Return to list New
Author: Truth.8

org dah cium Hajr Aswad , dah kena air liur . tak bau ke? auta sam ckp

[Copy link]
 Author| Post time 14-9-2017 01:55 PM | Show all posts
Edited by Truth.8 at 14-9-2017 01:57 PM
sam1528 replied at 14-9-2017 11:12 AM
Ha ha .. 'truth.8' yg dok kejar backside sendiri

LOL , what do you mean tanpa imej? Kalo batu t ...
TQ , ko baru aje konfom apa yg aku kata. Kalo lingam di puja dgn niat (spt ko kata) & mantra , apa pulak niat cium Hajr Aswad & apa mantra yg diungkapkan semasa cium tersebut?
Guarantee ko tak mampu jawab .. lari lah
LOL , mana ko tau yg cecair tersebut tak ada sabun , ko dah check ke? Lagi sekali aku tanya apa problem kalo disudahkan dgn kemeyan & minyak wangi? So far tak ada bukti & rujukkan ia adalah untuk jinn & syaitan. Itu hanya andaian ko aje .. andaian org gila

Auta sam, all those done  is act of pagan..

here is

satu lagi

Oops lagi satu , apa dah jadi dgn auta ko yg ko nak hantar kononnya makhluk halus? Ko baik jumpa doktor pakar jiwa

ya ker??? belum buat lagi..... just matter of time..u vansihed from here

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 14-9-2017 01:57 PM | Show all posts
orangbesi replied at 14-9-2017 01:34 PM
cium batu itu niat apa???sebab? kalau ckp penjuru premulaan dan akhir, kenapa hendak cium batu itu ...
Kasih sayang juga dr Allah
ada baik juga cium/sentuh batu dr dok PUJA/SEMBAH batu/patung
kan di sekitar 4000 tahun dulu kebanyakan manusia adalah penyembah berhala2
manusialah katakan - berhawa nafsu

aku dok jawab
kamu jawablah juga, janganlah lari......tak elok tauuuu

kamu tau kenapa mereka2 sembah patung?? ada kaji atau sahaja ikut otak kau dari pak arab?

Use magic Report

Post time 14-9-2017 02:10 PM | Show all posts
Truth.8 replied at 14-9-2017 01:57 PM
kamu tau kenapa mereka2 sembah patung?? ada kaji atau sahaja ikut otak kau dari pak arab?

kenapa aku tak tahu pulakmereka MEMUJA patung/berhala seakan ianya Tuhan

sepertimana kamu juga sama - MEMUJA AYAT2 TUHAN

PUJA TUHAN lain sangat2 dr
PUJA TUHAN BERJASAD atau PUJA AYAT2NYA

Use magic Report

Author| Post time 14-9-2017 02:41 PM | Show all posts
Edited by Truth.8 at 14-9-2017 03:06 PM
orangbesi replied at 14-9-2017 02:10 PM

sepertimana kamu  ...

sepertimana kamu juga sama - MEMUJA AYAT2 TUHAN

PUJA TUHAN lain sangat2 dr
PUJA TUHAN BERJASAD atau PUJA AYAT2NYA

kamu tahu ke istilah memuja ? ayat 'puja" dtg dari sangkrit atau Pooja

kamu dah berguru dgn mereka yg pakar yg tahu maksud pooja ini atau nak berlaga mcm zakir naik seperti tin kosong berbising kuat??

Puja (Hinduism) ... Sometimes spelt phonetically as pooja or poojah, it may honour or celebrate the presence of special guest(s), or their memories after they die. The word pūjā (Devanagari: पूजा) comes from Sanskrit, and means reverence, honour, homage, adoration, and worship.

Use magic Report

Post time 14-9-2017 06:56 PM | Show all posts
Edited by sam1528 at 14-9-2017 06:59 PM
Truth.8 replied at 14-9-2017 01:55 PM
Auta sam, all those done  is act of pagan..

here is

Ha ha .. you are repeating the same BS argument over and over again

This has been addressed a couple of years ago with you in which you appealed to the bible to argue that prophet Ibrahim(as) did not build the Kaabah

The same bible was used to prove that he built the Kaabah and the Kaabah is mentioned being God's sanctuary

You should go back to the same thread and continue from there.

Macamana dgn kononnya ko hantar geng halus ko tu? Another one of your 'pull from the ass' things that you are famous for. Of course everyone will vanish in time .. it is called dying ... everybody does it

Kah kah kah .. 'truth.8' always chasing his own backside

Use magic Report

Author| Post time 14-9-2017 10:25 PM | Show all posts
sam1528 replied at 14-9-2017 06:56 PM

This has been addressed a c ...

