!
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:18 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 14-9-2017 06:11 PM
Makin sedap lobai PASampah menjilat jubo jibi kan? Kalau tak, dulu dia la paling menyampah dgan ji ...

cemburu la tu

China , Jepun, Belanda, Britain, US, Arab Saudi , Qatar semua Najib dah jumpa


Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:18 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 14-9-2017 06:14 PM
Babi butoh sial cacai dan lobai laknat yg menyokong pemimpin bangang cibai sebegini! Moga mereka sem ...

semoga Allah melaknat kau dunia dan akhirat kerana menyokong pemimpin korup seperti Mahathir dan pemimpin rasis seperti Lim kit siang
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by system_failure at 14-9-2017 06:26 PM

Masih ingatkah jibby pernah mengharam jadahkan para peneroka dulu?

Apa khabar perleburan iteww...
C8e5pU7U0AAKRv9.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 14-9-2017 06:18 PM
semoga Allah melaknat kau dunia dan akhirat kerana menyokong pemimpin korup seperti Mahathir dan p ...

Semoga tuhan melaknat kau dan pemimpin2 kau yg berbuat zalim pada rakyat. Amen
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:41 PM | Show all posts
dcruins replied at 13-9-2017 01:09 PM
"Membangun prasarana"????....kiterrr nak invest projek infra apa kat Amerika ni???tak kan laaa negar ...

kesian kat us, usd jatuh sbb dilanda taufan. jd kita bantu dia kukuhkan ekonomi.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:43 PM | Show all posts
rashiman replied at 14-9-2017 02:34 PM
keperluaan itu diagih-agihkan..taklah semua beli dengan France, sebahagiannya dgn US...
hasilnya  ...

dok buat hutang, tabur duit, tu bukan pelaburan namanya.
tu bangang
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:03 PM | Show all posts
bangcak replied at 14-9-2017 06:41 PM
kesian kat us, usd jatuh sbb dilanda taufan. jd kita bantu dia kukuhkan ekonomi.

Bantu "retorik" Trump nak buat Amerika Hebat semula,kena main retorik sikit dengan Trump....
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 14-9-2017 06:11 PM
Makin sedap lobai PASampah menjilat jubo jibi kan? Kalau tak, dulu dia la paling menyampah dgan ji ...

Ini bukan majik, ini sains taw.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:10 PM From the mobile phone | Show all posts
dcruins replied at 14-9-2017 07:03 PM
Bantu "retorik" Trump nak buat Amerika Hebat semula,kena main retorik sikit dengan Trump....

Gigih kau menjilat dek. Ntah2 kau sedap2 melancap kat obersea xpayah bayar cukai itu ini, elaun menjilat sedap dpt kan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 07:14 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 14-9-2017 07:10 PM
Gigih kau menjilat dek. Ntah2 kau sedap2 melancap kat obersea xpayah bayar cukai itu ini, elaun me ...

Fuhhhhhh,ganazzz....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053640s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list