This has been addressed a couple of years ago with you in which you appealed to the bible to argue that prophet Ibrahim(as) did not build the Kaabah

The same bible was used to prove that he built the Kaabah and the Kaabah is mentioned being God's sanctuary

You should go back to the same thread and continue from there.
I c, ok will try to search for it.

Macamana dgn kononnya ko hantar geng halus ko tu? Another one of your 'pull from the ass' things that you are famous for. Of course everyone will vanish in time .. it is called dying ... everybody does it

OK this is last chance...once it cast out not turning back... now , you challenged me to cast the spell on you? can you says " I challenged you send those spell  on me, I dare you"

Me waiting

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-9-2017 12:24 PM | Show all posts
Truth.8 replied at 14-9-2017 10:25 PM
I c, ok will try to search for it.

Ha ha .. you cannot even recall that you ran from the last encounter , ye lah malu punya pasal

OK this is last chance...once it cast out not turning back... now , you challenged me to cast the spell on you? can you says " I challenged you send those spell  on me, I dare you"

Me waiting
- I challenged you send those spell  on me, I dare you

repeat 1000 times

Ada paham tambi? LOL .. after this please seek profesional medical help

Kah kah kah ... 'truth.8' yg kononnya boleh kontrol makhluk halus .. podah lah

Use magic Report

Author| Post time 15-9-2017 01:12 PM | Show all posts
sam1528 replied at 15-9-2017 12:24 PM
Ha ha .. you cannot even recall that you ran from the last encounter , ye lah malu punya pasal

As you wish...dont blame me if it come...surly  you looking 4 me  to remove it...it matter of time

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 15-9-2017 07:11 PM | Show all posts
Truth.8 replied at 15-9-2017 01:12 PM
As you wish...dont blame me if it come...surly  you looking 4 me  to remove it...it matter of time ...

Ha ha ... oooh .. macamana dtg ye? Dengan asap berkepul tebal ke?

LOL .. lepas ni boleh tak ko pergi jumpa doktor sakit jiwa?

Kah kah kah

Use magic Report

Author| Post time 16-9-2017 11:50 AM | Show all posts
sam1528 replied at 15-9-2017 07:11 PM
Ha ha ... oooh .. macamana dtg ye? Dengan asap berkepul tebal ke?

LOL .. lepas ni boleh tak ko  ...

....................................&jjsoidu7

Use magic Report

Post time 16-9-2017 09:29 PM | Show all posts
Truth.8 replied at 14-9-2017 02:41 PM

kamu dah berguru dgn m ...

betul - itu adalah istilah PUJA
kan aku dah kasitau PUJA TUHAN
adalah berlainan dr PUJA JASAD/OBJEK KETUHANAN atau PUJA AYAT2NYA

sepertimana kamu dok memuja berkali2  Ayat Psalam 37 tu
cuba kamu belek dan hayati sepenuhnya Psalm 37 tu....

1 Do not fret because of those who are evil

or be envious of those who do wrong;
2 for like the grass they will soon wither,
    like green plants they will soon die away.

3 Trust in the Lord and do good;
    dwell in the land and enjoy safe pasture.
4 Take delight in the Lord,
    and he will give you the desires of your heart.

5 Commit your way to the Lord;
    trust in him and he will do this:

kan senang

PERCAYA PADA TUHAN dan BERBUAT BAIK.................

Use magic Report

Post time 16-9-2017 11:06 PM | Show all posts
Edited by Lagubestbest at 16-9-2017 11:15 PM

Sunnah nabi. Kalau nabi tak cium, takde lah ramai berebut nak cium serpihan batu tu. Non muslim tau hape pasal sunnah nabi. Tapi kalaulah bukan sunnah nabi sekalipun, kenapa tak nak sentuh pulak? Batu syurga tu, batu tertua di dunia. Malaikat Jibril yang bagi pada nabi Ismail yang tengah cari batu terakhir yang sesuai, masa tolong Nabi Ibrahim susun batu2 untuk bina kaabah buat kali pertama. Maksudnya batu yang pernah disentuh/ dicium hampir kesemua orang2 hebat mengikut Islam.

Kalau jeles nak kutuk jugak, jangan risau nanti akhir zaman, masa Islam dah pupus dari ingatan, perkataan Allah pun takde orang tau nak sebut, zaman tu akan ada geng serang kaabah. Orang arab sendiri, kaki bengkok, akan datang runtuhkan kaabah untuk korek harta bawah kaabah.

Use magic Report

Author| Post time 16-10-2017 10:52 PM | Show all posts
Edited by Truth.8 at 16-10-2017 10:55 PM
Lagubestbest replied at 16-9-2017 11:06 PM
Sunnah nabi. Kalau nabi tak cium, takde lah ramai berebut nak cium serpihan batu tu. Non muslim tau  ...

batu syurga kah ? cuba ke kedai yg jual batu kristal...tanya ada batu meteorite..pasti ada jual...saya pun ada ...hitam....zaman dulu2 bila batu metorite     jatuh ke bumi, ia di anggap keramat atau special ....sehingga taksub...cium, touching2 , sapu minyak atar sehingga sayang sangat dgn batu tersebut...
setiap perbuataan ada 'niat' kalau niat dgn Pencipta....ok lah

lu pikir lah sendiri apa maksud tersebut

Use magic Report

Post time 25-4-2018 01:58 PM | Show all posts
In Islam, there are many Holy places, relics, and remains that are sacred to Muslims and are respected because of their religious status. One of such relics that enjoys equal respect and reverence between all the Muslims is the Hajr e Aswad or commonly known as ‘The Black Stone’

Use magic Report

Post time 31-7-2018 02:58 PM | Show all posts
Prophet Muhammad (PBUH) said:
“The Black stone descended from paradise, and it was more white than milk, then it was blacked by this sins of the children of Adam.” (Tirmidhi)

This hadith proves that Hajr e Aswad stone came from the paradise, and it was originally in pure white condition, and then started turning black with the progression in the increasing sins of humankind

Hajj is a world's largest annual worship of Muslims and one of the important pillars is Saee in Hajj

Use magic Report

Author| Post time 4-8-2018 02:49 PM | Show all posts
Edited by Truth.8 at 5-8-2018 01:14 PM
jawediqbal replied at 31-7-2018 02:58 PM
“The Black stone descended from paradise, and it was more white than ...
“The Black stone descended from paradise, and it was more white than milk, then it was blacked by this sins of the children of Adam.” (Tirmidhi)

This hadith proves that Hajr e Aswad stone came from the paradise, and it was originally in pure white condition, and then started turning black with the progression in the increasing sins of humankind

helloooooooooooooooooooooooo...do you know cyrstal stones will change color due chemical reaction :
one example is Petrified Wood. it changes color and  become crystal ...even is wood it changes to crystal.
google it

a sin of humans indication GOD wrath thru weathers ,climax and others......

the black stone is  a meteoroid ...is common  meteroid will fall  and while falling to earth it burn like fireball and touches the earth.. ...pagan believed it from paradise because uneducated  during that time...you can easily buy meteoroid..secondly while falling to earth it shine because fire  burning..a kind fire ball...so it changes color into black...you excuses it sin and bla bla bla is not accepted.

Hajj is a world's largest annual worship of Muslims and one of the important pillars is Saee in Hajj

google pagan   circling and touching the black stone and history...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 21-8-2018 11:22 AM | Show all posts
Dentuman, gegaran dirasai di Sabah mungkin akibat meteor-21 Ogs 2018, 8:48 pagi  | Dikemaskini 21 Ogs 2018, 8:52 pagi

Pengarah Jabatan Meteorologi Sabah, Azemi Daud, tidak menolak kemungkinan tahi bintang atau meteor yang menyebabkan letupan kuat disusuli gegaran di sekitar beberapa daerah seperti Kota Belud, Tuaran dan Tamparuli lewat malam semalam.

Katanya, jabatan itu masih menyiasat punca gegaran tersebut, namun mengesahkan tiada gempa bumi yang berlaku dan maklumat awal juga menunjukkan tiada ribut petir lewat malam semalam.

“Kalau ada pun (meteor) susah untuk dikesan. Boleh jadi juga, letupan itu kemungkinan terhasil daripada meteor yang terbakar ketika memasuki di ruang angkasa.

“Ini kerana meteor atau tahi bintang adalah cahaya terang yang kelihatan melintasi langit malam dengan begitu pantas dan secara tiba-tiba. Ia biasanya adalah habuk dan debu yang terbakar apabila memasuki dalam atmosfera bumi.

“Namun meteor yang besar boleh membunuh juga dan meteorit ialah nama serpihan batuan yang mungkin jatuh atas bumi,” katanya yang dipetik oleh portal Berita Harian Online.

Susulan kejadian itu, warga maya di laman sosial mengaitkannya dengan kejadian tahi bintang dengan ada yang mendakwa sempat merakamkan pergerakan cahaya terang di langit.

Ada yang mendakwa melihat satu cahaya seperti meteor di langit selama beberapa minit sebelum meletup dan mengeluarkan bunyi yang kuat.

Selain itu, ada juga mengaitkan kejadian berkenaan dengan latihan tentera di Kem Paradise, Kota Belud.

Use magic Report

Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 03:34 PM GMT+8 , Processed in 0.356120 second(s), 40 queries .